Geen zin in vriendinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra_

Geen zin in vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:05

Hey bokkers,

Ik heb een vraagje.
Vroeger wilde ik altijd aan het ideaalbeeld voldoen; honderden vriendinnen ( :+ )
En altijd op stap gaan met vriendinnen, leuke dingen doen etc.
Maar nou komt het: ik heb daar helemaal geen zin in. Ik heb wel vriendinnen, maar moet er niet aan denken continue met hun bezig te zijn of altijd met hun af te spreken. Ik ben liever met m'n paard, hond of vriend of gewoon alleen.
Zijn er meer mensen die dit hebben of is dit gewoon een bepaalde luiheid ?
Kan het te maken hebben met mijn PTSS of depressie ?

Vraag t me zo erg af :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:07

Ik heb het nu minder, maar toen ik in een depressie zat had ik echt weinig behoefte aan drukte en mensen om mij heen. Het liefst zat ik zoveel mogelijk thuis en ik zegde regelmatig feestjes en verjaardagen of gewone bezoekjes af. Ik kon dan ook echt in paniek raken als ik wel heen moest.

Alexandra_

Re: Geen zin in vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:14

Ik dacht dat ik na 4 maanden wel kon zeggen dat ik niet meer depressief was :+ dus m'n medicijnen de deur uitgegooid! de psychiater afgezegd en vrolijk door gegaan! voel je m al aankomen? Zit dus weer ontzettend in de put. Misschien wel erger.
Naar mijn idee heb ik m'n vriendinnen niet nodig, maar ik wil ze ook niet kwijt. Voel me ontzettend egoïstisch ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:15

Nee hoor, heb het ook. Heb een handje vol vriendinnen die ik lang niet wekelijks zie. De laatste keer dat ik met vriendinnen ben geweest is geloof ik dik 1 of 2 maanden geleden minstens :+

Ga wel om met stalgenootjes maar dat is toch anders dan vriendinnen buiten de paarden. Is niet egoïstisch, niet iedereen hoeft even sociaal te zijn. Ik heb het ook geprobeerd hoor, overal mee naar verjaardagen, feestjes, dagjes weg, maar vind ik geen hol aan dus hoeft ook niet :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:16

nou,dan ben ik zeker al 40 jaar depressief... :7 Ik heb nog nooit veel behoefte gehad aan mensen om mij heen.
Gewoon doen waar je zin in hebt,niemand verplicht je om er hordes vriendinnen op na te houden hoor.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:17

Hier geen depressie, maar ik heb het liefst ook geen polonnaise met vrienden en vriendinnen. Ik vind het hartstikke gezellig om mensen over de vloer te hebben en ik vind het ook erg fijn om ze weer te zien gaan, zeg maar :+
Ik ben mijn hele leven zo geweest en er is niets mis mee. Ook ben ik erg graag alleen, lekker mijn eigen ding doen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:18

Ik ben ook niet zo'n vriendinnenmens, maar ik ben niet depressief of egoistisch. Ik heb gewoon geen behoefte aan avondjes stappen en vrouwen uitjes. Ik vind het fijn om vrienden te hebben waarbij je terecht kan, maar bij elkaar de deur plat lopen en de agenda volproppen, nee gewoon niet mijn ding.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:18

Gelukkig ben ik dus niet de enige :') verjaardagen van familie vind ik ok. M'n eigen verjaardag vier ik ook niet simpelweg omdat ik er geen zin in heb.. Drukte drukte drukte, moet daarna een week bijkomen.
Vroeger (5 jaar terug :') ) vond ik het geen probleem, ik wou elk weekend uit en was altijd bij vriendinnen. Maar nu ik 'ouder' ben (word in november 20) heb ik er geen behoefte meer aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:19

whaha ik heb niet eens vriendinnen.. Nouja de 2 die ik heb spreek ik voornamelijk via whatsapp of die ene op stal (stalgenootje) .. maar ik mis het wel hoor, samen naar de stad, een keer een concert.. dat mis je allemaal..

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:21

Tis nooit te laat om vrienden te maken toch? Er zijn vast meer meiden die dat hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:25

Alexandra_ schreef:
Ik dacht dat ik na 4 maanden wel kon zeggen dat ik niet meer depressief was :+ dus m'n medicijnen de deur uitgegooid! de psychiater afgezegd en vrolijk door gegaan! voel je m al aankomen? Zit dus weer ontzettend in de put. Misschien wel erger.
Naar mijn idee heb ik m'n vriendinnen niet nodig, maar ik wil ze ook niet kwijt. Voel me ontzettend egoïstisch ..

