Probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nope

Probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 13:53

Wist niet echt een titel.

Het volgende is aan de hand. In februari hebben mijn toemalige vriend en ik een ticket geboekt naar Afrika. Echter hebben wij 1,5 week geleden behoorlijke ruzie gekregen en is dit in die 1,5 week meerdere malen tot een schepje bovenop gegaan.

Daarna hadden we een korte pauze van twee dagen ingelast waarin we niet met elkaar zouden praten. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik degene ben die zich daar niet aangehouden heeft al was de inhoud van mijn mail verre van banketstaaf. Er stond in dat we niet zo gek moesten doen. Geen ruzie meer moesten maken en lekker samen uit moeten gaan kijken naar zo'n waanzinnige reis die we gaan maken in juli.

Echter kwam er als reactie dat ik zelfs geen simpele vraag om twee dagen stil te zijn kan respecteren en dat hij niet meer met mij naar Afrika gaat maar met een vriend (deze is zeer geregeld in Afrika geweest en is vrijgezel dus gaat graag mee).

Hij heeft aangeboden mijn ticket over te nemen, maar nu blijkt de maatschappij niet aan naamswijziging van tickets te doen.
Ik heb wel een annuleringsverzekering maar nu lijkt mij een relatie breuk geen reden?

We zijn overigen vier jaar met ups and downs bij elkaar geweest. Een zinnig gesprek zit er niet meer in. Het is echt over en uit.

Wilde dit even van mij afschrijven, wat ik met dit topic denk te bereiken weet ik niet. Geld van ticket ben ik kwijt (1300,-) en mijn partner na vier jaar dus blijkbaar ook (al wil ik dat nog niet helemaal geloven).

Anoniem

Re: Probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:57

Bij annuleren hoef je geen reden op te geven volgens mij hoor.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:59

Ik zou het gewoon nog even tijd geven... Wie weet komen jullie allebei wat tot rust en kunnen jullie dan het gesprek aangaan, het klinkt nu allemaal nog te recent om hier een redelijk gesprek over te voeren met elkaar.
Mocht het toch echt niet goed komen dan zou ik beginnen met alles dubbel checken; is het echt niet mogelijk het ticket op iemands anders naam te zetten? En wat is er mogelijk bij de annuleringsverzekering (al vrees ik dat relatiebreuk zeker niet geaccepteerd zal worden).

En wat houdt je anders tegen om toch te gaan naar Afrika? Misschien is er een vriend(in)/kennis/familielid die geld/tijd/zin heeft om samen met jou te gaan en anders kan je vaak ook via internet leuke reispartners vinden! Als je zelf aangeeft dat het je een waanzinnige reis lijkt; waarom dat dan laten verpesten doordat je relatie nu verbroken is?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:02

Maatschappijen doen liever niet aan naamswijzigingen maar ik zou toch nog een poging wagen. Houdt er wel rekening mee dat er wel een prijskaartje aan hangt als het lukt maar da's niet zoveel als een heel waardeloos ticket. De reis is pas in juli dus ze hebben tijd genoeg om dit te regelen.

Je vriend is er zo te lezen helemaal klaar mee, met jullie. Tja, dat kan je alleen maar respecteren, hoe moeilijk ook. Sterkte!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:03

Weet je zeker dat je niet in je eentje op vakantie wil gaan? Dat is minder eng of gek dan het misschien lijkt. :)

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 14:10

Ik heb er zeker over nagedacht om in mijn eentje te gaan. Maar nu wordt mij door meerdere mensen die weleens in Afrika zijn geweest afgeraden om als vrouw alleen te gaan. Wij zouden ook op safari gaan. En dus zelf met de jeep van plek naar plek trekken. En om dat nu alleen te gaan doen lijkt mij best spooky. Wat als ik pech krijg onderweg? Of verdwaal?

Ik heb er ook over nagedacht om alles te laten rusten en kijken of hij zich nog bedenkt. Maar omdat ook hij niet iemand is om alleen op reis te gaan weet ik voor 99% zeker dat hij al een ticket voor die vriend heeft geboekt. Zeker omdat hij degene is die de maatschappij gebeld heeft voor de naamwijziging omdat hij mij echt niet met een waardeloos ticket van 1300,- wilde laten zitten.

Heb hem net gemaild dat ik zelfs wel tot de dag van de reis stil wil zijn als we dan eventueel samen als vrienden kunnen gaan. Wellicht niet heel erg handig een dag na de aangekondigde breuk daar mee komen maar wil graag voor zijn dat hij alles al voor zijn vriend geregeld heeft en er dus niks meer te bepraten valt...

Of iemand hier moet zin hebben met mij mee te gaan :-)

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:20

Om heel eerlijk te zijn klinkt het niet echt als een verstandig mailtje wat je net hebt gestuurd :x
Naast dat je mailtje me niet erg tactisch lijkt, lijkt het mij ook niet bepaald een goed plan om geen contact te hebben en dan opeens in juli als vrienden op een vakantie te gaan. Lijkt me niet het ideale plan voor een leuke vakantie ;)

Zet je van het idee af dat je nog met hem op vakantie gaat. Geef jezelf de tijd om over jullie breuk heen te komen en kijk intussen verder of je iemand anders kan vinden die met jou mee wilt gaan op vakantie.
Of het verstandig is om alleen te gaan hangt natuurlijk erg af van het land/regio waar je heen gaat, en ook van de dingen die je wilt gaan doen. In je eentje in een jeep door de rimboe trekken is in mijn ogen niet echt een strak plan, maar als jullie verder nog niks geboekt hadden daar dan lijkt het me dat er nog de mogelijkheid is om de plannen zo aan te passen dat je eventueel wel alleen zou kunnen gaan.
Maar dat moet dus ook liggen aan de regio en of je het zelf fijn vind alleen te reizen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:21

Laat het maar even rusten, dat lijkt me het beste.. in het heetst van de strijd..
Geen leuke situatie, doe maar even lekker rustig aan de komende dagen. :)

Misschien dat het allemaal op z'n pootjes terecht komt, en als het dat niet komt zou ik gewoon alleen gaan. Dan wellicht met een aangepast schema, maar zo'n reis zou ik niet aan m'n neus voorbij laten gaan als ik jou was.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:48

Wanneer vlieg je? Naamswijziging moet in principe gewoon mogelijk zijn, tenzij je biv. Volgende week al zou gaan.

Je vliegt in juli?

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 15:14

Ik laat het verder idd allemaal even rusten. Ga ook niks meer mailen verder.
Ga volgend weekend ook alleen op reis maar dan naar Portugal als in een trainings weekend. En dat vind ik dan weer helemaal niet eng.
Afrika is toch een heel ander verhaal vooral gewoon denk ik omdat t niet naast de deur is en je dan met spookverhalen bang wordt gemaakt (verkrachtingen ect).

Vertrek datum is idd juli dus in principe tijd zat voor naamswijziging zou je denken, echter doet de afrikaanse luchtmaatschappij daar niet aan. Dit is een hele goede leerschool om voortaan eerst alle voorwaarden te lezen voor te boeken al verwacht je nooit een relatie breuk.