Ik ben mijn kleding kwijt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Ik ben mijn kleding kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:45

Niet alles gelukkig! Maar wel precies de kleding die ik aan wil...

En ik weet waar het ligt hoor. Op de stoffige vloer van mijn zusje haar kamer...

En ik word er GEK van!

Onze moeder vouwt onze was niet meer op. Groot gelijk, want meestal ligt het toch in de slaapkamer op de grond. Bij mij totaal niet meer, ik stop meteen al mijn kleding opgevouwen of op een hanger in de kast.
Maar bij m'n zusje werkt het nog wel zo. Als ze haar kamer opruimt stopt ze ook al haar kleding zo in de kast. Niet opvouwen of ophangen. Gewoon in de kast drukken en de deur dicht doen. Het zijn schuifdeuren.
Reden dus dat m'n moeder onze kleding in een berg op de trap gooit.

Ik probeer zoveel mogelijk om hier als eerste bij te zijn en de stapel uit te sorteren. Zodat ik mijn kleding veilig heb gesteld. Echter heb ik niet altijd de mogelijkheid om dit te doen, omdat ik best wel veel niet thuis ben.

Dan komt m'n zusje het eerst bij de stapel en die pakt alles, behalve mijn ondergoed op en gooit het op haar kamervloer neer.

En dan is dat op dit moment nog niet eens het meest frustrerende... Ze heeft een wit hemd van Only. Dat hemd heb ik laatst ook gekocht en ben ik nu al ruim twee weken kwijt! En als ik haar er naar vraag, heeft ze het niet gezien. Dus dan zeg ik: "Nee, jij hebt er ook een." En dan wordt ze pissig en zegt ze pissig dat ze mijn hemd niet heeft gezien.

Haar kamer uitmesten ga ik niet doen. Er in zoeken moet ik nu gewoon. Maar is geen doen. Er is volgens mij wel zo'n 16m2 op haar kamer bezaaid met kleding. Het ligt alleen niet op haar bed.

Wie o wie heeft voor mij DE oplossing?

Oh, en bij m'n moeder hoef ik niet aan te kloppen, die zegt gewoon dat ik beter moet zoeken op mijn eigen kamer. Nou, daar valt niet meer zoveel te zoeken.
Opzich een logische gedachte hoor, de bovenverdieping is van mij en m'n zusje. Ouders komen daar nooit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:46

Slot op de kast maken :)

Ik herken het wel :') vreselijk. Weet dat mijn vriendin gewoon de was van de zus maar gewoon gelijk op de vloer pleurde van 'zoek het lekker zelf uit'. Kledingkast nagenoeg leeg natuurlijk, alles op de grond.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:47

misschien je kleding zelf wassen en drogen , zodat je het zelf gelijk kunt vouwen als het gedroogd is.

kan je zusje het ook niet pakken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:48

vuurneon schreef:
Slot op de kast maken :)

Ik herken het wel :') vreselijk. Weet dat mijn vriendin gewoon de was van de zus maar gewoon gelijk op de vloer pleurde van 'zoek het lekker zelf uit'. Kledingkast nagenoeg leeg natuurlijk, alles op de grond.

Nou, ze komt niet aan mijn kast.
Want ik heb toch stomme kleding. Of kleding die niet goed genoeg is voor haar :')
Het is alleen als het uit de was komt en naar de kast moet.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:48

Joh, je bent 23! Misschien toch tijd om een eigen woonruimte zoeken ....?! ;)

Oplossing is je eigen was doen, dan ben je er zelf bij als het uit de wasmachine/droger komt, in je kast leggen en je kamerdeur op slot doen en houden! :j
Sowieso lijkt me dat je op jouw leeftijd best je eigen was zou kunnen doen en dat niet meer iets is dat je moeder voor je moet doen!
Laatst bijgewerkt door simodi op 18-04-14 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

CastaMickey

Misschien kun je aangeven dat je je eigen was wilt gaan doen? Als je niet thuis bent en het zit in de wasmachine/droger je moeder het in een krat op jouw kamer laten pleuren als ze de wasmachine/droger nodig heeft. Of alleen maar wassen als je weet dat jethuis bent op het moment dat die dingen klaar zijn. Een hoop gedoe maar voorkom je dit gezeur hopelijk.

vuurneon

Systematisch doorspitten, alles zelf wassen en erbij blijven en van part droog je het ook op je eigen kamer. Je hebt wel van die handige rekken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:49

zelf je was doen of kledinglabels markeren met een stift of door een gaatje erin te maken..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:49

Ketaki schreef:
misschien je kleding zelf wassen en drogen , zodat je het zelf gelijk kunt vouwen als het gedroogd is.

kan je zusje het ook niet pakken.