Ha, bij mij heeft de depressie/dip/burnout oftewel poedersuiker voelen ruim 2,5 jaar geduurd. :+

Hup weer even naar de huisarts voor doorverwijzing. ;)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:29

De doorverwijzing ligt hier. Vind t nog steeds poedersuiker dat het me niet zelf is gelukt. Wilde te graag weer 'normaal' zijn..

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:30

Hier ook iemand die niet echt vriendinnen heeft, wel genoeg mensen waar ik wel goed mee overweg kan maar niemand met wie ik bijvoorbeeld een dagje uit ga. Soms wel jammer, maar aan de andere kant vind ik het ook fijn dat je niet aan iets 'vast' zit en lekker zelfstandig bent.
Ik had wel een collega waar ik goed mee omging, maar toen is zij ergens anders gaan werken en ik had even een slechte periode waarin ik continu moe was (lactose intolerantie). Dit heb ik aangegeven en ook gelijk de reden waarom ik niet kon afspreken, nooit meer wat van haar gehoord!

Daarom ben ik ook nooit zo snel met 'hechten', zoveel mensen die het leuk vinden zolang je vrolijk bent maar wanneer je een slechte periode hebt dan laten ze je barsten. Dus waardeer de vriendinnen/vrienden die er op dat moment wel voor je zijn, ook al is dat door je even met rust te laten.

En ja, soms zou ik het wel willen om goede vriendinnen te hebben, maar aan de andere kant heb ik een zus waarmee ik leuke dingen kan doen met dezelfde hobby (paardjes), een fijne familie en een fantastische verloofde. Niet veel om me eenzaam over te voelen.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:33

Ik voel me ook zeker niet eenzaam. Ik heb genoeg waar ik gelukkig mee ben, maar ik ben dus echt geen 'gezelligerd' ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:36

alleen zijn is ook heel fijn! Misschien dat een penvriend(in) leuk is voor je? Toch vriendschap maar geen verplichtingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:41

Alexandra_ schreef:
De doorverwijzing ligt hier. Vind t nog steeds poedersuiker dat het me niet zelf is gelukt. Wilde te graag weer 'normaal' zijn..

Je bent ook normaal als je wat minder in je vel zit hoor :(:)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:45

Ik heb ook nooit zo'n behoefte om veel te doen met mensen. Ik heb ook vaak periodes waarin ik bv met vriendin A veel omga, en vriendin B nooit zie. En dan enkele maanden later ga ik veel met B om , en zie ik A weer heel weinig.
Het hangt er bij mij echt vanaf. Ik heb zo'n groepje van vijf mensen rondom me die ik "regelmatig zie", waarvan 1tje wekelijks (homovriend) en de rest eens in de zoveel weken :)
Het grappige is ook dat al mijn vrienden vaak al meer dan vijf jaar in mijn leven zijn :) (Misschien omdat ik niet goed ben in vriendschappen onderhouden en nieuwelingen vaak méér verwachten, terwijl ik dus net ben van de vriendschap die niet is: uit het oog uit het hart)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:48

Dankje Joolien, soms voel ik me dus niet zo.
Cooper, ik ken dat. Mijn 'beste' vriendin (die ik wel amper zie maar elke dag spreek op app) ken ik al ruim 10 jaar. Best lang dus. Zij zal me ook nooit veroordelen omdat ik geen zin heb. Ik kan dit ook gewoon met haar bespreken :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:55

Ik herken het. Heb dat vroeger wel gehad inderdaad dat ik veel samen deed, maar ik heb sowieso altijd periodes. Dan heb ik wat meer zin veel weg te zijn en de andere keer niet.
Nu heb ik sowieso veel "ik tijd" nodig en ben ik sowieso ook graag alleen. (ga doorgaans ook alleen rijden etc)

Ik heb een groep vrienden, af en toe is het een avondje bij elkaar thuis, dan eens uit als er wat te doen is en dan eens een festival of samen eten. Maar dan is mn vriendentijd ook op. (Lastig voor mn vriend die vrienden heeft waar ik me sowieso niet fijn voel omdat het ander volk is en hun in een leef fase zitten die ik met 14 had en ben inmiddels 26, buiten dat zijn ze allemaal jonger en ben ik de oudste en ga ik doorgaans met ouder om) Kortom ik heb vaak echt geen zin ook nog daarheen te gaan.

Bij mij is het geen luiheid, iedereen heeft zich er gewoon mee af gevonden dat ik meer een kluizenaar ben dan iemand die altijd onder de mensen is maar ik daarom niet minder om hun geef. Buiten dat, als ze me echt nodig hebben ben ik er meteen.

