wat is goede goedkope make up?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

wat is goede goedkope make up?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 13:00

Volgens mij is hier nog geen topic over. Zo wel excuses.

Omdat iedereen natuurlijk voor een duppie op de eerste rang wilt zitten, zo ik ook :D
vraag ik me af waar jullie je goedkopere make up halen :)
En dan bedoel ik echt onder de 5,-
Ik ben wel bekend met de bekende merken, haalde dan ook altijd mijn foundation en mascara van de merken waarbij je toch al snel 20-30 euro betaald voor een potje.
Maar omdat ik eigenlijk dagelijks makeup gebruik heb ik hier niet zon zin meer in.
Ik heb ooit wel eens in een gekke bui een chanel foundation gehaald a la 40 euro voor een mini potje. Maar dat doe je ook niet maandelijks. Tenminste ik niet hoor :+
Echt goede goedkope makeup kopen is me nog niet gelukt. De Hema valt voor mij al af. Heb daar foundation gehaald en liep vervolgens met een knaloranje streperig hoofd :')
Zwarte markt valt ook af. 1 x mascara daar gehaald en t was compleet uitgedroogd. Of de flesjes zijn half leeg/gemengd met water :')
Ik zie bij de action ook weleens wat liggen. Nog niet geprobeerd...
Dus brand los :D

Lanphis

Re: wat is goede goedkope make up?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:04

Bij kruidvat heb je essence en catrice. Dit is goedkope makeup en niet verschrikkelijk duur.
Je hebt meerdere beauty blogs die die make up revieuwen dan heb je een idee wat het doet.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:05

Catrice, prima foundation, concealer en BB cream. Ook de oogschaduw daarvan en die van essence vind ik prima. Geen hoogstandjes, maar prima. :) Qua mascara kan ik je niet helpen, gebruik alleen maar Chanel daarvan. Werkt voor mijn ogen het beste.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:06

Catrice ben ik tevreden over! Kruidvat dus :)

Maar om echt ook foundation en alles onder de 5euro te hebben dat ook nog eens doenbaar is heb ik mijn vraagtekens :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:06

Hema vind ik goede make up.
Dat je met een knaloranje hoofd liep zal eerder te maken hebben dat je de verkeerde kleur hebt gekozen ;)

Essence en catrice vind ik verschrikkelijik, die mascara loopt altijd uit bij mij, en oogschaduw gaat in de rimpeltjes ophopen of vaagt ook weg. mascara gebruik ik van maybeline. De rest van hema.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:08

Ik wacht altijd tot het in de aanbieding is. Mijn foundation ( voor als ik mezelf een beetje moet pimpen )heb ik van een luxe merk maar de rest van loreal. Maar ik gebruik dagelijks getinte dagcreme van garnier, oftewel de bb cream van de irritante reclame met yfke. Die is wel 10 euro,dus boven je budget met heel doe ik ontzettend lang mee! Zeker een aanrader!

Roannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:12

ik koop altijd l'oreal eau de teint die is vijftien euro, maar ik haal m in de aanbieding altijd als die 1 + 1 gratis is , dan is die dus 7,50 en je doet er echt super lang mee! ik ongeveer een half jaar, dus die is zeker aan te raden!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 13:12

Bij de kruidvat kom ik eigenlijk nooit. Daar zal ik eens gaan kijken bedankt!
@verootoo ja nou.. ik vond t wel jammer want het was 2 euro voor een tube. Das nog eens leukhaha :D maar het was heel stug, hard. Bijna alsof het niet goed meer was.. dus niet te smeren en knal oranje. Terwijl het met de lichtste kleur bijna altijd goed gaat.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:13

Ik wacht altijd op een aanbieding. Bij ons in het dorp is Bourjois nu bijvoorbeeld 2 halen, 1 betalen. Dan sla ik toe!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:16

Ik gebruik catrice en ben er onwijs tevreden over. Nu heb ik geen lagen make-up op en gebruik het ook niet om vanalles weg te werken.

