Ik verveel me als ik alleen thuis ben........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Ik verveel me als ik alleen thuis ben........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 21:53

............ en dan ben ik 31 en woon al jaren samen :+

Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en dus veel van huis. Echt helemaal geen probleem, ik heb lekker veel tijd voor mezelf en ben soms weleens 'teleurgesteld' als hij ineens een avond vroeg thuis is. Dit past dan niet in mijn planning ofzo. Als hij een keer een zaterdag of zondag moet werken is mijn dag al volgepland voor het definitief is dat hij moet werken en ben ik de hele dag bezig met van alles en heb ik tijd te kort.

Maar hij moet dus ook weleens een nacht werken en gaat dan na het eten vaak weg en is de volgende morgen weer thuis. En op de één of andere manier vind ik er helemaal geen bal aan. TV programma's die ik anders geweldig vind zijn ineens niks aan, op Bokt is geen 1 topic echt om te gieren, opeens is alles bij de H&M of Zalando stom en op Marktplaats is er ook niemand die iets leuks te koop heeft.
Ik wacht nu al de hele avond op flink onweer, maar zelfs dat lijkt me in de steek te laten :+
Ben spontaan naar de supermarkt gefietst om toch nog maar even een mango en een zakje sla te kopen, die ik eigenlijk niet zo nodig had, dat kon namelijk ook prima morgen. Het konijn zit er ook al warmpjes bij voor de nacht.

Ik heb geen rust in mijn donder eigenlijk en dat irriteert me enorm :') Maar het stomme is dat het ook niet over lijkt te gaan :+ Het is niet eens zozeer het alleen slapen (wat ik ook vreselijk vindt maar dat heeft een verklaarbare reden en voor dat die reden er was had ik hier ook last van), maar gewoon dat ik me verveel en het "gewoon niet kan vinden" of me ergens op concentreren (studieboek ligt al de hele avond open op dezelfde bladzijde :+ ). Zelfs de kat wordt gestoord van me omdat hij graag op schoot wil liggen, maar ik te onrustig ben en steeds weer op sta om iets te pakken oid :o

Herkennen mensen, hoewel het misschien een beetje raar is, dit? :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:01

Helpt het misschien om even naar buiten te gaan en een rondje te lopen? Weet natuurlijk niet in wat voor buurt je woont en of dat verstandig is :+ , maar bij mij helpt het altijd wel om wat rust te vinden, vooral 's avonds als het stil is op straat. Hoeft niet lang, een halfuurtje oid wil al wel helpen.

M_D_H

Re: Ik verveel me als ik alleen thuis ben........

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:06

Ik herken dit heel erg...
Maar ik heb het ook als ik in eens overdag alleen ben...
Als ik het van te voren weet doe ik het zelfde als jou, alles al volplannen voor het definitief is dat ik alleen ben.
Maar savonds of die paar spontane uurtjes overdag...
Niks aan... Ik wordt dan helemaal gek van verveling terwijl er eigenlijk, eerlijk is eerlijk, genoeg te doen is...

Ik heb geen tip voor je, maar ga wel meelezen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:11

Whahaha Ik herken het wel, al is mijn vent vakerthuis dan die van jou

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:11

Ik herken het ook wel een beetje :P

Als ik me verveel ga ik mee op tornado-jacht. Is meestal 's avonds. Gister ook gedaan en ik heb een paar keer een flinke adrenaline-kick gehad. Als het je wat lijkt:

http://www.tvnweather.com

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 22:14

Een rondje lopen heeft geen zin :+ Dat heb ik allang geprobeerd. Ik kan me zo herinneren dat ik dit ook al had toen ik nog thuis woonde.

