PanniePannie schreef:Ik kan je vraag (dus welk boek je hiervoor kan gebruiken) helaas niet beantwoorden. Ik raad je aan om eens bij een HBO-instelling langs te gaan die de lerarenopleiding wiskunde aanbiedt. Zij kunnen je meer vertellen over het beginniveau dat je moet hebben om aan deze opleiding te beginnen. Houd er wel rekening mee dat ze bij deze opleiding verwachten dat beginnend studenten met wiskunde op minimaal HAVO niveau zitten. Dat is toch heel wat anders dan wat je bij een algemene MBO opleiding krijgt als onderwijsassistente. Ik durf dan ook met zekerheid te zeggen dat je de achterstand niet met het doornemen van 1 boek hebt weggewerkt, daar komt wel wat meer bij kijken. Ik zou me daarom goed laten informeren wat voor jou de korste weg is om toch aan de lerarenopleiding wiskunde te kunnen beginnen.
Als je daarentegen echt rekenen wil geven op een basisschool in plaats van wiskunde op een middelbare school, dan zou ik eerder denken aan de PABO. Voor die opleiding zijn de toelatingseisen in ieder geval lager. Ik geloof niet dat men daar een specifiek wiskundeniveau verwacht bij de start van de opleiding, dus misschien kun je daar zelfs wel gewoon beginnen met een MBO4 diploma.
Waarom ik een ander boek wil is voor de uitdaging.
Op het vmbo deed ik kader en had ik een gt boek maar in mijn toets havo opgaven en deze maakte ik zonder problemen. Omdat mijn taalkundig nivo erg laag licht zat ik op kader maar wiskunde licht op havo nivo ik zoek dus een ander boek voor de uitdaging om te laten zien wat ik kan. Ik geef bijles aan klasgenoten omdat ik het volgens hun beter uitleg als de docent mijn wiskunde en rekenen licht hoger dan ik doe wat ook frusterend is voor mij en docent want de uitleg intreseert mij niets en ik lig al verder voor dan de rest daarom wil ik me er verder in ontwikkelinen om reken of wiskunde docent te worden omdat dat mijn kracht is