De pubertijd (op internet)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

De pubertijd (op internet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 23:43

Voor de mensen die aan het puberen waren zonder internet, jullie hadden geluk :=
Sinds mijn dertiende zit ik op bokt en sinds mijn vijftiende ook op een ander forum. Op beide fora heb ik echt verschrikkelijk puberale uitspraken gedaan waar ik nu van denk 'oh god why' :') Ik denk serieus dat het beter zou zijn om voor pubers internet beperkt toegankelijk te maken. Niet bepaald te realiseren, maar toch.

Er zitten voordelen aan: ik heb al jong kennis gemaakt met heel veel verschillende soorten mensen, culturen, geloven, ideeën. Ik kon opzoeken wat ik wilde weten en heel veel lezen.
Vooral zie ik nadelen: ik kon namelijk ook schrijven. Dat ging van hele onschuldige dingen (wat is vrijheidsdressuur?) naar best wel stomme dingen zoals liegen om gelijk te krijgen. Ik durf wel te zeggen dat ik nooit hele erge dingen op internet heb gezegd. Ik heb er denk ik nooit iemand anders heel veel pijn mee gedaan of schade mee aangedaan. Je hoort weleens heftige verhalen... Godzijdank heb ik dat nooit gedaan.

Nu kan ik daar wel eens enorm mee zitten dat ik met mijn puberbrein soms dingen op internet gekwakt heb die toen interessant (dacht ik...) waren. Aan de andere kant denk ik, iedereen is puber geweest en heeft wel eens stomme dingen gedaan. En nu ik wat ouder word ben ik al heel anders. Een discussie vind ik bijvoorbeeld nog steeds interessant, maar de rellen die ik vroeger opstartte vind ik nu verschrikkelijk :')
Dus. Kunnen jullie alsjeblieft stomme verhalen (hoeft niet perse icm internet) over jezelf uit jouw pubertijd vertellen? Dan vallen mijn dingetjes hopelijk wel mee :') Laat het alsjeblieft zo zijn dat iedereen dingen heeft gedaan in de pubertijd wat je nu nooit meer zal doen...

Tillie20

Re: De pubertijd (op internet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:46

O! Ja, genoeg denk ik wel. Ik zat op een heel gezellig forum, maar de admin en had altijd een discussie met mij een een moderator. Op een dag hadden we er zo genoeg van dat we de website zelf onder zijn gaan spammen :')

Later had ik hier natuurlijk enorm spijt van, denk dat iedereen zoiets wel eens gedaan heeft.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:58

Ach ik denk iedereen wel eens..
Im plaats nogsteeds reacties waarvan ik 2 minuten later denk, WAAROM? Gewoon omdat ze gemeen uit de hoek komen, denk ik op het moment zelf vaak niet overna.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:31

Ik ben af en toe nog steeds een rellert ( :') ) , heerlijk haha. Maar ja, dat heeft vast iedereen gedaan hoor. Zat 'vroegâh' altijd op horsenation, daar was het ook altijd feest :))

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:36

Hihi ik moest stiekem wel grinniken...
Eigenlijk zouden dingen die je post ook net zo makkelijk verwijderd moeten kunnen worden he ;)
Gelukkig zal iedereen zich wel een beetje herkennen in je op :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 08:55

melaniepk schreef:
Hihi ik moest stiekem wel grinniken...
Eigenlijk zouden dingen die je post ook net zo makkelijk verwijderd moeten kunnen worden he ;)
Gelukkig zal iedereen zich wel een beetje herkennen in je op :D

Nou, inderdaad! Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel goed dat dat niet kan. Als het goed is leer je ervan en het is denk ik ook geaccepteerder dat pubers van 17 bepaalde dingen doen dan wanneer volwassenen van 30 dat doen. Zolang het geen enorme leugens of conflicten zijn :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:58

Ik zou niet meer weten wat ik allemaal heb gezegd en verzonnen toen ik wat jonger was. :')

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:11

Oh, ik ben dit weekend nog tegen een bijzonder puberale puber aangelopen op het internet, waarvan ik dacht 'Later, als je dit terugleest, denk je: wáárom....' :') Maar doe er maar eens iets aan :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 09:17

Blue_Eyes schreef:
Oh, ik ben dit weekend nog tegen een bijzonder puberale puber aangelopen op het internet, waarvan ik dacht 'Later, als je dit terugleest, denk je: wáárom....' :') Maar doe er maar eens iets aan :D

Op zo'n moment geloof je dat ook niet als puber :') Ik ben iig blij dat ik nu wel redelijk uit die tijd ben, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:59

ik was 14 toen ik hier kwam en heb heel wat uitspraken gehad := , vreselijk al om terugtelezen :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:52

Yasmijntje schreef:
Ach ik denk iedereen wel eens..
Im plaats nogsteeds reacties waarvan ik 2 minuten later denk, WAAROM? Gewoon omdat ze gemeen uit de hoek komen, denk ik op het moment zelf vaak niet overna.

