Schoolkeuze paardenhouderij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xochenoa

Schoolkeuze paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 22:35

Omdat ik nu bijna aan het einde van me derde jaar ben op de middelbare school, en ons steeds meer de vraag word gesteld welke school ik heen wil na mn mavo diploma, ben ik nu ook echt wel serieus aan het kijken.
Ik wil uiteindelijk instructrice worden andermans paarden trainen/uitbrengen etc.
Ik wilde altijd naar NHB Deurne maar helaas is deurne er niet meer en zal ik dus een andere school moeten vinden.
Vandaag ben ik een meeloopochtend gaan doen op een school MBO Paardenhouderij (ik zal niet vermelden welke) en inprincipe had ik er wel een redelijk gevoel bij. Wat me wel opviel was dat ik het niveau van de leerlingen erg laag vond. We moesten een les kijken en daar kritiek op geven. Dat van mij kwam het meest in de buurt van de docent en de leerlingen die daar voor tweede jaar in de opleiding zitten kwamen er echt niet bij in de buurt. Ik vond het moeilijk inschatten of het aan leerling of aan school lag, in 3 uurtjes krijg je sowieso geen goed beeld natuurlijk.
ik zoek naar een school die kwaliteit bied, en niet waar alles zo penny is, waar de leerlingen echt serieus zijn.
natuurlijk kijk ik zelf ook rond maar iedere school laat uiteraard zichzelf op zn best naar voren komen dus ik vroeg mij af welke school zouden jullie kiezen? Voordelen en nadelen ervan?

Omgeving Friesland/Groningen/Drenthe zou fijn zijn maar geen must.

ik doe nu trouwens mavo dus een school met niveau 3/4 zoek ik.

ilikex

Re: Schoolkeuze paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:04

Nordwin college?

Romeo15

Re: Schoolkeuze paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:11

Helicon nijmegen

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:21

Er is voldoende aanbod qua MBO niveau 3/4 paardenhouderij of paardensport in het Noorden. Uit mijn hoofd: AOC Terra, Groenhorst, Nordwin en Groene Welle.

Veel meisjes beginnen aan een MBO paardenhouderij / paardensport opleiding, maar het deel dat uiteindelijk 'in de paarden' blijft werken is volgens mij niet zo groot. Ik gooi het er dus toch even in;
Vind je het eventueel geen optie om een andere MBO-opleiding te kiezen en bijvoorbeeld je instructeursdiploma te behalen via de KNHS? Mocht het binnen de paarden toch niet lukken, heb je nog een andere opleiding achter de hand.

Over de baankansen na MBO paardenhouderij is recent nog een artikel verschenen in de Paardenkrant Extra: http://www.horses.nl/artikelen/onderwij ... densector/