Ik vind juist zo heerlijk lekker thuis mn ding te doen, mn honden en katten, lekker met de paarden tutten en buiten rijden (Indien ik bijrijdpaarden heb)
En eerlijk gezegd is de dag dan ook snel voorbij :)

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:00

Je bent echt niet de enige hoor. Ik heb dit ook.
Ik heb bakken met schoolvriendinnen maar daar blijft het ook bij. De laatste keer dat ik bij mijn beste vriendin ben geweest is zo'n 4 maanden geleden.
Ik ga veel meer om met mijn stalvriendinnen, gewoon omdat het daar veel beter mee klikt. Maar ik heb ook vakanties dat ik gewoon 2-6 weken helemaal alleen op mijn kamer zit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:02

Ik vind vriendinnen leuk om mee naar de efteling te gaan, of mee op buitenrit.. Niet veel hoeven vertellen maar gewoon iets dóen. Bij mensen op de koffie vind ik helemaal niks, en uitgaan of winkelen ook niet. Leuk om eens wat bij te kletsen met iemand die je een half jaar niet hebt gezien, maar verder..
Zelfs verjaardagsfeestjes bij familie daar zie ik echt tegenop. Die drukte, en het rekening moeten houden me iedereen, daar hou ik niet van :+

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 14:07

Ik herken me dus echt in jullie. Ik vind vriendinnen leuk, maar t liefst wel op afstand. Niet omdat ze niet leuk zijn of zo, maar meer omdat ik niet leuk en gezellig genoeg daarvoor ben. Dagjes weg doe ik liever met m'n vriend, m'n broertjes of m'n moeder, dus dat schiet ook niet op. Ik denk dat ik me gewoon voor 1000% bij iemand op m'n gemak moet voelen! dat ik daarna pas er echt zin in heb.
Om maar niet te spreken over slaap"feestjes" na t uitgaan ofzo. Daar moet ik niet aan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:08

pff slapen ergens anders vind ik ook 10x niets! :P geef mij m'n eigen bed maar! :) Ik heb trouwens wel vaak zin om iets af te spreken, maar zodra het dichtbij komt zie ik er een beetje tegenop.. terwijl het achteraf vaak meevalt. weird.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:09

Jep, ik heb dat ook wel een btje. Zo nu en dan komen mijn vriendinnen een dagje of weekendje op visite. Echt super leuk en gezellig maar ik ben daarna kapot... Zelfde als met stappen. Het doet me niet zoveel meer. Soms heb ik er echt veel zin in maar als ik dan geweest ben denk ik... hmmmm waarvoor ging ik nou ook al weer? ("Vroeger" ging ik wel 3x per week stappen.)
Mijn buurvrouw is inmiddels ook wel een vriendin van me en we spreken meestal 1 of 2 x per week af maar zij voelt hetzelfde als ik, dus als ik na een paar uurtjes zeg dat ik moe en op ben, is zij dat ook en nemen we afsheid en gaan we naar huis haha. Mijn andere vriendin is tegenwoordig een stalgenootje en zie ik nu dus ook wat vaker. Maar dan kort op stal.
Mijn 2 andere vriendinnen die ik al jaren ken, zie ik door verhuizing niet zo gek vaak, het is wel altijd goed, als ik ze weer zie of spreek. Zijn echt mijn besties! Maar elke dag of wekelijks contact hebben we zeker niet. En dat vind ik prima.
Zit graag alleen lekker thuis met mijn hond en vriend. Tussendoor lekker naar stal. Ik hou ervan. En sinds ik verhuisd ben, ook veel meer rust gekregen op dat gebied.

Moet er wel ook bijzeggen dat ik ook ptss heb, weinig vertrouwen in de mens... Feestjes en verjaardagen kunnen mij ook serieus paniek geven.
Ook nog ME, vallende ziekte en Fibromyalgie. Dus heb m'n rust ook meer dan nodig.

Depressief kan ik mezelf niet echt meer noemen gelukkig. Ik voel me er prima bij. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-04-14 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 14:10

Ook dat herken ik. Zoals vanmiddag, ik heb een afspraak die ik sowieso echt leuk ga vinden. Maar ik heb er nu geen zin in. Toch ga ik wel, omdat ik het niet kan maken om af te zeggen.. Slecht voel ik me daar wel over.

Welkom bij de club Share. Ik ben met zoveel afgescheept van wat ik moet hebben. PTSS, ben verwaarloosd geweest, depressief (mogelijk manisch) en hechtenisstoornis. Ik denk dat dit alles wel mee werkt aan het feit dat ik nergens zin in heb.
Laatst bijgewerkt door Alexandra_ op 22-04-14 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt