Canvasdoek kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Missy_

Canvasdoek kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 15:43

Mijn ouders geven over een paar maanden een feest omdat ze dan 25 jaar getrouwd zijn. Nu wil ik een collage voor ze maken met allerlei foto's en dit op een canvasdoek doen, wel zelf dus niet door iets of iemand laten maken. Ik ben een beetje aan het rondkijken en zie dat er op veel plaatsen lege canvasdoeken te koop zijn.
Alleen.. Ik heb alvast een beetje gepuzzeld met de foto's en kom op een maat van 72 x 82 uit :')
Beetje een onmogelijke maat voor een canvasdoek, ik ben dus al aan het kijken naar 70 x 80 en meer die kant uit maar dit kan ik bijna nergens vinden.

Weet iemand van jullie misschien waar ze canvasdoeken richting die maat verkopen?

opisop_shop

Re: Canvasdoek kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:45

dat weet ik niet, maar het online maken is geen optie?
Neem aan dat je de foto's niet digitaal hebt?
Anders zou je ze kunnen digitaliseren en daarna online laten maken bijvoorbeeld op www.wijfotoservice.nl
Wellicht ook niet de maat die je zoekt hoor, maar misschien heb je er wat aan.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:59

Twee tips;

www.easymoza.com en www.drukwerkdeal.nl

Echt, we hebben een práchtige collage gemaakt voor mijn schoonvader, precies wat jij ook in gedachten hebt. Maar dan 200 x 90 cm :D, voor boven het bed.
Succes!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:01

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:03

Hebben ze geen groot schildersdoek bij de action ofzo in die maat? Of moet het echt een canvasdoek zijn?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:10

Herinneringenoplinnen! Echt een geweldige site!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 16:11

Bedankt voor de tips! Het probleem is alleen dat ik de foto's niet digitaal heb, ik ben dus opzoek naar een leeg doek.
Hoeft niet per se canvas te zijn, een schilderdoek is ook goed! Als ik die foto's er maar ook kan krijgen/plakken/etc.
Online kan ik bij de action niet zoveel vinden, maar zal eens in de winkel kijken :) Is gewoon een beetje een lastige maat, misschien kan ik nog eens proberen ze in een wat gunstiger formaat neer te leggen. Tot die tijd, tips zijn welkom! :)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:12

Xenos?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:24

Action hebben ze inderdaad canvasdoeken liggen in verschillende formaten Xenos idem.

Maar kan je dan niet beter gewoon een mooie lijst pakken en de foto's op een stuk papier/karton plakken? Denk dat, dat mooier is dat een canvas :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:25

wat je misschien ook nog zou kunnen doen is zelf een frame maken van hout en daarop doek spannen wat je koopt bij de stoffenwinkel bijvoorbeeld, of google eens hoe je zelf schildersdoeken kunt maken?
Dan heb je ze exact op de gewenste maat :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:35

Ik denk dat het vooral de verhouding is die lastig is, het is niet vierkant, maar ook niet écht rechthoekig. Zou kijken wat er te koop is en dan kijken of je ze in die maat neergelegd krijgt.

Plak de fotos wel op met goede lijm, ik plak zelf ook wel eens op schildersdoek, maar zonder goede lijm kan je er niet lang van genieten ;) (ken je die splitpennetjes nog van vroeger? ook veel te koop in hobbyzaken en in veel verschillende maten/kleuren etc, dan zit het 100% vast!)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:38

Harolds al geprobeerd? Grote art supplies store in rotterdam blaak, leuke winkel, veel keuze. Of ze precies hebben wat je zoekt durf ik niet te zeggen, maar ze hebben wel een groot assortiment imo.
http://www.harolds.nl/

Als ze het daar niet hebben zou je ook nog kunnen kijken bij van Beek art supplies (ook bij rotterdam blaak, op loopafstand van de harolds) of bij De Kwast. De Kwast zit alleen niet in Rotterdam, maar verder weg.