+1 :')
Ik was toen ik jong was geregistreerd op een paardenspel, ruzie zoeken dat ik deed... := Gelukkig zijn ze redelijk vergeeflijk en heb ik er leuke mensen leren kennen. :))
Ook toen ik pas op Bokt zat heb ik ook wel dingen gezegd om zoals Yasmijntje zegt, 2 minuten later te denken "WHAT HAVE I DONE?" :')
Naja, nu ben ik 14 (bijna 15) en zal ik misschien nog wel reacties plaatsen die ik later belachelijk zal vinden. We'll see.xD

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:56

Ik denk dat ik hier op bokt niets verschrikkelijks heb gezegd. Ik kan me wel nog herinneren dat ik toen nog op netlog zo schreef: Ik vind ju Oowk leuwk hoor. En vooral ook met heel veel tekens erbij ~*£ !i!i!i en van die toestanden.. Schaam ik me dood voor.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:57

Ugh ik ben nog steeds bezig hoor .-.
Ook op internet.
Waait wel weer weg ... hoop ik :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:00

Ik hoef geen uitleg te geven denk ik :D Volgens mij dacht ik toen: mening nuanceren? Nahh, fiets it :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:30

Oh boy. Plaatsvervangende schaamte als ik mijn posts van 3/4 jaar geleden teruglees. :') Waarom zit er geen kinderslot op internet? :=

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:32

Hhilde schreef:
Voor de mensen die aan het puberen waren zonder internet, jullie hadden geluk :=
Sinds mijn dertiende zit ik op bokt en sinds mijn vijftiende ook op een ander forum. Op beide fora heb ik echt verschrikkelijk puberale uitspraken gedaan waar ik nu van denk 'oh god why' :') Ik denk serieus dat het beter zou zijn om voor pubers internet beperkt toegankelijk te maken. Niet bepaald te realiseren, maar toch.

Er zitten voordelen aan: ik heb al jong kennis gemaakt met heel veel verschillende soorten mensen, culturen, geloven, ideeën. Ik kon opzoeken wat ik wilde weten en heel veel lezen.
Vooral zie ik nadelen: ik kon namelijk ook schrijven. Dat ging van hele onschuldige dingen (wat is vrijheidsdressuur?) naar best wel stomme dingen zoals liegen om gelijk te krijgen. Ik durf wel te zeggen dat ik nooit hele erge dingen op internet heb gezegd. Ik heb er denk ik nooit iemand anders heel veel pijn mee gedaan of schade mee aangedaan. Je hoort weleens heftige verhalen... Godzijdank heb ik dat nooit gedaan.

Nu kan ik daar wel eens enorm mee zitten dat ik met mijn puberbrein soms dingen op internet gekwakt heb die toen interessant (dacht ik...) waren. Aan de andere kant denk ik, iedereen is puber geweest en heeft wel eens stomme dingen gedaan. En nu ik wat ouder word ben ik al heel anders. Een discussie vind ik bijvoorbeeld nog steeds interessant, maar de rellen die ik vroeger opstartte vind ik nu verschrikkelijk :')
Dus. Kunnen jullie alsjeblieft stomme verhalen (hoeft niet perse icm internet) over jezelf uit jouw pubertijd vertellen? Dan vallen mijn dingetjes hopelijk wel mee :') Laat het alsjeblieft zo zijn dat iedereen dingen heeft gedaan in de pubertijd wat je nu nooit meer zal doen...

Hoezo beperkt toegankelijk ?? Mijn ouders zeggen dat ik een puber ben :')
Maar ik wil nog wel op bokt kunnen :D

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:35

ik ben net zo erg hoor. zo heb ik ruzie met mensen via internet nu blokeer ik ze gewoon maar vroeger ging ik net zo lang door thuis ben ik ook erg hoor. ik begin nu wel weer rustiger te worden en langzaam weer uit de pubertijd te gaan

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:05

Ik ben ook blij dat er van mijn puberacties niet al teveel meer terug te vinden is op internet :')
Toen ik 12/13 was kregen wij voor het eerst een pc en ontdekte ik de Penny chatbox... och als ik daar nog aan denk.... Je kon gewoon een nick opgeven, geen registratie of niks en ook geen toezicht toendertijd. Wat er daar allemaal gebeurde...

Verder had ik wel een beschaamtelijk CU2 profiel, maar dat is gelukkig uit de lucht :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:25

ach daar hoef je echt geen puber voor te zijn hoor :+

als ik berichten terug lees van bijv 8-9 jaar geleden hier op bokt dan denk ik "oh oh oh"
Ben nu ik moeder ben geworden een hele andere fase van het leven in gegaan of zo :?
ben rustiger, en laat veel dingen nu wel gaan die ik vroeger niet los kon laten en meteen op in hakte.

alles komt goed als je ouder wordt ;) :(:)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:33

Euh tja als ik mijn reacties van vroeger lees denk ik ook oh lord why.
Maar dat heeft iedereen wel, verder vind ik een leeftijdsgrens lastig.
Je kan altijd een fake leeftijd invullen, dat is het nadeel aan internet.
Als je met dit soort dingen wil werken zul je al snel moeten werken net een bsn systeem.
Want dat nummer is lastig te faken, dus kom je al snel achter iemands echte leeftijd.
Want zeg nou zelf iedereen heeft er wel wat jaartjes aangesnoept op internet vroeger.