Meningen gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 16:15

Hallo allemaal,

Ik open dit topic vooral om het even van mij af te schrijven en daarnaast om jullie mening te horen. Zelf vind ik dat ik 'goed' heb gehandeld.. uiteraard zijn andere meningen (mits onderbouwd) van harte welkom.

Ik loop sinds 2 maanden stage met 2 andere meiden van dezelfde school (hierna: X en Y). Vanaf het begin had ik meer een klik met X dan met Y, X ervaarde dit ook maar omdat we alle drie samen waren begonnen waren we vaak met zijn drieën. Uiteindelijk werd bekend dat X en Y na 2 maanden naar een andere afdeling zouden gaan dan ik. Sindsdien waren X en Y heel close met elkaar. Ik vond het aan de ene kant jammer dat ik 'alleen' verder moest, maar voor mijn eigen ontwikkeling vond ik het ook wel beter. Op een gegeven moment viel het mij op dat X heel veel contact met Y had in privé terwijl dat daarvoor nooit was. X vond Y heel irritant, vervelend, raar, apart en noem zo maar op. Ik vond Y ook niet 'leuk' en ik ben iemand die dan niet schijnheilig doet alsof. Als ik iemand niet aardig vind of niet mag ben ik daar heel eerlijk in en zullen mensen dat ook wel merken. Op een gegeven moment vroeg ik tijdens stage via whatsapp aan X: 'Zozo opeens BFF met Y?' Ik vroeg dit als grap, maar X vatte dit niet zo op en maakte er een heel drama van. Ik heb aangegeven dat ik het zo niet bedoelde maar X vond het raar dat ik zoiets durfde te vragen want ik wist wel beter enz enz. Afijn, na een kleine 'discussie' via de whatsapp (we hadden geen mogelijkheid om dit face-to-face to bespreken) zei X dat ze hier verder geen aandacht aan wil besteden en dat het voor haar klaar is. Prima, ik vond het sowieso nergens op slaan en voor mij was het hiermee ook klaar. De volgende stagedag was op de nieuwe afdelingen, er was inmiddels een lang (paas)weekend tussengekomen en dinsdag hebben we elkaar niet gezien. Woensdag liep ik in de pauze naar de kantine en ik zag X en Y net weglopen, X zag me en draaide zo haar kop om.. Vond het een beetje vreemd maar had zoiets van misschien vat ik het anders op dan ze bedoelde. Vandaag liep ik de kantine in en zag X en Y zitten met een collega die op mijn afdeling werkt. Ik ging bij ze aan tafel zitten en iedereen zei me gedag behalve X. Prima, blijkbaar heeft zij nog steeds een probleem met mij. De hele tijd heeft X mij genegeerd en ik vond het nog al kinderachtig, dus een uurtje later stuurde ik haar een whatsapp. Ik zei dat ik merkte dat X nog ergens mee zat en of we om 3 uur een rondje buiten konden lopen (in onze 10 minuten pauze) om het uit te spreken. Vervolgens zag ik dat X het bericht had gelezen maar niet had gereageerd. Heb een kwartier gewacht en X was inmiddels alweer online geweest. Dus ik vroeg nog een keer of X om 3 uur naar buiten kon.. weer geen reactie. Heb weer een kwartier gewacht, idem dito (wel online, niks teruggestuurd). Toen dacht ik, oke laat maar ik heb het geprobeerd en X wilt blijkbaar niet. Ik heb X toen een berichtje gestuurd dat ik ervan uitga dat X dit blijkbaar niet op een volwassen manier wilt oplossen en dat ik het jammer vind dat op deze manier het contact zal gaan verwateren. Toen reageerde X: 'Volwassen?!' Waarop ik reageerde dat ik dit kinderachtige gedoe op een volwassen manier wil uitpraten en als X dat niet wil X dat ook kan zeggen in plaats van mij te negeren. X stuurde terug dat X er geen behoefte aan heeft. Waarop ik terugstuurde dat ik het nogmaals jammer vond, maar de keus van X respecteer en dat ik er iig alles aan heb gedaan. X stuurde terug dat ze benieuwd was wat ik face-to-face te zeggen heb om 15:30. Toen was het voor mij al te laat en vroeg X waarom ze nu wel naar buiten wilt terwijl X net nog zei dat X er geen behoefte aan heeft. Daarop stuurde X terug dat X niks te vertellen heb maar mij in de gelegenheid stelt om face-to-face dingen tegen X te zeggen. Daarop stuurde ik X dat ik niks meer te vertellen heb, ik heb X de gelegenheid gegeven dit uit te spreken en als Xdat niet wil ik niks meer te vertellen heb. En zo is het geëindigd.. meerdere vriendinnen zeggen dat ik het lekker moet laten voor wat het is. Anderen zeggen juist dat ik het alsnog moet uitpraten vanwege de sfeer binnen het bedrijf. Ik was bereid te praten, maar nu inmiddels ook niet meer X heeft er toch geen behoefte aan? Wat denken jullie?

