Money transfer veilig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Money transfer veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 11:03

Goedemorgen bokkers,

Via mp heb ik een verkoper gevonden, waar ik een aantal dingen wil kopen.
Nu kan de verkoper, mits ik via money transfer betaal, de spullen vandaag al op de post doen. Dit omdat het dan gelijk binnen is.

Ik zelf ben een liefhebber van PayPal, maar omdat hun dit niet kennen, willen ze het liever afhandelen via money transfer. Dit is volgens hun 100 % betrouwbaar. Helaas zit het internet vol met oplichters, dus ga niet over 1 dag ijs.

Zijn jullie hier bekend mee?
Dit is de website: http://www.gwktravelex.nl/NL/For-Indivi ... versturen/

Sansevieria

Re: Money transfer veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:05

bij het lezen van Western Union gaan bij mij de alarmbellen af....ik zou het niet doen.
Google daar maar eens op.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:05

Moneytransfer is een dienst die tegenwoordig in veel winkel aan word geboden, heb er eigenlijk nog nooit iets slecht over gehoord.

Even op de website zoeken naar een servicepunt in de buurt :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:06

Ik heb zelf weleens geld ontvangen via Western Union en dat was gewoon prima :j

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 11:07

Sassy schreef:
bij het lezen van Western Union gaan bij mij de alarmbellen af....ik zou het niet doen.

Waar doel jij precies op? Krijg namelijk niet 1 2 3 iets slechts te zien

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 11:08

Maar ik kan het geld wel overmaken, maar alsnog geen garantie dat de verkopende partij het opstuurt natuurlijk. Bij paypal heb je de zekerheid dat je je geld terug kan krijgen.

Hier zit niet zo een reconstructie aan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:10

Er is heel veel scam mogelijk via western union money transfers .

Uit welk land komen de spullen en heb je de naam al gecheckt ?
wat voor soort spullen zijn het ( scam gevoelige ? )
Betaal je weinig voor de producten ?
Een verkoper die Pay pal niet kent ......?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-04-14 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 11:11

MariekeB schreef:
Er is heel veel scam mogelijk via western union money transfers .

wat voor soort spullen zijn het ( scam gevoelige ? )
Betaal je weinig voor de producten ?

Het gaat over kleding en over een bedrag van 200 euro.. niet bepaald weinig dus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:12

Ah sorry , ik had mijn stukje nog aangepast. 200 euro is niet weinig, maar wel al het om 5 designer broeken gaat :)

welk land gaat het om ?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:13

Voorbeeld:
http://kassa.vara.nl/tips/tips-detail/t ... ern-union/

Zul je als je alleen googelt op western Union wel niks vinden, kan me voorstellen dat die een speciaal bedrijf hun hits op internet laten "opschonen" zodat je niet veel kunt vinden.
Maar als je google raadpleegt op "oplichting via western Union vind je heus wel wat.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 11:15

MariekeB schreef:
Ah sorry , ik had mijn stukje nog aangepast. 200 euro is niet weinig, maar wel al het om 5 designer broeken gaat :)

welk land gaat het om ?

Het gaat gewoon om Nederland. Gewoon via mp een verkoper gevonden. Nee maar wil absoluut geen risico nemen dat ik ineens me geld kwijt ben. Om die redden heb ik besloten het niet te doen. Moet er ook naar een kantoor voor, waar ik geen tijd voor heb. En heb er zo me twijfels over. Paypal vind ik veel beter, maar gaan hun niet akkoord mee. Jammer kon voor een mooie prijs wat op de kop tikken.

En al een aantal bokkers zijn er argwanend over :P..

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:15

Sassy, je bedoeld dus dat er oplichters actief zijn die gebruik maken van Western Union.
Dat is wat anders als dat Western Union niet betrouwbaar is... Het is enkel alleen het doorstorten van geld wat er gebeurd.

:)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:18

briitje schreef:
MariekeB schreef:

welk land gaat het om ?

Het gaat gewoon om Nederland. Gewoon via mp een verkoper gevonden. Nee maar wil absoluut geen risico nemen dat ik ineens me geld kwijt ben. Om die redden heb ik besloten het niet te doen. Moet er ook naar een kantoor voor, waar ik geen tijd voor heb. En heb er zo me twijfels over. Paypal vind ik veel beter, maar gaan hun niet akkoord mee. Jammer kon voor een mooie prijs wat op de kop tikken.