En voor wat dichterbij, heb je de blokker, xenos, action of de bazaar al bezocht? Als die toevallig een canvas in jouw maat hebben, ben je waarschijnlijk goedkoper uit.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 17:01

Bedankt allemaal! Sting, splitpennen moeten dan toch door je foto, of begrijp ik dat verkeerd? Wat voor soort lijm zou je aanraden?
Ik ga binnenkort gewoon eens bij wat winkels langs om te kijken welke maten er zijn en dan kijken of het in die maat past.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:27

Ja, splitpennen doe je door de foto, maar als je dat in de hoekjes doet en van tevoren een klein gaatje maakt (spijker ;) ) dan hoeft het niet slordig te staan! Qua lijm weet ik in ieder geval dat fotolijm en de meeste simpele plakstiften/sticks/vloeibarelijm niet werken.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:31

als je de foto's voor langere tijd knap wil houden zou ik niet voor op canvas plakken gaan maar een mooie wissellijst kopen en ze achter glas stoppen, zo blijven de foto's mooier.

Je zou dan een maat groter kunnen kopen en een mooi passe-partout kunnen laten maken om het mooi passend te krijgen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:06

Grootste maat bij de Action is overigens 50 x 50 cm, dus daar hoef je al niet te kijken. ;)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:18

50 bij 50? Ik heb er volgens mij wel eens één van een meter gezien, of groter... Maar misschien was dat tijdelijk dan?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:27

Wij hebben in ieder geval de laatste tijd veel canvasdoeken daar gehaald omdat wij ook aan het knutselen zijn geslagen, en hebben die 50 x 50, en zover ik weet (en zag) was dat de grootste. Wij shoppen bij 4 verschillende Actions momenteel, en bij geen van de 4 tot nu toe grotere gezien.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:28

Foto's inscannen geen optie? Dan is de resolutie vaak prima voor afdruk als je hem op ware grote wilt gebruiken! Kun je een mooie collage maken en dan op canvas afdrukken. Herinneringenoplinnen.nl is een fijne!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:28

Herinneringenoplinnen kan alle formaten printen, dus ook heel vreemde maten. Mail ze maar eens.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:43

Ik ben bang dat de kwaliteit achteruit gaat als ik ze inscan, maar ik zal het eens proberen :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:47

Xenos heeft schildersdoeken t/m 90x120 volgens de site, qua prijs zijn ze niet duur, maar ik weet niet hoe de kwaliteit is.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:52

Nee dat weet ik ook niet. Ik ga morgen even een rondje doen in het winkelcentrum, langs de Xenos, Blokker, Big Bazar, Action etc. Mocht ik daar niks kunnen vinden dan ga ik even informeren bij herinneringen op linnen. Weten jullie of je daar ook zelf kunt schuiven met foto's en elkaar laten overlappen enzo?

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:04

Kwaliteit achteruit ligt aan je scanner..
Wij hebben en foto scanner en foto's van vroeger komen daar erg mooi uit! Je moet ze natuurlijk niet enorm gaan vergroten naderhand, dan komt het niet goed met je resolutie en kwaliteit.

Schuiven met foto's kun je natuurlijk al vooraf doen.. Dit opslaan als 1 bestand en dan uploaden bij Herinneringenoplinnen.nl (bestand moet vaak groot zijn voor kwaliteit garantie) of je op de site zelf kunt knippen en plakken weet ik niet..

Edit: gevonden! Tot 100 foto's kun je collage maken. :) staat ook bij dat foto's via mobiel en internet geschikt daarvoor zijn, lijkt mij dat gescande ook volstaan!
http://www.herinneringenoplinnen.nl/bestel

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:07

collage is dan wel alle foto's keurig naast elkaar.

wil je ze een beetje schuin en beetje overlappend dan moet je alle foto's op een stickje zetten en naar ze opsturen of via de mail naar ze doorsturen en dan maken hun er een mooie collage van.