Laptop wil niet meer opladen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Laptop wil niet meer opladen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 14:23

Al de hele ochtend ligt mijn laptop aan de oplader (op stage werk ik de hele dag achter mijn laptop), nu knipperde het oplaad-lampje al de hele tijd. Ik zocht er niks achter, dacht dat het misschien hoorde.
Maar nu kom ik er dus achter dat mijn laptop niet meer oplaad. Er staat dan het volgende: 21% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen).

Iemand hier die weet wat dit kan zijn? Ik ben nu als een gek al mn spullen aan het back-uppen voordat hij uitvalt...

Liselot

Re: Laptop wil niet meer opladen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:25

Dan is je accu stuk. Aan netstroom kan je je laptop nog prima gebruiken, maar de accu wordt niet meer bijgeladen waardoor hij zonder netstroom snel uitvalt.
Als je je laptop veel meeneemt zou ik een nieuwe accu kopen, als je hem alleen thuis gebruikt kan je hem ook prima aan de netstroom laten :)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:30

Inderdaad accu kapot...

Als je de laptop normaal gebruikt op netstroom altijd de accu eruit halen zodat je dit voorkomt... een nieuwe accu is vaak dusdanig duur dat je beter een nieuwe laptop kunt kopen

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 14:39

Hmm daar lijkt het inderdaad wel op. Zonder accu aan het stroom doet hij het wel gewoon...
Nu met stage maakt het niet zoveel uit, dan gaat hij wel aan het stroom (en zodra hij vol is gaat het stroom er altijd uit!), maar binnenkort op school is het onhandig...
Denk dat de accu een beetje oververhit is geworden, balen!

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:41

Keertje opnieuw erin stoppen (accu), kijken of ie dan wel oplaad. Maar je accu is wel aan vervanging toe.

Mijn accu doet het nog wel, maar niet meer zo lang als eerst dus zal binnenkort ook wel weer een nieuwe moeten... Ik bestel ze bij replacedirect.nl, is mij vorige keer (paar jaar terug) goed bevallen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:43

Heb ik idd ook last van, al 1,5 jaar :=
Laptop laat ook niet meer op dus moet altijd aan netstroom, maar nu is mn stroompuntje ook kapot... Dus maar een keer wegbrengen :j

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 14:46

Ik heb mijn laptop sowieso een keer opnieuw opgestart en de accu en opnieuw uit en ingedaan, werkt helaas niet... Balen!
Bedankt voor de tip NoekAa_, ik ga daar eens kijken :)

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:49

Mijn laptop gaf een soortgelijke melding, maar bij mij was niet de accu maar de acculader kapot. Mijn laptop herkende 'm niet als een acculader van de goede spanning en daarom laadde hij niet op.