Maar ik heb genoeg gedaan hoor. De donateurs van de muziekvereniging zijn allemaal weer op orde en klaar om geïnt te worden. Het huis is opgeruimd en netjes (alleen de vaatwasser nog, die is net klaar), dus ik doe wel dingen maar ik blijf onrustig :+
En heb nog hardgelopen en toen lang gedoucht daar word ik namelijk vaak wel een beetje rossig van, behalve op zulke momenten dus.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:16

och zooo herkenbaar! Ik ga lekker simsen, tv series kijken die vriendlief verschrikkelijk vind. Dingen doen die juist lekker zijn om alleen te doen :))
Qua in slaap komen: ga gewoon niet naar bed voordat je echt moe bent, dan krijg je ook de kans niet om 'wakker te liggen', ik heb juist door het gevoel dat ik niet kan slapen ook gelijk die onrust. Dus maak jezelf lekker moe, boekje lezen, tv kijken etc etc en pas naar bed als je je daar rustig genoeg voor voelt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 22:21

Nou ik had dus de hele tv-gids door gespit op zoek naar een programma waarvan mijn vriend denkt: :roll: Maar uiteraard vanavond niet. Dus hij staat hier al de hele avond als bewegend behang op Barbie die denkt dat ze paranormaal begaafd is en Roy Donders die boos is omdat zijn huispakken niet goed zijn :n

Bij mij helpt een wijntje meestal wel om straks in slaap te komen, nog even lezen en dan val ik meestal wel in slaap. Ik slaap wel licht en wordt snel wakker maar dat is niet een heel groot probleem. Soms wel, maar dan pak ik meestal een DVD en zet de tv op timer. Meestal krijg ik dan het einde niet meer mee.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:24

SAKKIA schreef:
Nou ik had dus de hele tv-gids door gespit op zoek naar een programma waarvan mijn vriend denkt: :roll: Maar uiteraard vanavond niet. Dus hij staat hier al de hele avond als bewegend behang op Barbie die denkt dat ze paranormaal begaafd is en Roy Donders die boos is omdat zijn huispakken niet goed zijn :n

Bij mij helpt een wijntje meestal wel om straks in slaap te komen, nog even lezen en dan val ik meestal wel in slaap. Ik slaap wel licht en wordt snel wakker maar dat is niet een heel groot probleem. Soms wel, maar dan pak ik meestal een DVD en zet de tv op timer. Meestal krijg ik dan het einde niet meer mee.

haha, bokt is toch gezellig! :)) slaap vanavond ook zonder vriendje, dus kan je de hand schudden haha. :roll:

Verder moet je anders eens kijken naar melatoline, dat zijn lichte slaappillen die gewoon zonder recept te verkrijgen zijn. Slaap je vaster, dieper en eerder! Ik ben er erg tevreden over, en je wordt er niet duf van + niet verslavend.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:24

Die van mij is gewoon elke avond thuis maar overdag verveel ik me dood. Kids zijn letterlijk de gehele dag opschool, ik werk maar 18 uur waarvan gemiddeld 7 nachtdiensten per maand dus al ga zo'n 2 weken dan vrij. Het is zelfs zo erg dat ik een betere band heb met dochterlief haar pony en er vaker ben dan zij. Ik ga regelmatig koffie drinken bij mijn schoonzus, met de honden naar het bos of zo iets

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:27

Precyll schreef:
Die van mij is gewoon elke avond thuis maar overdag verveel ik me dood. Kids zijn letterlijk de gehele dag opschool, ik werk maar 18 uur waarvan gemiddeld 7 nachtdiensten per maand dus al ga zo'n 2 weken dan vrij. Het is zelfs zo erg dat ik een betere band heb met dochterlief haar pony en er vaker ben dan zij. Ik ga regelmatig koffie drinken bij mijn schoonzus, met de honden naar het bos of zo iets

oei dat is ook niet ideaal qua werken :j Kan zeker niet meer uren krijgen ofwel?
Misschien met de honden op curus, actief trainen, of zelf gaan paardrijden? :))
ik zou het wel weten als ik overdag niet hele dag aan school zit :P

