Bijenkorf geld terug?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Bijenkorf geld terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 19:43

Bokkers, misschien een stomme vraag maar goed :+
Ik heb dus een 75,- cadeaukaart van de bijenkorf liggen. doe ik letterlijk niks mee maar goed.
Nu heb ik dus dinsdag middag vrij, en dacht ik naar de bijenkorf te gaan, iets te kopen en dan weer terug te brengen..

Echter zie ik nu op de website van de bijenkorf staan:
Citaat:
Geldteruggave op basis van betaalmethode
de Bijenkorf Card: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op uw Cardrekening.
Creditcard: u dient de creditcard tijdens het retourneren mee te nemen. Het aankoopbedrag wordt vervolgens teruggestort.
Pinpas of contant: Bij bedragen tot 500,- ontvangt u een tegoedbon. Deze tegoedbon kan ingeruild worden voor andere artikelen en kan ook ingeruild worden voor contant geld bij de afdeling Klantenservice. Bedragen boven 500,- worden teruggestort op uw bank- of girorekening.
(Gedeeltelijk) met Cadeaucard: u ontvangt een bedrag retour in de vorm van een Bijenkorf Cadeaucard.
(Gedeeltelijk) met de Bijenkorf Card en een Cadeaucard: het aankoopbedrag wordt teruggestort op uw Cardrekening.
Met Punten: de Punten worden teruggestort op uw Cardrekening.

Dus als ik het goed begrijp, krijg je voor een cadeaukaart, een cadeaukaart, en voor contant geld een tegoedbon, die je mag omwisselen voor geld ? -O- Wat is dat nu weer voor iets stoms
Iemand die ervaringen er mee heeft dat ze toch geld terug kregen oid O:) ?

boooo

Re: Bijenkorf geld terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:49

Over het algemeen is het inderdaad, als je betaald met een cadeaukaart krijg je het ook terug op een cadeaukaart. En de reden die jij aangeeft is net waarom haha! Zo kunnen ze het geld binnen het bedrijf houden. Misschien zou je hem kunnen verkopen? :)

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:52

Jep, eigenlijk heel logisch! Er staat ook altijd op dat een tegoedbon niet inwisselbaar is voor contant geld (op welke manier dan ook). Ik zou hem inderdaad proberen te verkopen!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 19:52

Tjah weet je wat het is.. Ik vind bijenkorf gewoon echt níet leuk qua spullen, qua dingen etc.. plus vind het gewoon veeeul te duur. voor 1 truitje bij de bijenkorf koop ik er 5 bij de primark/hm :+

Maar kunnen ze zien op de kassabon dan dat het met een cadeaukaart is betaald := ?
(weet dat het bij de VD geen probleem is namelijk _O- )

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:58

Jep, dit mogen ze idd doen. Ik werk in een winkel, waar ook Freebees ingeleverd kunnen worden en net als bij de cadeaubonnen geven waar daar geen geld voor terug. Ik zou gewoon wat leuk ervoor kopen, er zal vast wat bij zitten voor je. Neem aan dat je de bon hebt gekregen? Dan zou ik hem gewoon spenderen, en anders aan sieraad of make-up? Je kunt vast wat gebruiken?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:59

Celiien schreef:
Tjah weet je wat het is.. Ik vind bijenkorf gewoon echt níet leuk qua spullen, qua dingen etc.. plus vind het gewoon veeeul te duur. voor 1 truitje bij de bijenkorf koop ik er 5 bij de primark/hm :+

Maar kunnen ze zien op de kassabon dan dat het met een cadeaukaart is betaald := ?

Ja, de manier van betalen word op de kassabon weer gegeven :)

Ik vind het meer dan logisch dat ze dat zo geregeld hebben.
Misschien kun je proberen de tegoedbon te verkopen voor 50€ aan iemand.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 19:59

Mjetterd schreef:
Celiien schreef:

En dan 25,- kwijt raken :wow:
Ga inderdaad wel kijken voor sieraden.. of kan altijd wel me ma lief aankijken, is meer haar type kleding namelijk _O-

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:03

Celiien schreef:
Mjetterd schreef:

Ga inderdaad wel kijken voor sieraden.. of kan altijd wel me ma lief aankijken, is meer haar type kleding namelijk _O-

Eigenlijk raak je er geen geld aan kwijt.
Ik zou zelf zoiets doen, liever 50 euro in mijn portemonnee of ergens aan uit geven wat mij beter past, dan 75 euro verplicht bij een winkel uit te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:04

Celiien schreef:
Mjetterd schreef:

Meer dan niks toch? neem aan dat je de kado kaart niet zelf gekocht heb. Dus technisch gezien verdien je er dan aan, als je liever geld heb dan spullen.

heb ook wel eens een kado kaart (80 euro itunes kaart) verkocht. Heb hem voor 60 euro verkocht.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 20:05

Ik heb het altijd geregeld _O-
Moeders is over 2 weken jarig, en heb met mn vader de deal afgesloten dat ik 20,- betaal, hij 55,- en dat ik bij de bijenkorf iets voor haar haal. oftewel ik heb alles terug want had anders toch 20,- voor een cadeau moeten uitgeven :')

En nee dan zou ik liever zelf dan maar an sieraden of weet ik veel doen dan 25,- weg gooien.. vind ik echt gekkenwerk _O-

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:13

Volgens mij heb ik vorig jaar nog iets (gedeeltelijk) betaald met een cadeaukaart en daarna terug gebracht, gewoon mijn geld terug gekregen. Zouden ze dan in de tussentijd de regels veranderd hebben?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 07:28

Zo goede deal, kost het verjaardagskado je helemaal niets en stopt nog lekker geld in je zak! Lijkt mij een goede oplossing :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 09:11

Udo2001 schreef:
Zo goede deal, kost het verjaardagskado je helemaal niets en stopt nog lekker geld in je zak! Lijkt mij een goede oplossing :D

Ik heb t zelfs al uitgezocht, 2 kookboeken jamie oliver en een rituals setje. Kijk het was maar een eindejaarscadeau van stage, maar ik héb gewoon niks met bijenkorf :') was t nu vd, hm , ici paris oid geweest had ik er wel raad mee geweten O:)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:17

Verkopen ze bij bijenkorf geen andere cadeaukaarten? Dat je dus een andere kaart koopt en die betaald met de bijenkorf kaart?

Bij ons in de winkel wordt bij retourneren trouwens altijd geld contant terug gegeven, ongeacht de betaal methode.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 09:24

Tja op de site staat dus bovenstaande. En geen idee, weet jij het :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:03

Maar als je ici paris wel wat vindt.... Bijenkorf heeft ook veel parfum en make up :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 11:05

Yup alleen niet van die merken :')

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:16

Nou, ik zou het wel weten, zou me een paar chanel/dior lippenstiften kopen van dat geld :')