Maar ik gebruik de primer van catrice, net als concealer, foundation en poeder. Mascara heb in van New Look geloof ik, zelfde soort merk en onwijs waterproof.

Gloss en oogschaduw/oogpotlood heb ik van NEW CID, dat is wel wat duurder.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 13:17

Aanbiedingen is ook een goeie idd. Ik ga vaak naar de DA en daar zijn ze niet zo van de aanbiedingen :+
Bedankt voor de tips verder ! :)

Dewirox het probleem met goedkope lipgloss en oogschaduw is idd vaak dat het er na een uur af is op de een of andere manier :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:18

Spullen van de Action (en de Bazaar, zeg maar de echt goedkope winkels) vind ik zelf niet fijn, ik heb eens vloeibare/smeerbare oogschaduw daarvan gekocht en daar had ik last van. Branderige huid, tranende ogen, het deed gewoon pijn. Sindsdien koop ik daar niks meer, tenminste niet de merkloze goedkope make-up.

Ik vind de nagellak van Catrice fijn, niet duur en de kleuren die ik heb pakken altijd wel goed, beter dan die van essence imo. Van essence gebruik ik dan weer de overige spullen voor nagels, zoals de nail art dingetjes en overige prullaria. Mocht je daar ook nog interesse in hebben, extra nagelproducten zoals steentjes, fimo schijfjes, en overige prulletjes voor nail art zijn vaak goedkoop te bestellen vanuit china.

Producten voor mijn ogen en gezicht gebruik ik niet meer van goedkope merken.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:24

De mascara van het eigen merk van Etos, 24 hours, is prima. Vergeleken bij bv de hele dure van de andere merken zelfs beter....

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:25

Zelf haal ik regelmatig iets van essence(kruidvat). Het kost echt geen drol en dat is wel leuker shoppen.
Foundation gebruik ik niet meer van hun wel een tijdje gedaan maar nu eentje gevonden die beter bij mijn huidskleur past.
Van de hema zijn sommige dingen aardig alleen de foundation vind ik erg vervelend spul. Het dik, smeert niet zo fijn uit. Het voelt ook plakkerig.
Denk dat de combinatie met je eigen huid heel belangrijk is wat bij de ene goed smeert hoeft bij de andere nog niet zo te zijn. Toch gewoon verschillende proberen. Ik heb ook heel wat geprobeerd van duur tot goedkoop.

Action heb ik ook weleens wat gehaald maar is niet mijn favoriet. Mascara heb ik eigenlijk altijd wel dure. Maar kijk altijd naar de aanbiedingen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:33

Alverde :-) Duits biologisch merk. Erg fijn spul!

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:35

Ik heb van essence. De mascara vind ik erg fijn! Voor een euro of 3 heb je daar al een mascara en nog fijne ook. Zeker een aanrader. :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 13:36

Coconut schreef:
Alverde :-) Duits biologisch merk. Erg fijn spul!

Waar koop je dat?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:37

Ik gebruik alles van essence en ben daar tevreden over! Maar ik koop BB Cream van nivea!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:37

Via internet of net over de grens in Duitsland bij diverse drogisten :-)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:40

volgens mij kwam budget merk mua (make-up academy) ook naar nederland, misschien dat een keer proberen? Bij een aantal Kruidvaten zijn ze al te krijgen, maar nog niet alle.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:41

Op de markt vind je ook wel eens merkmake-up voor een klein prijsje. Action heeft ook regelmatig bekendere merken in de aanbieding. Het is wel even zoeken, maar dan kan je gelijk inslaan!

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:45

de make-up van de action is ook niet (altijd) heel slecht...en het is heel goedkoop. Maar zoals al eerder gezegd, essence is goede goedkope make up, en catrice volgens mij ook wel.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 13:47

Kruidvat it is dus. Daar maar eens neuzen :)
Het is altijd zo druk daar := :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:49

Vind je het gek met de goedkoopste (en naar mijn idee beste) make up die er te vinden is <<)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 13:50

Er moet toch iets te zeuren overblijven haha :')
Nee grapje. Ik ga het eens uitproberen!