Verandering autoverzekering schadevrije jaren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verandering autoverzekering schadevrije jaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:35

Hmm 'ik zie door de bomen het bos niet meer' geloof ik.
Even in het kort.
Voor 2012 beide auto's verzekerd via een tussenpersoon. Opgebouwde vrije jaren 16.
Daarna 2 jaar verzekerd bij Interpolis, hmm niet goed opgelet want zie nu dat op die polis voor beide auto's 0 schadevrije jaren staan.
En nu verzekerd bij Unive (interpolis was erg duur) en schadevrije jaren weer op 0.

Ik ga deze week even op afspraak in overleg over hoe en wat.
Is er iemand thuis in autoverzekeringen?

Bouw je schadevrije jaren op per auto dus op kenteken. Of op naam? En hoe zit dat bij wisselingen?

Iris82

Re: Verandering autoverzekering schadevrije jaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:40

Heb je geen schadevrije jarenverklaring gekregen toen je van de een naar de ander overstapte?
Geen wonder dat Ipos zo duur was. :D Scheelt zo 100den euro's of je 0 of 16 schadevrije jaren hebt.

Je bouwt op per object, niet per kenteken.

Stel je hebt auto 1 en daar bouw je schadevrije jaren mee op, je hebt er 5. Dan koop je auto 2. Daar begin je weer mee op 0. Dan verkoop je auto 1 en ga je voor auto 3. Je kunt kiezen of je je schadevrije jaren overzet op auto 2 of via auto 1 naar auto 3 verplaatst.

Bij het wisselen van verzekering behoren je schadevrije jaren gewoon overgenomen te worden.
Je krijgt bij het eindigen van je verzekering een verklaring (ofwel je kunt m opvragen).

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:14

http://www.allesoververzekeren.nl/veelg ... rije-jaren

Schadevrije jaren worden geregistreerd in een centraal systeem, Roy-data. Verzekeraars horen de daarin voorkomende jaren over te nemen. Doen ze niet altijd vanzelf, zeker niet wanneer de data niet exact overeen komen. Gewoon achteraan bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:18

Bedankt voor de info!
Al heel duidelijk dat het niet gaat om kenteken (werd gezegd door mevr. verzekering).
In Roy Data staan inderdaad niet de goede jaren. En dat is lastig omdat Interpolis mij ingeschaald had bij 0.
In alle hectiek van werk etc nooit de polis goed gelezen. Even een leerpunt ;)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:27

Gelukkig heb je een tussenpersoon die dat ook wel even voor je had mogen regelen... <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:28

Die tussenpersoon heb ik al in een eerder stadium een rotschop gegeven ~~}>

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:32

Ik rijd al 20 jaar schadevrij!

3 jaar geleden ben ik gescheiden, voor die tijd was ik in gemeenschap van goederen gehuwd.
We hadden samen 1 auto, en dus ook maar 1 autoverzekering. Die stonden beide op naam van mijn ex, maar we reden er allebei ongeveer evenveel kilometers mee. We hebben de auto samen betaald, en de verzekering ook.

Ik vind het maar een krom systeem, want er staan voor mij nu dus maar 2/3 schadevrije jaren in het Roydata systeem wat betekent dat ik nu ongeveer het dubbele aan premie moet gaan betalen.

Waarom zou ik meer premie moeten gaan betalen dan mijn ex die net zo veel schadevrije jaren heeft als ik? Het is volgens mij niet mogelijk om een verzekering op 2 namen af te sluiten (terwijl het eigenlijk om 1 gezamenlijke auto gaat). Het zou toch eerlijker zijn om het aantal schadevrije jaren van in gemeenschap van goederen gehuwden met maar 1 auto en dus 1 verzekering op naam van beide partners te zetten? ;)

het valt allemaal niet mee ...