En al een aantal bokkers zijn er argwanend over :P..

En die Nederlander heeft geen bankrekening in Nederland?!
Adres vragen en zeggen dat je spullen komt halen en contant afrekent. Kleine kans dat je een (juist)adres krijgt.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 11:18

Ja dit ligt inderdaad niet aan western union. Maar als ik opgelicht word, ben ik gewoon me geld kwijt. Via deze site heb ik geen enkele zekerheid. En via paypal is dit anders. Dan kan ik het net zo goed via de gewone bank overmaken, maakt geen verschil toch? enkel de tijd dat het binnen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:19

Sassy schreef:

Ik heb heel veel geld transacties gedaan, en nooit problemen gehad. Wel van afzenders die ik kende.

Het enige problematische was dat ik blut was, geld op wilde halen en het postkantoor wat op de site stond niet meer bestond. Toen was ik dus de l.l want blut en ik moest nog een hotelovernachting betalen.
Maar dat is het enige…..

Via google krijg je wel veel negatieve dingen te zien, en dat er bedragen ' zoek' raken, maar naar mijn idee is er toch vrij lastig mee te frauderen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:19

Western Union Money Transfer is betrouwbaar en werkt goed. Of de verkoper ook betrouwbaar is, is vraag twee.

@tienus63: er zijn redenen waarom je geld niet op je rekening wil hebben, maar handje contantje. Als het dan toch contant moet, TS, dan zou ik die kleding gaan ophalen :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 11:22

Verkoper gaat zich verdiepen in paypal.. Maar nu er gezegd word dat de verkoper wellicht niet in NL zit, heb ik me vraagtekens of het zelfs dan wel veilig is... Kleding ophalen is geen optie ivm tijd gebrek. Mijn enige optie is paypal, anders niet. Wat denken jullie? Via paypal moet het goed gaan toch ??

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:22

briitje schreef:
Ja dit ligt inderdaad niet aan western union. Maar als ik opgelicht word, ben ik gewoon me geld kwijt. Via deze site heb ik geen enkele zekerheid. En via paypal is dit anders. Dan kan ik het net zo goed via de gewone bank overmaken, maakt geen verschil toch? enkel de tijd dat het binnen is.

Dat klopt alleen PayPayl geeft dergelijk zekerheid, wordt dan toch er naar toe rijden ben ik bang :) Banken werken tm maandag namelijk ook niet ivm goede vrijdag en pasen :)

Weet eigenlijk niet fo paypal dan wel werkt :o?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:24

PB eens een link naar die mp advertentie. Heb wel zin om te snuffelen of ik wat meer info kan vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:29

Rex_Rolfo schreef:
PB eens een link naar die mp advertentie. Heb wel zin om te snuffelen of ik wat meer info kan vinden :)

Dat had ik ook al :)

Maar gewoon overmaken via de bank kun je toch wel doen.
Dan is de kans op oplichting al minder omdat je de echte naam en plaatsnaam hebt.( het kan altijd uiteraard)

En met WU is niets mis, het wordt helaas door oplichters wel eens misbruikt, dus heeft niet zo'n goede naam in combinatie met het kopen van spullen van vreemden

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:37

Toen ze mij hebben proberen opgelicht wilde ze ook dat ik via Money transfer ging betalen aangezien mijn bankrekening zogenaamd niet ging. Dus ik doe niks via dat systeem, hoe betrouwbaar het systeem zelf zou kunnen zijn. Bankrekening en Paypal anders pech.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 16:24

Linkje nu even niet bij de hand ivm wetk. Verkoper kwam over de brug voor paypal. Dus zo afgehandeld. Anders pech. Ben benieuwd of t binnen komt haha

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:49

Hou ons ajb op de hoogte, ben benieuwd.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:10

Heb er nog steeds me vraag tekens bij. Maargoed, via PayPal al veel mee een geruster gevoel.

Overigens zou ik strak de t&t krijgen. Zij was aan het wachten tot ze hem via de email kreeg.. Hier heb ik nog nooit van gehoord, maar goed.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 12:25

Ze had geen email meer gekregen met een t&t. En gister natuurlijk ook geen pakket. Dus nu moet ik wel afwachten tot dinsdag... grmbl! ;( :7