Dat zou ik dus wel willen. Maar ik denk dat ik dan beter uit huis kan gaan, en dat zit er op dit moment financieel gezien nog niet in.
Want ik denk dat je van mijn kleding in een week maar één trommel kan vullen. En dan heb je zwart, wit, supersmerig en redelijk schoon en nieuw door elkaar.

En alles met de hand wassen heb ik geen tijd voor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:50

Christiene schreef:
zelf je was doen of kledinglabels markeren met een stift of door een gaatje erin te maken..

Dat vind ik nog wel een hele goede!! Daar ga ik meteen mee beginnen!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:50

Al je eigen kleding merken met een watervaste stift in het label. Dan is het makkelijker te zeggen dat ze je kleding heeft gepakt.
En dan kun je haar er beter op aanspreken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:51

simodi schreef:
Joh, je bent 23! Misschien toch tijd om een eigen woonruimte zoeken ....?! ;)

Oplossing is je eigen was doen, dan ben je er zelf bij als het uit de wasmachine/droger komt, in je kast leggen en je kamerdeur op slot doen en houden! :j
Sowieso lijkt me dat je op jouw leeftijd best je eigen was zou kunnen doen en dat niet meer iets is dat je moeder voor je moet doen!

Lukt me financieel gezien nog niet. Ben hard aan het sparen ;)
ik draag m'n steentje bij in het huishouden, maar de was gaan scheiden lijkt me een beetje veel van het goede, en een overbodige kostenpost/milieubelasting.

Regendans

Re: Ik ben mijn kleding kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:52

herkenbaar :(

en als we dan gaan shoppen, jezus noor, wat heb jij een slechte smaak! echt heel lelijk en een week later heeft ze het al weer gepakt hoor :(

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:52

Nou, precies hetzelfde doen als je zusje :') maw, gewoon terugpakken uit haar kast en zeggen dat je hem terug hebt gevonden/een nieuwe hebt gekocht :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:53

Sabbientje schreef:
Al je eigen kleding merken met een watervaste stift in het label. Dan is het makkelijker te zeggen dat ze je kleding heeft gepakt.

Ik ga er gewoon met een felgekleurd draadje iets in borduren.
Moet alleen nog iets verzinnen op basic spullen die geen label hebben.

Ze zal dan vast mijn schone was nog wel meenemen, maar dan heb ik in ieder geval mijn best gedaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:54

Arc_En_Ciel schreef:
Nou, precies hetzelfde doen als je zusje :') maw, gewoon terugpakken uit haar kast en zeggen dat je hem terug hebt gevonden/een nieuwe hebt gekocht :)

Gisteravond heb ik overwogen om vanochtend heel hard met mijn kastdeuren te gaan duwen. Ik heb van die rijdende kasten, die je uit de muur moet trekken. Zij slaapt aan de andere kant van die muur :P

Was ook in staat om haar was mee te slepen naar mijn kamer en dan te verstoppen tot zij het mist en het een dag later ergens onder de troep terug te stoppen :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:54

Hoe zou dat moeten als je uit huis bent dan? Dan heb je toch ook maar 1 was per week? Ik ben nu sinds een maandje op mezelf, al doe ik zelf al jaren mijn was, ook toen ik nog thuis woonde. Alleen handdoeken gingen op de grote stapel voor een 90 graden was.
Enige oplossing die ik dus zie: verzamel je eigen was, stop het in de wasmachine en was het zelf. Desnoods wacht je twee weken als je bepaalde kledingstukken niet bij elkaar wilt wassen. En ja, dan kan je het misschien 1,5 week niet aan, maar dat zal in de toekomst waarschijnlijk ook zo zijn toch? :) Hoeft niet méér te kosten, als je maar functioneel wast :).