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:30

Herkenbaar, het enige punt bij mij is dat ik mijzelf niet goed kan vermaken als ik alleen ben. Na vaak F5-en is het meeste nieuws van Bokt en FB ook niet meer zo nieuw en de tv-programma's van tegenwoordig zijn ook niveautje nul. Nu ben ik wel erg blij met Netflix en kijk ik momenteel House of Cards, maar het duurt nog wel even voordat seizoen drie uitkomt en ik ben inmiddels alweer met seizoen twee bezig.
Ik moet eigenlijk een leuke binnenshuis hobby vinden, maar ik heb geen idee wat voor eentje...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:35

Vooral je eerste stuk is herkenbaar. Ik heb ook een chauffeur als vriend. Ik verveel me vooral als er s avonds niets op tv is. Dan ga ik doelloze dingen doen ipv nuttige dingen zoals mijn studie. Gelukkig kAn ik me ook vermaken met bank hangen en slapen

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:36

oeh heb zojuist iets leuks gevonden om te doen :sporthorses.nl :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 22:37

Precyll, dat is ook niet ideaal nee. Kan je niet meer uren werken? Of idd een cursus volgen met de hond?

Ik heb een heel druk leven verder hoor. Werk fulltime, volg een HBO opleiding, ben druk in de muziek. Kortom ik weet soms niet waar ik de tijd vandaan moet halen om iets te doen. Daar ligt het dus niet aan. genoeg te doen :j
Heb nu vakantie dus als ik wat later ga slapen is dat ook geen probleem hoor. Slaap ik gezellig met vriendlief wat langer uit :+

Ik kijk nu Project P. Wat toch heel interessant is hoor.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:26

SAKKIA schreef:
Precyll, dat is ook niet ideaal nee. Kan je niet meer uren werken? Of idd een cursus volgen met de hond?

Helaas....extra uren zijn niet te krijgen. Werk in de zorg...maar ik hou ze warm op kantoor. Geef bijna maandelijks aan dat ik wel meer uren wil.

Cursus Met de hond heb ik al gedaan. Ze is 10.

Ik wil binnenkort wel met een thuistudie beginnen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:29

Herkenbaar :P , alleen ik ben altijd alleen haha. Is een hond geen idee? , lekker een blok om en tegen hem praten!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 19:46

Ja een hond is leuk. Maar daarvoor zijn we veel te veel van huis. We werken allebei meer dan fulltime. Heb twee katten en 1 daarvan mag bij hoge uitzondering mee als ik alleen ben.
De andere mag ook maar die wil meestal niet.

De nacht was een drama :n toch maar eens melatonine ofzo halen voor het slapen

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:02

Melatoline is effectief maar onschuldig en natuurlijk. Ik zou dat gewoon lekker doen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:57

Kwam er net achter dat ik het al een keer gekocht had :o
Tis geen melatoline, maar 'nachtrust' van de kruidvat. Zeer binnenkort komt er weer zo'n avond aan (hoewel het dan zaterdag is en ik waarschijnlijk wel bij iemand op bezoek ga) en ga het dan eens proberen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:05

Ooowh ik herken dit ook wel :j mijn vriend zit in de continue en ik werk braaf (nu lunch ;) ) van 9-5 maandag tot vrijdag.

Ik probeer alles volgepland te hebben, hij gaat wel gelukkig om 11 uur pas weg voor zn nachtdiensten, dus dan ga ik ongeveer maar naar bed, maar als hij middag heeft (van 3 tot 11) dan moet ik echt iets inplannen, anders zit ik als een hond thuis uit mn neus te vreten tot hij thuis komt _O- met vrienden naar de bios of uit eten ofzo :j lekker bezig blijven. Thuis is het zo stil... :')

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:15

Ik herken het ook!
Het erge is dat mijn vriend altijd thuis is (heeft helaas al 1,5 jaar geen werk...) en ik het vreselijk vind als hij er een avondje niet is. Eerst kijk ik uit naar die avond, ff lekker een paar uurtjes voor mezelf, lekker rommelen in huis enzo. Maar als hij dan eenmaal weg is vind ik het saai en stil.
Dat wordt nog wat als hij straks (hopelijk!) weer werk heeft en hij mijn vrije middagen ook niet thuis is... :)

Geen tips helaas, anders had ik er zelf geen (of iig minder) last van gehad.