Drivers grafische kaart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Drivers grafische kaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 17:55

Ik hoop zo erg dat er iemand is die me even kan helpen := Ik mis een aantal drivers voor mijn grafische kaart, daardoor kan ik nu bijvoorbeeld geen spelletjes meer spelen.
Goed, normaal gezien los ik dat zo op. Even uitzoeken welke grafische kaart, drivers opzoeken en installeren. Klaar!

Niet dus..
In mijn computer zit een Nvidia Geforce 310M grafische kaart. Echter.. Op de site van Nvidia kan ik alleen drivers van 300M of 300 downloaden. Allebei geprobeerd en bij allebei zegt het programma iets over niet compatible?

Even voor de duidelijkheid, mijn computer is laatst schoongemaakt en er is opnieuw windows 7 opgezet. Hiervoor had ik windows 8 maar daar had ik enkele problemen mee. Windows 7 doet het nu verder prima, alleen mis ik dus die drivers.

Ik heb trouwens deze computer:
Sony Vaio VPCJ11M1E http://www.expertreviews.co.uk/pcs/2792 ... ifications

Even dxdiag:
http://i57.tinypic.com/vphtld.png

Is er dus iemand die enig idee heeft wat het probleem kan zijn? Of hoe ik de goede drivers kan installeren?

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:59

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 18:05

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:08

Niet nividia getforce experience gebruiken die download automatisch nieuwe updates.

Of op de nividia getforce site bij drivers de tweede optie kiezen en de site zelf naar drivers voor jou kaart laten zoeken

wat ook nog een probleem kan zijn is dat jij net als ik een oudere kaart hebt die niet geschikt is voor de nieuwe updates

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:21

Probeer eens of je de setup als admin kan uitvoeren. Wil soms wel eens helpen.
(rechtermuisknop) op setup.exe run as admin/uitvoeren als administrator.

Mogelijk is het ook de verkeerde setup.
32 bit versie zou je moeten hebben voor jouw pc, als je de dxdiag bekijkt

Misschien dat deze wel werkt , je hebt de 32bit windows 7 versie geinstalleerd
http://www.geforce.com/drivers/results/73783

De drivers 300m serie moet normaal gesproken gewoon werken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 20:10

:n
http://i57.tinypic.com/r94l10.png
Dit zegt ie nou bij elke driver die ik heb geprobeerd. Ik ga nog even proberen om de setup als admin uit te voeren.

Het is in ieder geval niet zo dat de kaart te oud is voor nieuwe updates, aangezien ik dit vaker heb gedaan met deze computer. Vorige keren is dit allemaal wel goed gegaan.

Edit:
Trouwens, die driver uit je eerste link PascalB, zie er bij mij zo uit: http://i61.tinypic.com/2ns3p11.png
Daar klopt dus ook iets niet. Dat is misschien ook de reden dat ie de setup niet wil uitvoeren..

Edit 2: Opeens voert hij de setup wel gedeeltelijk uit. Maar ik krijg wel direct de melding dat het niet geschikt is voor 32 bit.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:37

Ghostattack schreef:
:n
http://i57.tinypic.com/r94l10.png

gt ie nou bij elke driver die ik heb geprobeerd. Ik ga nog even proberen om de setup als admin uit te voeren.

Het is in ieder geval niet zo dat de kaart te oud is voor nieuwe updates, aangezien ik dit vaker heb gedaan met deze computer.

Zou nog steeds kunnen hoor nividia heeft ongv elke week een update mijn kaart van de 9 series kon ik ook gewoon nog updaten tot een maand terug daarna niet meer

Ik raad je aan Nividia.co.uk te gaan op drivers te drukken daarna bij option 2 automatically find drivers for my NVIDIA products kliken op grafic card dan krijg je vanzelf de nieuwste mogelijke update voor jou kaard

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 20:40

Dat zou ook bullshit zijn.. Hoe wil ik dan nog gaan gamen op mijn computer? := Ik kan nu namelijk geen enkel spelletje spelen.. En ik heb deze computer juist voor het gamen.

