Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tuurlijk is het vervelend als iemand jou niet kiest, maar is het zo erg? Ik wil geen spelbreker zijn, maar heel eerlijk gezegd vind ik dit een klein beetje kinderachtig. Je gaat naar de 3e klas van de middelbare school.
Dat was gewoon afwachten en voor lief nemen. Je ziet elkaar toch wel op school
Daarbij, maakt het heel erg uit bij wie je in de klas komt? Misschien kom je wel in een andere klas met nieuwe mensen en maak je weer nieuwe vrienden. Ik ben tot nu toe heel vaak in een andere klas gekomen en ik heb het nooit een probleem gevonden. Je vrienden zie je alsnog wel en in de klas is er altijd wel iemand met wie je goed kan omgaan. Ik fiets trouwens al *even tellen* een jaar of 9/10 alleen naar school, geen probleem. Al heb ik dan wel het geluk dat ik amper 5 minuten hoef te fietsen.
Niet te zwaar opvatten

En wie weet zitten er in je nieuwe klas ook wel mensen die (deels) hetzelfde stuk moeten fietsen als jij.
En volgend jaar een uur of twee alleen met de trein/bus/fiets. Niet zo druk om maken, het is maar eens per dag, doe gewoon muziek in of iets dergelijks. Je leert ook wel andere mensen kennen. Verder sluit ik me aan bij Ghostattack.
, maar eh... in mijn tijd of in elk geval op de twee middelbare scholen waar, door een verhuizing, op heb gezeten, hadden we niet te kiezen bij wie we in de klas kwamen. Persoonlijk zou ik liever alleen fietsen en in de klas zitten bij iemand met wie het echt klikt, dan fietsen met iemand die eigenlijk toch niet echt een vriendin blijkt te zijn.