Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leukertje

Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 17:39

hey,
ik zit een beetje in de put.... ik zal het verhaal proberen kort te houden.
het zit zo, in groep acht mocht iedereen 2 vrienden/vriendinnen kiezen om bij in de klas te zitten op de middelbare. ik had samen met 2 vriendinnen (P en Q) afgesproken dat we elkaar zouden kiezen, zonder dat we het wisten had een ander meisje (ik noem haar A) ons ook allemaal gekozen. en wij mochten haar eigenlijk niet zo. maar we hebben gewoon aardig tegen haar gedaan en zo fietste ze met ons mee. A en ik werden dikke vriendinnen en alles was gewoon goed. maar ik wilde ook gewoon met mijn andere vriendinnen omgaan, maar A bleef achter mij aanlopen. toen volgden er een paar flinke ruzies omdat ik eerlijk tegen haar gezegt had dat ik haar een supergoeie vriendin vond maar dat ik ook met andere vriendinnen wou omgaan. dit is gelukkig allemaal uitgepraat en toen waren we met zn vieren weer helemaal goed met elkaar. en ik was weer de beste vriendin van A. zoals vorige week op schoolreis zaten we naast elkaar in de bus en toen hadden we het erover dat we zulke goede vriendinnen waren bla bla bla, en dat we zo blij waren dat we weer goed met elkaar waren.
nu vandaag mochten we kiezen bij wie we in de klas willen zitten volgend jaar (derde klas) en ik was van plan A te kiezen en nog een vriendin uit een ander dorp (P en Q gaan een ander niveau doen), voor mij was dat altijd vanzelfsprekend geweest omdat wij toch bf's waren. dus we mochten vandaag zeggen wie dat dan zou zijn. en A zegt dan plomp twee andere meiden waar ze nauwelijks iets mee heeft?! ik snap er niets van..! donderdag moet je het uiterlijk zeggen, en die andere vriendin die ik dus wil kiezen (ik noem haar S) wil niet met die meiden in de klas komen die A heeft gekozen. ik wil dus met A in de klas komen maar ook met S. maar ik kan alleen met A meefietsen, anders moet ik alleen fietsen, maar ik heb al een tijd terug met S afgesproken dat ik haar zou kiezen.

ik ben nog vergeten te zeggen dat P en Q wel eens tegen mij gezegt hadden dat A tegen hun verteld had dat ze mij sowieso niet ging kiezen voor klas drie, maar dat is al een tijd geleden en het is voor mij eigenlijk vanzelfsprekend dat ik A ging kiezen want we waren zo goed met elkaar?!

wat moet ik nu doen?
het verhaal is een beetje lang geworden maar bedankt voor het lezen!

X

Anoniem

Re: Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:48

Niet druk om maken, lekker met vriendin S in de klas komen. Vriendin A schijnt toch niet zo'n goede vriendin te zijn als je dacht.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 17:48

ja, maar dan moet ik alleen 15 km fietsen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:49

Leukertje schreef:
ja, maar dan moet ik alleen 15 km fietsen...

als je dalijk gaat studeren reis je waarschijnlijk ook alleen.
Lekker met oortjes in of een koptelefoon op je reis naar school maken. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:49

Lees je eigen verhaal nog eens, wat denk je zelf? :) Tuurlijk is het vervelend als iemand jou niet kiest, maar is het zo erg? Ik wil geen spelbreker zijn, maar heel eerlijk gezegd vind ik dit een klein beetje kinderachtig. Je gaat naar de 3e klas van de middelbare school.

Wij mochten nooit kiezen bij wie we in de klas kwamen :n Dat was gewoon afwachten en voor lief nemen. Je ziet elkaar toch wel op school :) Daarbij, maakt het heel erg uit bij wie je in de klas komt? Misschien kom je wel in een andere klas met nieuwe mensen en maak je weer nieuwe vrienden. Ik ben tot nu toe heel vaak in een andere klas gekomen en ik heb het nooit een probleem gevonden. Je vrienden zie je alsnog wel en in de klas is er altijd wel iemand met wie je goed kan omgaan. Ik fiets trouwens al *even tellen* een jaar of 9/10 alleen naar school, geen probleem. Al heb ik dan wel het geluk dat ik amper 5 minuten hoef te fietsen.