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:55

Janine1990 schreef:
Sabbientje schreef:

Ik ga er gewoon met een felgekleurd draadje iets in borduren.
Moet alleen nog iets verzinnen op basic spullen die geen label hebben.

Ze zal dan vast mijn schone was nog wel meenemen, maar dan heb ik in ieder geval mijn best gedaan.

Misschien ergens onderin aan de binnenkant een dikke stip zetten die niet doordrukt? Zit er niet een merkje aan de binnenkant die je niet zomaar ziet? Iets erdoor naaien op een onopvallend plekje?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:56

noorhermans1 schreef:
herkenbaar :(

en als we dan gaan shoppen, jezus noor, wat heb jij een slechte smaak! echt heel lelijk en een week later heeft ze het al weer gepakt hoor :(

Ze doet het gelukkig niet express. Het is gewoon pure luiheid, niet even willen kijken wat ze pakt, want ze pleurt het toch op de grond.
Ze draagt het dus ook niet, met als gevolg dat ik soms dingen maanden kwijt ben. Er weken om heb gezeurd bij m'n moeder, die vervolgens vindt dat ik maar beter moet zoeken. En het toch bij haar ligt. Echt... -O-

En daar kom je dan achter als ze een keer haar kleding in haar kast drukt.

Arc_En_Ciel

Re: Ik ben mijn kleding kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:57

Je zou ook een nep camera in je kast kunnen schroeven :') je kunt zo'n ding halen bij de Action voor max. 5 euro. Misschien denkt ze dan dat je haar filmt en blijft ze eruit weg..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:58

Sting schreef:
Hoe zou dat moeten als je uit huis bent dan? Dan heb je toch ook maar 1 was per week? Ik ben nu sinds een maandje op mezelf, al doe ik zelf al jaren mijn was, ook toen ik nog thuis woonde. Alleen handdoeken gingen op de grote stapel voor een 90 graden was.
Enige oplossing die ik dus zie: verzamel je eigen was, stop het in de wasmachine en was het zelf. Desnoods wacht je twee weken als je bepaalde kledingstukken niet bij elkaar wilt wassen. En ja, dan kan je het misschien 1,5 week niet aan, maar dat zal in de toekomst waarschijnlijk ook zo zijn toch? :) Hoeft niet méér te kosten, als je maar functioneel wast :).

Ik hoop dat er dan wat meer was bij is en ik niet alleen ben. Want als ik alleen ben, dan gaat het nog heel erg lang duren voordat ik op mezelf ben zeg :')
Maar als ik dan alleen ben, dan is die was mijn eigen verantwoordelijkheid en mijn eigen kostenpost.

Ik kan het wel voorstellen, maar ik denk dat ik het er niet door krijg. Ze zal het wel weer overdreven vinden, en zeggen dat ik gewoon overdag op haar kamer moet zoeken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:59

Arc_En_Ciel schreef:
Je zou ook een nep camera in je kast kunnen schroeven :') je kunt zo'n ding halen bij de Action voor max. 5 euro. Misschien denkt ze dan dat je haar filmt en blijft ze eruit weg..

Maar ze komt niet aan mijn kast hoor... Dan zou het echt een probleem zijn.

Ze pakt gewoon uit luiigheid mijn was uit de grote stapel met het idee dat dat ook wel van haar zal zijn. Zonder even goed te kijken.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:59

Arc_En_Ciel schreef:

ze geeft aan dat haar zusje niet in haar kast zit, maar dat de was op de grond gepleurd wordt, en zusjelief uit luiigheid niet kijkt van wie de kleding is en op de grond smijt, in haar kamer :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:00

ZeSteigert schreef:
Misschien ergens onderin aan de binnenkant een dikke stip zetten die niet doordrukt? Zit er niet een merkje aan de binnenkant die je niet zomaar ziet? Iets erdoor naaien op een onopvallend plekje?

Moet ook lukken met een draadje, komt vast en zeker goed!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:04

Je eigen was gaan doen.
Was scheiden is echt niet zo'n probleem hoor. Ik doe 2 wassen, witte en bonte was. Bij de bonte was doe ik een color doekje en alles op 40 graden. Witte was op 60. Spijkerbroeken onderbroeken en ondershirts in de droger, het mooie spul hang ik op.
Gaat nooit mis en een kind kan de was doen.