Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Udo2001 schreef:Vandaag was zoals jullie weten Koningsdag, voor iedereen normaal gezien een feestdag en vrije dag..
Helaas mocht ik gewoon de gehele dag werken, voor een extra centje wel fijn....
Nu dacht ik 200% uitbetaald te moeten worden net als werken op zondag! Helaas dacht de baas daar anders over en betaald maar 100% uit, normaal is de zaterdag een werkdag voor mij en heb een 38 urig contract. Ik denk dat hij niet correct handelt... Klopt dat? Wie is hiermee bekend?
Udo2001 schreef:Juist, dus ik heb 7 extra uren bijgeschreven gekregen. Maar ik dacht zelf dat het er 14 hadden moeten zijn... Voor de duidelijkheid ik heb gewoon een vast contract met basissalaris mij ging het om wat ik extra zou krijgen!
SuperAssie schreef:Udo2001 schreef:Juist, dus ik heb 7 extra uren bijgeschreven gekregen. Maar ik dacht zelf dat het er 14 hadden moeten zijn... Voor de duidelijkheid ik heb gewoon een vast contract met basissalaris mij ging het om wat ik extra zou krijgen!
Dan heb je toch die 14 uur? Als je 7 uur gewerkt hebt en nu 7 extra uren hebt gekregen is dat gewoon 14 uur.

) niet aan.Citaat:Loon over feestdag:
De medewerker heeft op een feestdag (voor definitie zie art. 2 van deze cao) recht op doorbetaling van
het loon als hij normaal gesproken op die dag arbeid verricht. Bij een onregelmatig arbeidspatroon
kan dit worden vastgesteld als de medewerker van de afgelopen 13 weken in tenminste 8 weken op de
bewuste dag arbeid heeft verricht. Bij de bepaling hiervan tellen alle gerealiseerde uren (zie artikel 2)
mee als gewerkte dagen.Is aan het criterium 8 uit 13 voldaan, dan wordt het loon doorbetaald op basis
van het gemiddeld op die dagen gewerkt aantal uren. Als de medewerker op de feestdag arbeid
verricht, dan geldt bovendien de toeslagregeling van artikel 7.4.
Citaat:7.4 Toeslag voor bepaalde uren op zon- en feestdagen
Werken op zon- en feestdagen gebeurt in beginsel vrijwillig. De werkgever kan de medewerker op
zondag arbeid laten verrichten als de medewerker daarmee instemt (conform de Arbeidstijdenwet).
Lukt het de werkgever niet om op feestdagen die niet op een zondag vallen met vrijwilligers de
bezetting rond te krijgen, dan kan hij een medewerker tot werk verplichten, tenzij deze aantoonbare
gewetensbezwaren heeft.
De toeslagpercentages zijn voor het werk op zon- en feestdagen van 00.00 tot 24.00 uur: 100%.