Gisterenavond apte een vriendin om even een ijsje te halen maar door een fikse onweersbui viel het in het water en hadden we het verzet naar vanavond.
Ik ben niet zo een ijs liefhebber en m'n vriendin wil haar ijsje altijd bij de salon op de boulevard vandaan, niks geks zou je denken, alleen op koningsdag blijkt dat toch een beetje anders te zijn.
We zeiden nog tegen elkaar ' hopelijk kunnen we erbij komen
'Maar de weg was niet afgezet en de auto dus snel tegenover de salon met gevarenlicht neer gezet terwijl vriendin dr ijsje ging halen. Tijdens het wachten apte ik quartel nog ' wat doen al die dronken mensen hier op de boulevard ?' (het was wel wat drukker als normaal maar niet dat je zegt van de taptoe komt zo voorbij
).Wel dus
buiten aanzicht terwijl de mensen zich nog niet massaal om de auto hadden geparkeerd
Binnen aanzicht.
Een moment gaat er
en nu ? Door je heen. Meer als wachten en hopen dat het niet zo lang duurt zat er niet op.
Geschrokken 'meneer mag ik u wat vragen hoelang duurt dit ?' een uur zei de man met een bigsmile op z'n gezicht
Voorlopig staan jullie hier nog wel
Daarna quartel opgebeld om te melden dat ik wist waarom al die dronken mensen op de boulevard liepen
Die kon je ook wegdragen
Er zat niks anders op dan wachten
Maar na een uurtje getrommel naast je hoofd te horen toch de volgende persoon maar aangesproken 'mevrouw weet u misschien tot hoe laat dit duurt ?' 'Nou meisje voor het donker ben je niet thuis'
Uiteindelijk konden we na een goede 1,5 uur onze weg vervolgen

Waar het allemaal om te doen was
Ik haal in elk geval op koningsdag nooit meer een ijsje
je zal maar hoofdpijn hebben
)