Grote smalle voet, welke motorlaarzen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Grote smalle voet, welke motorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 10:18

Aaargh!

Ik ben dus gezegend met grote voeten (maatje 42 wel te verstaan), daarbij ben ik niet erg lang 1,67cm. Dus mijn voeten vallen nog al op. En mijn motto over mijn voeten is; "Als ze mij duwen, val ik tenminste niet om!" *D

Nu ter zaken, goede passende schoenen kopen is voor mij erg lastig. Maar ik ben de moeilijkste niet, ik neem snel genoeg met minder. Iets te kleine schoenen (die ik in gedachte vast wel ga uitlopen), te brede schoenen, wij vrouwen doen er natuurlijk alles aan om er leuk uit te zien, dus wat maakt het uit als het net niet past?

Ik ben nu al een tijd opzoek naar goede passende motor schoenen. Af en toe ga ik een ritje mee achterop de motor, dus echte dure schoenen hoeft van mij niet. Kwa lengte passen de schoenen allemaal, maar ik heb smalle voeten en daar hebben we het probleem. Ik ga dan schuiven van links naar rechts. Erg irritant.

Ook zoek ik nog wandel/berg schoenen, maar ook die zijn allemaal te breed.

Dames met lange smalle voeten, hoe doen jullie dit? Zonder dat het je de hoofdprijs kost.

Mvg, Platvoet ^)

Kala

Re: Grote smalle voet, welke motorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:22

In Nijmegen zit Termaat. Zij hebben ongetwijfeld wat voor je. Ik denk dat een Italiaans merk je goed zal passen. Hoeft niet meteen de hoofdprijs te zijn. En daarbij, je doet ook wel erg lang met dergelijke laarzen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:23

Niet zo'n grote maat als jij, maar wel smalle voeten. Ik rij motor met kisten, die hebben ze ook in een damesmodel en die zijn dus wat smaller.
Wat wandelschoenen betreft heb ik meindl, ook die zitten mij erg goed

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:46

zelfde probleem als mij...

ik ben uiteindelijk gekomen bij laarzen van Sidi, en een dikke sok erbij aan trekken.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 10:56

Dan kom je wel weer op prijzen uit waar je U tegen zegt, vind 179,- euro en hoger echt teveel voor die paar keer achter op.

Goede wandelschoenen wil ik wel wat voor uitgeven, wel onder de 200,- euro. Want dat ga ik vaker gebruiken. Maar motorschoenen vind ik onder de 100,- euro echt het max.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:07

Daytona of Difi laarzen.
Ben over beide zeer tevreden, heb zelf ook een smalle voet.
Beide hebben ook lage modellen.

Daytona heeft veel laarzen met gore tex. Kost net iets meer maar is echt een super laars!
Met Goretex: http://www.daytona.de/index.php?page=756
Zonder: http://www.daytona.de/index.php?page=757
Goretex is bij elke regenbui kurk droog. Daytona leer is mooi soepel.

Difi is ook een prima laars maar niet waterdicht. Aerotex is niet waterdicht.... ja voor een half uurtje..
Water'dicht'
http://www.difi.nl/epages/Motoport.sf/n ... torlaarzen

Niet waterdicht
http://www.difi.nl/epages/Motoport.sf/n ... torlaarzen

Bij motorport (div vestigingen) kunnen ze je beide merken leveren in alle beschikbare modellen.
Je kunt ze ook bestellen zonder aankoop verplichting bij Motorport, dus alleen om te passen zeg maar.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:37

Ik had hetzelfde probleem, al heb ik dan wel wat maatjes kleiner :P.
Ik ben uiteindelijk na heel veel tips en passen (bij Termaat, mooie uitgebreide lady's corner) voor de Alpinestars lijn "Stella" gegaan, deze hebben een losse binnenschoen. Ik schuif niet meer heen en weer, zit stevig, krijg er geen zweetkakkers in én ze zijn extra beveiligd tegen doorknikken van je enkels. Volgens mij heb ik de SM-X nogwat..

Je hebt ze in verschillende uitvoeringen en dus ook verschillende prijsklasses.
Die ik heb waren 369 geloof ik (is alweer wat jaartjes terug), maar geloof dat de simpelste rond de 100-150 euro liggen.

Sidi's heb ik in het verleden gehad, wat een waardeloos merk vond ik dat.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:22

Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde maat. Ik heb bij de ANWB vorig jaar wandelschoenen gekocht. Voor 39 euro en ik heb daarmee vorig jaar de Nijmeegse vierdaagse gelopen :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 20:39

Oke!
Ik wilde nog naar de ANWB gaan, ze hadden nu weer een mooie aanbieding :j

Alle andere bedankt voor de tips!