Ervaringen antikraakwonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ankie2011

Ervaringen antikraakwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 21:56

Bij ons in de buurt worden appartementjes van een voormalig verzorgingstehuis in het centrum van een stad verhuurd op antikraakbasis. Elk appartementje heeft een slaapkamer, keuken en badkamer. Maar is het wel aan te raden om antikraak te wonen? Voordeel is wel dat het lekker goedkoop is, nadeel is dat je er soms snel weer uit moet, maar het kan wel eens lang gaan duren voordat er een nieuwe bestemming is gevonden voor dit verzorgingstehuis. Aan wat voor nadelen en voordelen moet je nog meer denken?

Grapjasjes12

Re: Ervaringen antikraakwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:21

Ik woon antikraak via een woningbouwvereniging en heb daarvoor ook vaak antikraak gewoond :)

Het grootste nadeel vind ik dat als je kinderen krijgt dat ze je dan niet aan een nieuwe woning mogen helpen, maar misschien is dat helemaal niet op jou van toepassing :+
Woon lekker met weinig spulletjes die je zo kan verhuizen mocht het nodig zijn. In principe valt het erg mee, maar je kan niet uitgebreid je hele apartement volgooien met spullen. Wij houden de muren ook kaal omdat we geen geld willen pompen in een huis dat je misschien maar erg kort hebt. Dat maakt het wel soberder en daar moet je tegen kunnen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:23

Het plotselinge verhuizen moet je wel tegen kunnen. Heb je een plek waar je evt heen kan mocht je er uit moeten? En meestal kunnen ze wel een indicatie geven van hoe lang je er ongeveer kan wonen, dan weet je toch iets beter waar je aan toe bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:28

Ik heb via ad hoc anti kraak gewoond, zij hebben nu de regel dat je minimaal 1 maand opzeg termijn hebt (vanuit zowel hun als jouw kant) dus dat valt prima mee.

Ik heb er met veel plezier gewoond!

Een nadeel: Bij grote gebouwen krijg je te maken met huisgenoten en uit ervaring van mij en vrienden van me kunnen die soms minder leuk zijn.
Soms moet je ook een douche, wc en/of keuken delen, hoeft geen probleem te zijn als je fijne huisgenoten hebt.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:16

Ik woon ook antikraak via een woningbouwvereniging. Hierdoor heb ik als alleenstaande student een eengezinswoning met drie slaapkamers :') Veel te groot natuurlijk, maar ach.. Vind het prima zo. De buurt staat op de lijst om gesloopt te worden, al jaren inmiddels. Mocht het zo ver zijn, moet de woningbouwvereniging mij dit minimaal drie maanden van te voren laten weten, ik heb zelf één maand opzegtermijn. Huisje ziet er overigens prima uit.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:26

Ik heb ook antikraak gewoond, beviel goed! Het is wel fijn als je een antikraakhuis zoekt met CV en niet gaskachels o.i.d. Vooral in de winter vond ik dat niet zo grappig :)