Digitale nieuwsbrief versturen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Digitale nieuwsbrief versturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 08:54

Gezien er ongetwijfeld nog een aantal (online) marketeers aanwezig zijn op Bokt, hierbij de volgende vraag.

Ik ben op zoek naar een programma om een digitale nieuwsbrief mee te verzenden. Er is zoveel te vinden via het internet qua mogelijkheden, dat ik graag ervaringen hoor van mensen die al daadwerkelijk een bepaald programma gebruiken. Er is binnen ons bedrijf nog geen keuze gemaakt of wij een eigen sjabloon gaan ontwerpen of dat wij een .pdf versie gaan versturen van onze (huidige) nieuwsbrief. Het meest ideaal zou het dan ook zijn als het programma de mogelijkheid bevat om beiden te doen: het toevoegen van een sjabloon inclusief nieuwsbrief of het toesturen van een .pdf bestand aan onze lezers.

Ik kan me overigens ook voorstellen dat het versturen van de nieuwsbrief wordt uitbesteed i.v.m. eventuele vertraging die kan worden veroorzaakt voor het versturen van de mailing.

Ik ben benieuwd naar welke keuzes jullie hebben gemaakt en waarom! :)

Bedankt alvast!

Anoniem

Re: Digitale nieuwsbrief versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:44

Ik zou absoluut kiezen voor een sjabloon en niet voor een bijlage. Ten eerste worden bijlages vaak niet geopend, ten tweede kun je bij een HTML-nieuwsbrief ook de resultaten veel beter meten (hoe vaak werd de nieuwsbrief geopend, op welke links werd het best geklikt, etc). Kortom: met een html-nieuwsbrief kun je je communicatie echt gaan verbeteren terwijl je met een PDF geen idee hebt van de resultaten.

Je zou eens kunnen kijken naar Mailchimp. Dat is een vrij gebruiksvriendelijk programma en het is gratis tot een relatief hoog aantal abonnees/verzendingen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 09:51

Bedankt, Nouks!
MailChimp had ik inderdaad gevonden. :) Op dit moment hebben wij +- 1500 mensen in ons adresbestand. Met het 'Entrepreneur' pakket kunnen wij niet uit i.v.m. maximaal 12.000 e-mails. Het is me ook onduidelijk of dat nou per jaar is of dat het überhaupt tot 12.000 e-mails gratis is en daarna betaald. Bij het 'Growing business' pakket vraag ik me af wat dat nou op jaarbasis kost. De website laadt hier helaas niet goed op werk, dus ik zal vanavond eens kijken of ie thuis wel een prijsindicatie geeft.

Heb jij zelf ervaring met Mailchimp? :) Indien ja: heb je iets van een benchmark gedaan alvorens je koos voor Mailchimp of ben je op basis van positieve ervaringen aangesloten bij Mailchimp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:05

Het gaat om maximaal 12000 e-mails per máánd hè? Hoe vaak wil je je klanten spammen... Méér dan 8x per maand, begrijp ik? Dat moet je toch helemaal niet willen......

VWB ervaringen: ik heb diverse ervaringen met diverse pakketten opgedaan. Dit vooral afhankelijk van de keuzes die al gemaakt waren binnen bedrijven voor ik er kwam werken. Ik begrijp dat budget niet per se een bezwaar is gezien "gratis" niet per se de beste keuze voor je is. In dat geval kan ik me goed voorstellen dat je gaat vergelijken. Maar ook wanneer je prijs niet meerekent vind ik MailChimp verreweg het meest gebruiksvriendelijke systeem waarmee ik heb gewerkt. Het biedt echt heel prima features binnen een goede en logische interface.

Professioneel werk ik nu voor diverse bedrijven met CreateSend en ik heb me er nog niet tot in detail in verdiept, maar de eerste indruk is: prima systeem maar bij lange na niet zo logisch en gemakkelijk als MailChimp (dat ik voor mijn eigen klanten gebruik). Qua kwalitatieve voor- en nadelen kan ik je nu nog niet zo veel vertellen gezien ik net vorige week voor het eerst een beetje in CreateSend ben gedoken.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 10:20

Nouks, dát was me dus niet duidelijk. :) Geef ik daarna ook aan, of het nu per jaar is of per maand. :) Met 12.000 e-mails per maand komen we makkelijk (!) uit, ja!

Lijkt erop dat Mailchimp toch wel een van de beste opties is. Ook op Facebook krijg ik positieve reacties die allemaal wijzen naar Mailchimp. Dank voor je duidelijke antwoorden, Nouks!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:33

Hier veel goede ervaringen met MailChimp.
Mijn werk gebruikt het ook voor de maandelijkse nieuwsbrief.

Absoluut een aanrader dus, zoals je al dacht :)