Trouwalbum maken, iemand ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bubbleee

Trouwalbum maken, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:40

Hoihoi!

Afgelopen woensdag heb ik mijn 3e trouwreportage gemaakt!
Foto's maken was goed gelukt, bedankkaartjes waren dik in orde, maar nu het grootste werk..
Het uitzoeken van foto's en daar een mooi album van maken.
Ik wil niet aankomen met een standaard album (webprint/hema/kruidvat etc)
Het is iets dat je jaren wilt bewaren, wat van kwaliteit moet zijn, wat chique moet zijn, het moet gewoon netjes zijn.
Na heel wat zoekuurtjes op Google heb ik nog steeds geen flauw idee wat ik eigenlijk zoek.

Heeft er iemand ervaring met trouwalbums? Die voldoen aan de volgende eisen:

- Kwaliteit
- Mooie cover (geen standaard hardcover)
- Incl. bewaardoos oid.

Tips gevraagd! :)

ChevalNoir

Re: Trouwalbum maken, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:43

Onze fotograaf heeft een heel mooi album voor ons gemaakt en besteld bij Albelli volgens mij. Luxe cover, dikke glanzende pagina's, mooi ingebonden, ik ben er dik tevreden mee. Volgens mij heeft ze gewoon een Pdf kunnen uploaden.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:45

ChevalNoir schreef:
Onze fotograaf heeft een heel mooi album voor ons gemaakt en besteld bij Albelli volgens mij. Luxe cover, dikke glanzende pagina's, mooi ingebonden, ik ben er dik tevreden mee. Volgens mij heeft ze gewoon een Pdf kunnen uploaden.

Heb je daar misschien een voorbeeld(foto) van?

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:21

Op bonsigne.nl kun je bij trouwalbums ons album zien; de datum staat op de cover 1-6-2012. Met de paarse kleuren.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:31

Ik heb mijn album zelf gemaakt via https://www.profotonet.nl/ Je kunt daar kiezen tussen een fotoalbum en een fotoboek, verschillen staan op de site. Het boek is van een nog betere kwaliteit maar ik heb zelf het album en ben daar enorm tevreden over. Heb ook al van verschillende fotografen daar vandaan albums gezien. Je kunt ook kiezen voor een mooie cover, op leer, en met een bewaardoos. Betaal je uiteraard meer voor maar de software werkt heel prettig, de service is prima en de kwaliteit perfect!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:01

Mijn vriendin heeft ook een prachtig trouwalbum gemaakt via http://www.profotonet.nl
Wel aan de prijs, maar prachtige kwaliteit. Leren omslag en de pagina's vallen helemaal open zodat je een mooie foto over twee pagina's kan laten lopen.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:34

Hier ook een tevreden gebruiker van profotonet :) En dan idd het ProfotoAlbum. Het ProfotoBoek is een stuk duurder en dat vind ik niet passen bij mijn fotografie-prijzen. Het ProfotoAlbum vind ik ook erg mooi van kwaliteit en ik vind het een pluspunt dat er software bij zit, mocht je niet zo handig zijn met programma's als InDesign.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:37

Wij kregen tegen een meerprijs ons album in een boek van leer die weer in een lederen koffer zit.
Nu na 15 jaar nog altijd net zo mooi.
Misschien is dat een idee??
Even rond neuzen in een fotowinkel misschien??

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 23:14

Dankjewel voor jullie reacties! Ik heb eens geinformeerd bij Profotonet, het is wel precies het album wat ik zoek, en zoals ook al in eerdere reacties is het album voor mij een betere prijs dan het boek.

Ik heb nog geen antwoord gehad, maar ik ben al bijna zeker dat het dat gaat worden! :) Dankjulliewel

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:17

wat leuk.......foto? :D

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 10:15

Jettie schreef:
Hier ook een tevreden gebruiker van profotonet :) En dan idd het ProfotoAlbum. Het ProfotoBoek is een stuk duurder en dat vind ik niet passen bij mijn fotografie-prijzen. Het ProfotoAlbum vind ik ook erg mooi van kwaliteit en ik vind het een pluspunt dat er software bij zit, mocht je niet zo handig zijn met programma's als InDesign.

Dat zocht ik dus ;)

Alleen er zit dus geen bewaardoos oid bij? Ik had gemaild alleen dat kon er ook niet bij tegen meerprijs zeiden ze :(

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 10:26

Geen bewaardoos is echt een afknapper, maar dit album vind ik wel heel mooi.
Iemand enig idee waar je een losse bewaardoos/beschermhoes kan kopen? van 30 x 45

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:55

Fijn dat je hebt gevonden wat je zocht! Geen bewaardoos vind ik ook jammer, zou het graag als extra optie willen aanbieden aan mijn bruidsparen... maar dat kan helaas niet bij Profoto. Het wordt wel goed beschermd bezorgd trouwens, maar dat is natuurlijk niet echt mooi. Misschien zijn bij hobbywinkels mooie platte dozen te koop?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:01

Het eerste wat in mij op komt is: wat wil het bruidspaar?

Wij hebben van te voren al met de fotograaf afgesproken wat wij willen en hoeveel dat gaat kosten. Wellicht handig voor een volgende keer?

Wij hebben uiteindelijk een prachtig album met acrylvoorplaat en in een bewaardoos, kijk er regelmatig met veel plezier in!

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:57

Wij hebben idd een trouwalbum met bewaardoos.
Alleen zat er in de doos een druk/plak fout waardoor er allemaal bobbels kwamen, er is een nieuwe in de maak! Die kan ik ophalen.
Geen idee waar zij ze besteld.