Letters op de muur plakken voor het verven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Letters op de muur plakken voor het verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 09:59

Hallo allemaal,

ik dacht ik waag hier een gokje voor een goede tip.

Ik ben een kamer aan het schilderen.Inmiddels zitten er 2 lagen wit op en dat is mooi dekkend. 1muur krijgt nu een andere kleur en daar wil ik ook een tekst op maken. Nu wil ik dat zo doen dat ik letters uitknip, deze op de muur plak en dan met de roller eroverheen gaan. Als ik de letters dus weghaal, moet mijn tekst er staan als het goed is.

Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? EN natuurlijk zonder de verf eronder vies te maken of aan te tasten, want dat is net helemaal netjes wit!

Ik wil geen stickers gebruiken zodat als ik het wil veranderen dat heel makkelijk en snel kan.

Wie heeft er tips over hoe ik dit goed aan kan pakken?

Bedankt alvast :D

Letizia

Re: Letters op de muur plakken voor het verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:04

Rustig te werk gaan met een niet al te natte kwast en het dan tamponnerend aanbrengen, je moet er voor zorgen dat er geen verf onderlangs je vorm gaat, vandaar niet te veel verf op je kwast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:05

Je zou er hele goede afplaktape voor kunnen gebruiken. Hebben we hier ook ooit gedaan haha, maar het resultaat was echt wel prima. Het is alleen wel een hels karwei dus alvast heel veel succes. :')

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:06

Ik denk juist dat stickers makkelijker zijn, die haal je er zo vanaf! Als je nu iets anders wil, moet je de hele muur weer verven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:11

Hier bleef je het idd zien trouwens. Heb er echt heel wat lagen verf op gegooid maar je ziet het nog steeds staan.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:16

Ik denk ook wel dat je het blijft zien omdat er een randje langs de letters ontstaat.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:23

Frog tape van de reclame gebruiken.
Werkt prima!
Zorg wel dat je onderlaag goed droog is voor je de tape erop plakt, anders met het afhalen van de tape trek je de verf (die eronder zit) mee.
Zou zonde zijn want er gaat een hoop werk in zitten.

Je kunt ook een groot vlak afplakken op de muur, op het stuk waar je je letters wilt hebben. Snijdt de letters uit met een goed scherp mes, zodat je niet te hard hoeft te drukken en je de muur beschadigd.
Haal nu de vlakken met tape weg waar geschilderd moet worden.
Voordeel van een groot vlak afplakken is dat je er met een potlood op kunt tekenen en gummen, voordat je gesneden hebt...

In de modelbouw doen ze het ook op deze manier. Daar koop je namelijk de buitenkantjes in doorzichtig plastic en moet je zelf spuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:25

Vandaar die avater of? :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:27

Bizzybijtje schreef:
Vandaar die avater of? :D

Woehoehoehoe!!! Lach me dood hier _O- Nog een paar dagen en dan ben ik van die avatar verlost... _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:39

Join the club _O-

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 10:41

haha kun je die echt niet veranderen?

Ik ga eens kijken naar frogtape. Klinkt wel als een wat ingewikkelder verhaal dan ik in gedachten had haha.

Dat wil ik dus juist niet Bizzybijtje hahaha. Ik had er ook al aan gedacht maar zag de vlekken en scheuren en plakresten al voor me.

Rena100 maar stickers laten plakresten achter. Dus als je dat weg moet werken, ben je verder van huis.
Laagje schilderen is zo gedaan en voorlopig kan het sowieso wel blijven staan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:46

Speciale verfsjablonen laten geen plakresten achter hoor, heb ik ook gebruikt voor op mijn keukendeur, werkte prima! Heb het met een lakrollertje geverfd, steeds een dun laagje tot het helemaal dekkend was. Sjabloon eraf en het ziet er superstrak uit :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:50

Ik denk dat die speciale muurstickers lang niet zoveel resten achter laat dan de manier waarop jij het wil doen. Als je dan wil verven dan moet je én de hele muur doen want als je maar een gedeelte doet dan ga je dat zien, en de witte gedeelten zul je waarschijnlijk blijven zien.

Maar goed, wat jij zelf wil. Ik zal het niet op die manier doen in ieder geval.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 15:20

Met die verfsjablonen heet liselot mij aan het denken gezet. Ik heb zelf verfsjablonen gemaakt en die met schilderstape op de muur getapted. Daarna er overheen geschilderd en Voila! Mijn tekst staat opd e muur en de is geverfd. Morgen nog wat details bijwerken misschien maar zo snel kan het gaan :D

Bedankt voor het meedenken allemaal :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:22

En krijgen we nog een foto te zien? Ik ben benieuwd, het klinkt in ieder geval al mooi