ik weet me geen raad meer en raak er echt moedeloos van.
Nu het weer beter wordt ga ik ook meer genieten van mijn tuintje. Echter worden we geterroriseerd door een enorme bijen en wespen plaag. Ja nu al ! Je ziet ze over het ganse gazon zweven, zitten in het konijnenhok en vallen alles lastig wat er maar durft bewegen.
Het is al zo ver gekomen dat ik de de dieren niet meer buiten durf zetten en dat zelf ik binnen in de schaduw blijf ipv te genieten van de lente zon. Zelf kan ik niet zo goed tegen bijen en wespen steken dus ga ik geen onnodige risico's nemen.
Ik heb alles al nagekeken, het tuinhuis, de bomen,... Zelfs elke cm² van de tuin is onderzocht op eventuele ondergrondse nesten maar niets, noppes, nada. Het is niet dat ze afkomen op de bloemetjes want het enige dat er staat is een verdorde lavendel en wat buxus plantjes.
Heeft er iemand een idee hoe ik die zoemde bommetjes kan verjagen zodat de dieren en ik ook kunnen genieten van de zon.
Groetjes
Duality
Geplaatst: 17-04-14 19:59
En gaatjes in de muur? Wij hadden namelijk een minuscuul gaatje in de muur van ons huis zitten en daar zagen we ze toevallig in en uit kruipen
Dat was geen pretje, maar zo hebben wisten we wel waar ze zaten en kon het bestreden worden en is het gaatje nu opgevuld. (Het gat was nog niet eens een cm groot dus kan je naagaan)
moonfish13
Geplaatst: 17-04-14 20:02
Bij ons zat er toen inderdaad een nest in een muur. Tussen die van ons en de buren.
Anoniem
Geplaatst: 17-04-14 20:03
áls je weet waar het nest zit zou ik eerst een bijen imker bellen, bijen zijn ernstig bedreigd en die zou ik niet zomaar verdelgen imkers willen ze wss wel graag hebben! maar dan moet je natuurlijk eerst het nest zien te vinden.. lastig TS, maar ik zou ook niet weten hoe ik zoiets zou moeten opsporen!
Allejandro
Geplaatst: 17-04-14 20:03
Of dakgoten, daar nestelen ze ook nog wel eens onder. Ik zou een ongediertebestrijder raadplegen!
Kunnen ook grondwespen zijn. hebben kleine gaatjes in de grond waar ze uit komen. Ik ben het met mijn bovenstaander eens , maar aangezien je er zelf niet tegen kunt zou ik ze ook laten verwijderen.
De muren kan ik inderdaad eens controleren goede tip dank je
Het is niet zo zeer de bijen waar ik bang van ben *die doen toch niets zolang je er niet naar slaat* maar van de wespen. Heb nare ervaringen met die lucht terroristjes. Maar toch moeten ze weg, zeker ivm met de kat. Hij jaagt er naar en ik wil me niet voorstellen wat er gebeurd moest hij zo een beestje opeten en inslikken
Komen die imkers zelf zoeken naar die nest of komen ze die enkel verwijderen ?
dat weet ik niet, dan zou je even contact moeten opnemen, volgens mij stond er op die site dat je vrijblijvend contact op kon nemen, dan zullen ze je wel de opties kunnen voorstellen, misschien komen ze ook wel helpen zoeken...