Baantje voor in de zomer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkivdnberg

Baantje voor in de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 15:42

Hallo,

ik werk op het moment niet omdat dat gewoon niet te combineren valt met mijn studie. Nou wil ik van de zomer wel een paar weken gaan werken, maar ook dan kan ik maar maximaal 3 weken (ga 2 weken op vakantie en daarna moet ik weer leren voor herkansingen).
Nou zou ik misschien wel terug kunnen gaan naar mijn vorige baantje, maar eigenlijk wil ik gewoon graag eens iets anders want ik heb daar vanaf mijn 14e (denk ik) tot aan mijn 19e gewerkt.
Is er iemand die een baantje weet waar ik voor een paar weken terecht zou kunnen in de zomer?
Ik woon bij breda in Noord-brabant.
Ik hoor graag suggesties!

Maaaarije

Re: Baantje voor in de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:50

Ga gewoon eens langs bij winkels bij je in de buurt zou ik zeggen.
Denk hierbij gewoon aan kledingwinkels / schoenenwinkels / snackbars.
Daar kunnen ze je vast wel vertellen of ze denken dat ze straks in de zomer nog mensen nodig zijn.
Of eens rondkijken of sites met vacatures.. daar staan ook wel eens vakantiehulpen gezocht :)
Succes met je zoektocht!

Minute

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:50

Een baantje in de horeca? Vaak heeft de horeca in de zomervakantie wel extra mensen nodig voor een paar weken.
Ik raad je dan aan om overal gewoon naar binnen te lopen met de vraag of ze nog iemand nodig hebben en aangeven welke periode je beschikbaar bent. Zo heb ik dat vorig jaar ook gedaan. Ik heb toen uiteindelijk tussen een paar horecagelegenheden kunnen kiezen, omdat ze op veel plekken nog wel extra hulp konden gebruiken in de zomervakantie. Ondanks dat stond het nergens aangegeven dat ze opzoek waren naar personeel.
Succes met het vinden van een baantje!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:51

Ik geloof dat ze in de thuiszorg nog wel wat mensen zoeken die een tijdje kunnen waarnemen in de zomer. Vacature staat er nu op voor de meivakantie (studentjob.nl), wellicht dat je hun kunt bellen of ze voor in de zomer plaats hebben?

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 15:53

Bedankt voor de tips ga ik binnenkort eens kijken en langsvragen!
Dacht namelijk dat de meeste liever geen mensen hebben voor zo'n korte periode, maar misschien toch wel dan :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:06

94ninitjuh94 schreef:
Bedankt voor de tips ga ik binnenkort eens kijken en langsvragen!
Dacht namelijk dat de meeste liever geen mensen hebben voor zo'n korte periode, maar misschien toch wel dan :)

In de zomer vaak wel hoor, dan is het vaak drukker maar daar willen winkels niet gelijk extra personeel voor aannemen met een jaar contract bijvoorbeeld.
Ik werk zelf bij Scapino ( wel helemaal in 't noorden haha ) maar hier hebben we voor in de zomer ook meer weekend en vakantie hulpen. Omdat het "vaste" personeel dan natuurlijk ook vakantie uren op moet nemen :)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:07

Ja gewoon bij winkels kijken! De meeste zijn nu op zoek naar vakantiekrachten.
Je kan het ook proberen in de Horeca, verdient vaak ietsje meer. En in een supermarkt verdien je vaak ook meer dan in een kledingwinkel. Of huishoudelijke hulp. Verdient ook goed.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:51

ik weet niet of je dit ook iets voor jou is, maar ik ga aankomende zomer 2 weken op een manege op texel waar je uiteraard voor betaald krijgt.

Ook is het mogelijk voor langere termijn in de zomer vakantie's daar te werken.

Als je wil kan ik je meer info via pb sturen.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:57

Horeca en zeker de grotere vakantieparken hebben ze altijd personeel nodig. Je hebt tevens uitzendbureaus voor horecapersoneel.....

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:13

Denk dat je nu te laat bent, maar check voor volgend jaar ver op tijd even de sites van ziekenhuizen. Kan je vaak veel uren maken in de vakantie als vakantie werker in een bepaalde periode. Zijn vaak schoonmaak baantjes en daar in de horeca werken.

Misschien bij ijssalons proberen en verder inderdaad horeca.

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:34

Horeca of een boer, denk ik. Boer verdient over het algemeen best goed, moet je wel een goede treffen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:23

Ik werk in de zomer bij de thuiszorg :j
Overwegend schoonmaakwerk.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:28

hmm.. ik weet niet of bedrijven iemand wil inwerke voor 3 weken. vooral niet als er anderen 6 weken beschikbaar zijn.