Sinds mijn dertiende zit ik op bokt en sinds mijn vijftiende ook op een ander forum. Op beide fora heb ik echt verschrikkelijk puberale uitspraken gedaan waar ik nu van denk 'oh god why'
Ik denk serieus dat het beter zou zijn om voor pubers internet beperkt toegankelijk te maken. Niet bepaald te realiseren, maar toch.Er zitten voordelen aan: ik heb al jong kennis gemaakt met heel veel verschillende soorten mensen, culturen, geloven, ideeën. Ik kon opzoeken wat ik wilde weten en heel veel lezen.
Vooral zie ik nadelen: ik kon namelijk ook schrijven. Dat ging van hele onschuldige dingen (wat is vrijheidsdressuur?) naar best wel stomme dingen zoals liegen om gelijk te krijgen. Ik durf wel te zeggen dat ik nooit hele erge dingen op internet heb gezegd. Ik heb er denk ik nooit iemand anders heel veel pijn mee gedaan of schade mee aangedaan. Je hoort weleens heftige verhalen... Godzijdank heb ik dat nooit gedaan.
Nu kan ik daar wel eens enorm mee zitten dat ik met mijn puberbrein soms dingen op internet gekwakt heb die toen interessant (dacht ik...) waren. Aan de andere kant denk ik, iedereen is puber geweest en heeft wel eens stomme dingen gedaan. En nu ik wat ouder word ben ik al heel anders. Een discussie vind ik bijvoorbeeld nog steeds interessant, maar de rellen die ik vroeger opstartte vind ik nu verschrikkelijk

Dus. Kunnen jullie alsjeblieft stomme verhalen (hoeft niet perse icm internet) over jezelf uit jouw pubertijd vertellen? Dan vallen mijn dingetjes hopelijk wel mee
Laat het alsjeblieft zo zijn dat iedereen dingen heeft gedaan in de pubertijd wat je nu nooit meer zal doen...