Inspiratie gezocht moederdagknutsel voor groep 8

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Inspiratie gezocht moederdagknutsel voor groep 8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 12:05

Na jaren voor de onder- en middenbouw moederdag knutsels te hebben bedacht en gemaakt, heb ik dit jaar groep 8. En ik heb duidelijk meer moeite met het verzinnen van een 'leuk' moederdagcadeau voor deze groep.

Ik heb al rond gespeurd op google en pinterest maar kan niet echt iets vinden dat geschikt is.

Even een paar 'eisen:'
- niet té ingewikkeld en intensief. Mijn groep is niet vlot met knutselen en het moet binnen 2 dagen gemaakt zijn, komende dinsdag beginnen we weer na de vakantie en vrijdag moet het af en mee naar huis.
- het mag niet meer dan €0,50 per kind kosten mocht er iets aangeschaft moeten worden.

Zelf had ik zoutdeeg bedacht, maar het afbakken staat me erg tegen, hebben geen grote oven op school en met 21 kinderen wordt dat een flinke klus, waar ik, helaas, geen tijd voor heb.

Dus welke ouder óf (bovenbouw) juf helpt mij uit de brand?!

Alvast bedankt!

kleinvosje

Re: Inspiratie gezocht moederdagknutsel voor groep 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:08

Ik heb zelf ooit op de basisschool een leren sleutelhanger gemaakt. Iedereen kreeg een lapje leer waar ze zelf een vormpje uit konden knippen (ik had een hartje) en dan met een soldeerbout figuurtjes erin gebrand. Er werd een gaatje in gemaakt met een speciale tang, die er ook gelijk een metalen ringetje door sloeg, en toen een sleutelring eraan.
Ik weet nog wel dat ze de tang en ringetjes weer terug moesten geven aan de schoenmaker...
Denk dat het wat te kort dag is om dit geregeld te krijgen, maar wellicht leuk voor vaderdag of volgend jaar?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:14

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:20

Ik ga met groep 7 (wijn)flessen (nemen ze zelf mee) schilderen met gesso (action) en versieren met servetten, touw en frutsels.
Als je googled op wijnflessen gesso en afbeeldingen kom je veel voorbeelden tegen. Heb het zelf geprobeerd, het is echt heel simpel en toen ik het de kids liet zien waren ze echt super enthousiast!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 13:04

kleinvosje schreef:
Ik heb zelf ooit op de basisschool een leren sleutelhanger gemaakt. Iedereen kreeg een lapje leer waar ze zelf een vormpje uit konden knippen (ik had een hartje) en dan met een soldeerbout figuurtjes erin gebrand. Er werd een gaatje in gemaakt met een speciale tang, die er ook gelijk een metalen ringetje door sloeg, en toen een sleutelring eraan.
Ik weet nog wel dat ze de tang en ringetjes weer terug moesten geven aan de schoenmaker...
Denk dat het wat te kort dag is om dit geregeld te krijgen, maar wellicht leuk voor vaderdag of volgend jaar?

Zeker een leuk idee om te onthouden, maar niet realiseerbaar bij mij op school helaas.

Sky_As schreef:
http://www.knutselidee.nl/moeder/moederdg.htm

en dan zoiets:

http://www.knutselidee.nl/moeder/pastafotolijst.htm

en kijk eens bij de Action of iets, daar hebben ze soms wel leuke dingen voor weinig geld...

Ik zal daar eens even op rondkijken, wie weet zit er wat bij, dankje!

Bjarni schreef:
Ik ga met groep 7 (wijn)flessen (nemen ze zelf mee) schilderen met gesso (action) en versieren met servetten, touw en frutsels.
Als je googled op wijnflessen gesso en afbeeldingen kom je veel voorbeelden tegen. Heb het zelf geprobeerd, het is echt heel simpel en toen ik het de kids liet zien waren ze echt super enthousiast!

Dat is leuk zeg! Ik hoop dat dit nog te realiseren is voor komende dinsdag, de ouders moeten een hoop wijn gaan drinken! :=

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:06

Tip voor de wijnflessen: vraag bij een restaurant/bar in de buurt of je 21 lege wijnflessen mag hebben. Daar worden ze 9 van de 10x toch weg gegooid ;)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 13:13

BAStable schreef:
Tip voor de wijnflessen: vraag bij een restaurant/bar in de buurt of je 21 lege wijnflessen mag hebben. Daar worden ze 9 van de 10x toch weg gegooid ;)

Dat is zeker een goeie tip. Ik ga direct de ouders van school met een eigen restaurant een mail sturen met de vraag! Dan ga ik de flessen maken, echt super leuk!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:19

Bloempotten laten versieren met servetjes? Volgens mij hebben wij zoiets ooit gedaan in groep 7 of 8. De leuke dingen van de servet uitknippen, en dan op de pot plakken en speciale lak erover heen zodat het allemaal netjes blijft zitten. En mama kan deze hippe bloempot leuk gebruiken in de tuin :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:44

Afbeelding

Die vind ik wel heel leuk!
Kunnen ze zelf een achtergrondje maken (knippen uit vanalles)
En dan een klein foto'tje in een cupcakepapiertje.

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:29

http://www.welke.nl

Op welke en dan zoeken op Moederdag zijn ook veel leuke ideeën te vinden. Daar hebben wij ons cadeau vandaan.
Wij hebben het schilderij met de eierdozen in de vorm van een hartje.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:33

Op www.pinterest.com kan je gewoon "moederdag knutselen" ingeven bij de zoekfunctie. Da vind je vast een hele hoop!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:41

Warboel schreef:
[img]http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/0c/95/e0/0c95e01a3cd4517e9552cf08639221ad.jpg[/img

Die vind ik wel heel leuk!
Kunnen ze zelf een achtergrondje maken (knippen uit vanalles)
En dan een klein foto'tje in een cupcakepapiertje.

Wat is dit ontzettend leuk !!! Die sla ik even op :)

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:12