Ben nu bezig met scannen voor updates :)
Edit: Hij heeft iets gevonden wat ik nu ga proberen te installeren.

ryukapple

Re: Drivers grafische kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:43

Erg he haha voor mij word het binnenkort een nieuwe kaart.

hoop voor je dat het nu wel lukt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 20:45

Dat wordt papa lief aankijken als ik een nieuwe kaart moet :D Zal wel een duur grapje worden met mijn computer.. Denk dat ik dan beter een hele nieuwe kan kopen :=

Edit:
En natuurlijk werkt de gevonden update ook niet.. Nvidia geeft weer dezelfde foutmelding

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:49

Is gewoon een deskop toch? Als het goed is is het niet heel moeilijk om de kaart te vervangen. Maar verwacht niet dat het nodig moet zijn ik kan eigelijk bijna alles nog spelen alleen heeft mijn kaart voor een aantal spellen te weinig (512mb) dus als ik een nieuwe koop word het zowiezo een met meer geheugen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 20:54

Officieel is het volgens mij een soort 'laptop'. Moederbord en al die dingen zitten in het scherm zelf. Scherm alleen al weegt dus ongeveer 5kg. Dat is ook eigenlijk alles, heb verder een los toetsenbord en een muis. Geen idee hoe dat zit met het vervangen van de grafische kaart.. Lijk me toch iets moeilijker gaan dan een desktop met systeemkast?

Op dit moment kan ik zelfs Goat Simulator niet spelen := Bedoeling was om de Sims weer te spelen, maar ik denk dat de computer helemaal flipt als ik dat probeer _O- Gelukkig krijg ik sowieso een nieuwe laptop als ik in september ga studeren.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:58

Lukt het eigelijk die update te instaleren of krijg je een foutmelding ( zo ja welke)

Ja ik moet zeggen dat ik daar geen idee van heb maar als die van mij het meeste kan afspelen moet die van jou het ook kunnen want die is iets nieuwer dan mijn gt900 (9 series)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 21:03

Ik kan de update installeren, dan start het programma van Nvidia zelf op. Hij gaat dan automatisch kijken of het compatibel is. En dan krijg ik dit: http://tinypic.com/view.php?pic=r94l10&s=8#.U11UN1WSx0Y
Verder kan ik dus niet komen :=

Op dit moment kan ik met mijn kaart dus niks, zelfs Aeropeek van Windows 7 ondersteunt de kaart niet :n Klopt niks van, heb deze computer nu een aantal jaar en hij heeft het altijd goed gedaan.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:07

Werkt de computer verder wel goed?
Het kan zijn dat er iets mis is gegaan met de windows 7 installatie.
Je zou met 4GB ram geheugen eventueel ook windows 7 x64 (64 bit ) kunnen gebruiken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 21:11

In principe werkt de computer oke, maar ik krijg wel elke keer als ik hem opstart een foutmelding.
https://pbs.twimg.com/media/BmQC-X1IQAAZfgV.jpg

Origineel is de computer ook geleverd met de 64 bit versie. Daarna overgezet op Windows 8 en later op 8.1, die laatste had ik problemen mee. Daarom hebben we hem nu terug gezet op Windows 7. De bedoeling was wel om er weer windows 8 op te zetten. Maar voor nu dus even Windows 7. Geen idee trouwens waarom de 32 bit versie erop staat :?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:26

https://www.sony.co.uk/support/en/conte ... 11M1E/list (op mobiel dus ff zelf kopieren plakken) hier staan alle updates voor jeccomputer ook die van nvidia. Dus hier maar ff alles updaten.

wat ook kan is dat het komt omdat je van 8 naar 7 ben gegaan heb ff gekeken op internet en er zijn meer mensen met dit probleem na terug te zijn gegaan weet niet hoe je het dan moet oplossen. Maar ik zou eerst ff proberen of het werkt als je alles update

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 21:38

Ik heb iemand gevraagd die binnenkort even komt kijken naar de computer, hij krijgt het misschien wel voor elkaar om de boel te fixen :D Waarschijnlijk is het probleem dat de computer origineel met Windows 7 64 bit versie geleverd is en er nu een 32 bit versie op staat.. En dus gaat de grafische kaart protesteren :=