Kun je niet gewoon een gesprek aangaan met je vriendinnen? Gewoon als vrienden onder elkaar erover praten :j

Edit: Overigens bedoel ik het allemaal gewoon goed hoor :) Niet te zwaar opvatten :D

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:56

Wauw, jullie mogen echt zelf kiezen bij wie je in de klas wil komen? Apart systeem. :P

Maar ik zou zelf je verhaal nog eens overlezen, wat denk je er dan zelf van? Je moet je afvragen of je wel bevriend wil zijn met iemand waarvan het lijkt dat ze geen vriendinnen met jou wil zijn.

Alleen fietsen is echt niet zo'n ramp, daar zou ik me echt niet druk om maken. Je hebt de rest van de dag lekker mensen om je heen, die twee uurtjes per dag dag je dan alleen bent lijken me dan ook niet zo'n ramp toch? :) En wie weet zitten er in je nieuwe klas ook wel mensen die (deels) hetzelfde stuk moeten fietsen als jij.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 19:22

ja idd, ik vind het wel jammer dat ik dan alleen moet fietsen... maarja.. nu fietsen we met een mega groep en dat is oergezellig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:28

Ik fiets al zo'n 4-5 jaar alleen. :') En volgend jaar een uur of twee alleen met de trein/bus/fiets. Niet zo druk om maken, het is maar eens per dag, doe gewoon muziek in of iets dergelijks. Je leert ook wel andere mensen kennen. Verder sluit ik me aan bij Ghostattack.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 19:35

Dankjewel voor je reactie:) jullie zeggen dus allemaal dat ik voor S moet kiezen?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:54

Aangezien je op¨het begin niet eens vriendinnen met haar wou zijn, en ook niet voor haar zou kiezen zou ik voor niemand kiezen en lekker proberen nieuwe vrienden te maken, en zelf proberen een betere vriendin te zijn ;)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:08

Oké, hier spreekt een ouwe sok ;) , maar eh... in mijn tijd of in elk geval op de twee middelbare scholen waar, door een verhuizing, op heb gezeten, hadden we niet te kiezen bij wie we in de klas kwamen. Persoonlijk zou ik liever alleen fietsen en in de klas zitten bij iemand met wie het echt klikt, dan fietsen met iemand die eigenlijk toch niet echt een vriendin blijkt te zijn.

De dochter van mijn ex heeft bij haar op het middelbaar ook niks te kiezen volgens mij. Ik vind het erg aardig van school dat jullie nu nog mogen aangeven bij wie jullie straks in de klas willen zitten. Dat is echt niet overal zo.

En wie weet bij wie je nog meer in de klas komt uiteindelijk en met wie je nog (een deel van de route) samen kunt fietsen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:15

Gewoon S kiezen en iemand anders waar je goed mee kan, en A lekker laten. En die 15 km is zo voorbij als je je oortjes in hebt.
Zoals meerdere al aangaven als je gaat studeren reis je vaak toch alleen.

En ergens best luxe dat je mag kiezen bij wie je in de klas komt dat mochten wij ook niet, dat zag je vanzelf soms heb je geluk soms heb je pech maar dan heb je altijd nog de pauzes.
Ik fietste ook altijd alleen, heerlijk vond ik dat gedachte op nul oortjes in en fietsen maar.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 05:51

En dit is precies de reden waarom scholen leerlingen geen keuze geven. Dit soort keuzes zijn voor het puberbrein helemaal niet te overzien. Er komt alleen maar onrust van.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:08

Al zit je niet bij elkaar in de klas, dan kun je toch wel samen fietsen? Ik neem aan dat er keren genoeg zijn dat jullie allemaal het eerste uur les hebben