geen tv, internet en telefoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

geen tv, internet en telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 21:59

Sinds vrijdag ochtend hebben wij geen tv, internet of vaste telefoon meer. We hebben toen gelijk gebeld, maar ivm pasen konden ze er dinsdag pas iemand van hogere hand naar laten kijken of een monteur langs sturen. Ze zouden hoe dan ook bellen en guess what. We zijn nog niet gebeld. uiteraard gaan we morgen zelf maar weer bellen, maar weet iemand misschien of ik ergens recht op heb nu ik al bijna 5 dagen niks heb? Ik plaats dit nu via mijn telefoon, maar ook hier heb ik beperkt internet op omdat het is afgestemd op de wifi thuis.

Humphry

Re: geen tv, internet en telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:02

Mocht je er bv door zakelijk belang, telefoontjes en mailverkeer door missen, dan zou je daar wat mee kunnen ja. Helaas enkel zakelijk, en niet prive....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:12

Gewoon even bellen. Ik heb ooit ook eens een paar dagen zonder gezeten en toen hebben ze netjes die dagen van mijn abonnement afgehaald. Hoefde dus alleen maar te betalen wat ik ook echt gebruikt had. Klacht indienen was niet eens nodig. Gewoon gebeld en gevraagd of daar regelingen voor waren en dat is netjes opgelost. In mijn geval door KPN.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:13

Kun je wel vergoeding voor krijgen, je betaald voor iets wat je niet kunt gebruiken. Heeft een tante van mij ook gehad maar geef het wel aan.
Was bij UPC

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 22:14

Humphry schreef:
Mocht je er bv door zakelijk belang, telefoontjes en mailverkeer door missen, dan zou je daar wat mee kunnen ja. Helaas enkel zakelijk, en niet prive....

moet je dat dan kunnen aantonen? Ik kan geen mail van het werk thuis bekijken. Daarbij wou ik een cadeau voor iemand kopen watik op internet had gezien, maar tegen de tijd dat ik het misschien kan bestellen is het wellicht al te laat. Ik zal morgen als ik bel gelijk is vragen hoe dat zit want als ik dan bel zou het me niks verbazen als er de dag erop pas iemand komt. Dan zijn we al 6 dagen verder.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:15

Bij wie zitten jullie? Hebben wij okk gehad, 3 maanden zonder tv, internet en telefoon. We hebben KPN minimaal 100x gebeld en volgensmij staan we nu ook op de zwarte lijst :'). Er meteen achteraan gaan dus!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:15

Is dit serieus een probleem? Ik kan me erover verbazen... is het zo'n probleem om 5 dagen zonder TV, internet en vaste telefoon te zitten? Als mensen je willen bereiken kunnen ze ook mobiel bellen. ;)

Neem een boek, ga naar buiten, geniet van de natuur en frisse lucht. Geniet van de vrijheid die je hebt. :)

Morgen bel je het desbetreffende bedrijf op en dan vraag je netjes en beleefd wat er aan de hand is, als jij aardig blijft komen zij vast met een (snelle) oplossing. Ga jij liggen poedersuiker, kunnen zij het je ook heel moeilijk maken. ;)

Succes TS!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:19

Bij mij was het dus het geval dat wij 3 maamden zonder zaten en dit zeker dit jaar heel erg onhandig is met school. We moesten syeeds blijven betalen voor iets wat we niet hadden of we moesten bezorgkosten betalen voor iets wat we al 3 jaar hebben. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 22:21

Het was geen probleem, maar het begint een probleem te worden. de rekeningen worden tegenwoordig ook allemaal via internet betaald en worden niet allemaal automatisch afgeschreven ;-) laat het nou net tegen het einde van de maand zijn. Overigens ben ik heel vaak buiten te vinden en kiezen we wel eens een weekend bewust voor geen multimedia, maar nu kiezen we er niet voor en weten we niet wanneer het opgelost wordt.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 22-04-14 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:22

Dat kan ook nog via de telefoon, of bij iemand anders op de computer. Neem aan dat jullie toch nog iets van vrienden, familie, kennissen of buren hebben waar jullie terecht kunnen voor eventuele rekeningen te betalen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 22:25

KimD schreef:
Dat kan ook nog via de telefoon, of bij iemand anders op de computer. Neem aan dat jullie toch nog iets van vrienden, familie, kennissen of buren hebben waar jullie terecht kunnen voor eventuele rekeningen te betalen.

de buren dat zou ik niet durven met zulke prive zaken.ouders wonen op een half uur rijden, maar als het niet gemaakt wordt zal dat wel een optie zijn. Bedankt voor de tips tot nu toe :-)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:02

Ligt er een beetje aan bij welke provider je zit. De meeste providers hebben bij consumentencontracten in het contract staan dat ze een best effort service leveren, niet met 100% uptime garantie. Dat houdt dus in dat ze hun best doen om je de dienst te leveren, maar dat ze niet aansprakelijk zijn als hij even weg dreigt te vallen. Uitzonderingen hierop zijn over het algemeen (in mijn ervaring) Telfort en Solcon, al moet je ook hier wel even je best doen om ze zover te krijgen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:06

Sowieso hoef je een deel van je rekening niet te betalen. Waarom zou je voor een maand betalen als je een week zonder zit? Ik heb dit ook voor gehad en ze stuurden mij doodleuk een normale rekening op. Na wat bellen met de facturatiedienst heb ik een halve maand gratis gekregen en de kosten voor het repareren (vuile filter aan buitenkant vh gebouw) niet meer moeten betalen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:09

Schuur__, dit is heel vaak afgedekt in de algemene voorwaarden. Je moet maar net een provider hebben die een beetje netjes ingesteld is wil je dit terug krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:24

KimD schreef:
Is dit serieus een probleem? Ik kan me erover verbazen... is het zo'n probleem om 5 dagen zonder TV, internet en vaste telefoon te zitten? Als mensen je willen bereiken kunnen ze ook mobiel bellen. ;)

Neem een boek, ga naar buiten, geniet van de natuur en frisse lucht. Geniet van de vrijheid die je hebt. :)

Morgen bel je het desbetreffende bedrijf op en dan vraag je netjes en beleefd wat er aan de hand is, als jij aardig blijft komen zij vast met een (snelle) oplossing. Ga jij liggen poedersuiker, kunnen zij het je ook heel moeilijk maken. ;)

Succes TS!

Nou, ik neem aan dat TS heus wel even zonder dat alles kan, maar het probleem ligt hem natuurlijk in het feit dat je betaald voor iets wat je niet geleverd krijgt ;)

Ik zou even aankijken of er wat van je abonnementsgeld ingehouden wordt en niet betalen voor dagen dat je de dienst niet hebt gekregen. :n