hyppolyte

Re: Meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:20

Ehhm, high school drama :') gewoon lekker in sop gaar laten koken en niet druk om maken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 16:29

hyppolyte schreef:
Ehhm, high school drama :') gewoon lekker in sop gaar laten koken en niet druk om maken.

Ja joh echt 'meisjes' gedrag. Ik vond het ook kinderachtig, vooral omdat het nergens om gaat. Ik denk laat ik de verstandigste zijn om dit op een volwassen manier uit te willen praten :j maar helaas.. :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:33

X en Y zijn het blijkbaar niet.
Op zoek naar een Z en alles is opgelost.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:25

Hoe oud zijn jullie dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:25

Ik vind niet dat je er echt bovenstaat Ts, ook niet doordat je een topic opent.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:47

Ik denk dat X het contact met Y opzoekt omdat ze niet alleen wil zijn in haar stage. Jij zit op een andere afdeling, dus ze trekt nu meer op met Y. Jij hebt haar daar wat sarcastisch op gewezen (zoals ik het lees) ;) dus ze zal zich tegenover jou ongemakkelijk voelen. Jij weet immers wat ze voorheen allemaal over Y heeft gezegd...
Ik zou haar voorlopig negeren. Grote kans dat als je nu met haar in gesprek gaat het alleen maar geroddel tussen die twee gaat worden over jou. Praat ze straks net zo over jou als ze voorheen over Y deed...

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 18:22

@ hyppolyte: ik ben 21, hoe oud zij is.. geen idee ik denk ook rond die leeftijd.

@ lieveli: ik wil ook niet ergens boven staan ik wou het vooral uitpraten. Dat ik er een topic over maak is omdat ik, zoals aangegeven, het van me af wil schrijven en er graag meningen over hoor. Een soort zelfreflectie op mijn handelen, zodat ik de volgende x in soortgelijke situaties anders/beter kan handelen.

@pinto_1: ik denk ook inderdaad dat X het contact met Y zoekt omdat die 2 op dezelfde afdeling gaan werken. Mijn 'grapje' is niet goed overgekomen, maar ik heb dit daarna wel aangegeven. Het feit dat ze zich dan nog steeds aangevallen voelt is imo dan niet mijn schuld.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:02

Ik snap dat je het even van je af wilt schrijven, maar sommige mensen moet je geen aandacht meer aan besteden. :n
Werkt voor jou op stage alleen maar averechts denk ik..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:10

Gewoon laten gaan. Zeker als je 21 bent leer je toch langzaam dat je mensen niet in je leven kunt houden, die moeten er zelf in blijven. Willen ze dat is dat top, willen ze het niet dan is het jammer maar helaas, maar imo niet iets om moeite voor te doen. Dat geld voor iedereen die bewust er voor kiest je leven uit te wandelen. (zeker met een onschuldige grap als 'rede')

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 06:31

Het ging mij ook meerendeels om de sfeer. Ik zal haar hooguit in de pauzes zien maar ook dat is niet eens elke dag. Als je dan elkaar moet negeren of je kop om draait is dat ook niet leuk. Heb me dan ook voorgenomen dat ik in ieder geval normaal ga doen. Mocht ik de 2 stagiaires tegenkomen in de pauze zeg ik ze gewoon gedag of ga ik gewoon bij ze zitten. Als zij mij dan negeert is dat haar probleem.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:29

Oh ik had je jonger verwacht gezien het verhaal (16 ofzo).. dit vind ik toch niet echt meer iets voor een 21 jarige als ik eerlijk ben :=. Gewoon normaal blijven doen, niet teveel energie in steken :n.