Lieve meid, ik herken deels dingetjes in je verhaal. Heel belangrijk is dat je gaat leren dat je níet de ouder in de relatie met je ouders bent. Daarmee bedoel ik dat jij níet verantwoordelijk bent voor het welbevinden van je ouders en ook al voelt het zo, jij bent niet verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in huis en de financiën enzo. Op dit moment moet je gaan leren dat jij de eerste prioriteit in jouw leven bent. Is er echt geen mogelijkheid om ergens een kamertje te huren, of eventueel een tijdje bij familie dat je tot rust kan komen en kan focussen op je afstuderen? Je ouders horen jou niet in t midden van ruzies te zetten. Je bent op n leeftijd dat je juist zelf je leven op poten gaat zetten en duidelijk je eigen dingen te verwerken hebt, dat gaat niet in deze omgeving. Uit eigen ervaring weet ik dat het enige wat echt helpt (helaas) afstand nemen is, ook al is het maar tijdelijk. Als je uit de situatie bent, kun je ook een andere band met je ouders ontwikkelen- en op jezelf focussen.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte, zorg voor jezelf!
Mjelle_G schreef:Het is heel jammer dat je financiële situatie het niet toelaat om op jezelf te gaan wonen. Dit zou je heel veel rust geven. Jij kunt namelijk niks veranderen aan je situatie thuis, hier ben je ook absoluut niet verantwoordelijk voor. Dit moet je alleen nog leren.
Edit: ik zeg het met wat meer woorden, maar het is net wat Mjelle_G zegt. Het is iets dat heel veel mensen, zeker vrouwen, op een bepaald punt in hun leven echt moeten léren.