Verder studeren in een andere stad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Verder studeren in een andere stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 21:21

Ik moet me voor 1 mei aanmelden voor een nieuwe studie, nu heb ik gelukkig een keuze kunnen maken. Maar ik wil graag verhuizen van het noorden naar het midden van Nederland. Alleen moet je je dus al inschrijven voor 1 mei, maar ik weet het nog niet zeker. Want dan moet ik nog wel veel regelen zoals een kamer enzo. Ik vind dat dat dan allemaal te snel voor me gaat.
Kun je ook halverwege het jaar of na 1 jaar gewoon verder met dezelfde studie en dan naar een andere school?

Anoniem

Re: Verder studeren in een andere stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:56

Indien je je propedeuse hebt wel, maar elke opleiding kan net iets anders zijn ergens anders.

Weet je al naar welke stad je wilt verhuizen? Je kan je namelijk op meerdere plekken inschrijven (bij verschillende hogescholen) :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:23

Je kan je gewoon voor meerdere opleidingen inschrijven (tenzij het lotingstudies zijn) en als je je
definitieve keuze hebt gemaakt jezelf weer uitschrijven bij de andere studies/Hogescholen. :)

Ik denk niet dat je zomaar midden in het jaar naar een andere Hogeschool kunt overstappen.
Na je eerste jaar, als je je propedeuse hebt gehaald, kan dat misschien wel. Daar weet ik het fijne
niet van!

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:44

Ligt er ontzettend aan welke opleiding je volgt;) Over het algemeen is het heel goed mogelijk om na het eerste jaar over te stappen op een zelfde opleiding in een andere stad, alleen kan het per opleiding/stad verschillen in welke mate ja vakken bij moet werken.

Besef je alleen wel goed dat als je nu een jaar in de ene stad zit, je daar ook vrienden maakt en een sociaal leven opbouwd (neem ik aan) en dat het wel vervelend kan zijn om dat na een jaar weer achter je te laten;)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 22:39

Bedankt voor jullie reacties.
Inschrijven bij meerdere scholen/opleiding, ik wist niet dat dat kon. Maar ik vraag me af of ik dat wel kan doen, want ik heb niet de vereiste vooropleiding en moet eerst een soort toelatingsexamen doen.
Denk dat ik me pas kan inschrijven als ik de toets heb gehaald, heb al een e-mail gestuurd naar de school waar ik wil studeren.