Bonprix, bestelling niet in meerdere maten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Bonprix, bestelling niet in meerdere maten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 18:32

Hoi bokkers,

Ik heb net een bestelling bij bonprix.nl gedaan.
Aangezien ik precies een tussenmaatje heb (38/14) en mijn bestelde product alleen in 26/38 of 40/42 besteld kan worden, besloot ik om beide te bestellen (dan betaal ik tenslotte ook maar 1x de verzendkosten).
Nu kreeg ik van bonprix een pop-up, dat ik 1 artikel moest verwijderen omdat ze liever niet hebben dat je niet retour stuur (ivm het milieu).
Dit is toch raar?
Stel nou dat ik het nu niet pas en het terug stuur, maar toch graag het product wil hebben en dan dus de grotere/kleinere maat weer opnieuw bestel, betaal ik dus opnieuw verzendkosten...
Of ik bestel hetzelfde product, voor iemand anders, en dus in een andere maat?
Wat vinden jullie hiervan?

lies_sparkle

Re: Bonprix, bestelling niet in meerdere maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:34

Ik denk niet dat het om het milieu gaat
Wel om hun winst :+

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:34

Ik vind dit heel vreemd.. Snap heus wel dat ze om het milieu willen denken maar je hebt wel gelijk dat het opnieuw bestellen omdat je maat niet goed is nog duurder is want dan moet je eerst indd retourneren en dan weer opnieuw bestellen en weer laten brengen.. dus dubbele reis = vervuilder milieu :+

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:36

Ik zou even internet afzoeken naar reacties over bonprix, volgens mij zijn er de laatste tijd veel klachten over. Een vriendin van mij is al 6 maanden bezig gels terug te krijgen nadat ze de bestelling terug heeft gestuurd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:44

Hier allemaal goede ervaringen met Bonprix. Ik bestel dan ook altijd met betaling met acceptgiro. Dus nooit problemen met geld terugkrijgen.

Ik heb nog nooit 2 dezelfde artikelen willen bestellen maar het zou toch wel moeten kunnen lijkt me. Bijvoorbeeld omdat je besteld voor je moeder of een vriendin.
Bij Wehkamp is nooit een probleem.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:45

Gewoon even bellen om je bestelling door te geven ipv via internet.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:47

Suzanne F. schreef:
Hier allemaal goede ervaringen met Bonprix. Ik bestel dan ook altijd met betaling met acceptgiro. Dus nooit problemen met geld terugkrijgen.

Ik heb nog nooit 2 dezelfde artikelen willen bestellen maar het zou toch wel moeten kunnen lijkt me. Bijvoorbeeld omdat je besteld voor je moeder of een vriendin.
Bij Wehkamp is nooit een probleem.

Bij H&M ook nooit, mam en ik bestellen regelmatig allerlei maten en dingen en mailen de helft(voor €1,- euro terug).
Ik vind gewoon dat het moet kunnen, pop-up is grappig, maar die moet je gewoon weg kunnen klikken en bestellen. En anders bestel je toch via telefoon? Zeg je dat je graag 1 voor jezelf en je mam wil, en dan stuur je de andere alsnog terug. 'Ik/mam vond hem niet mooi sorry :')'
Edit; Ik zie dat het al gelukt is. Mijn mening blijft hetzelfde, moet gewoon kunnen. Dat 'verlies' nemen ze er dan maar bij.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 18:52

Bedankt! Toch maar even bellen dan denk ik! De popup kun je kiezen voor bestilling afronden of bestelling wijzigen. Als je op afronden klikt, krijg je de popup opnieuw. Ik had ook niet het idee dat het voor het milieu was hoor :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:16

Nou ja, ik heb laatst de helft van mijn bestelde artikelen in de verkeerde maat aangekregen, dus welke maat je bestelt, doet er niet zo toe bij Bonprix..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 21:44

Hmmm... ik was hiervoor altijd zeer te spreken over bonprix.... heb er meerdere bestellingen gedaan en nooit problemen gehad eigenlijk....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:14

Dat is inderdaad vreemd, liever niet willen prima, maar je mag toch wel de keuze hebben? Overigens zou ik altijd voor een maat kleiner gaan bij bon prix, ik pas daar vaak prima in 32/34 terwijl ik normaal 36 heb.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:32

Was laatst een heel item over op tv dat webwinkels door het meer dan 1 maat bestellen veel kwijt zijn aan het retour ontvangen van producten.

Risico van webwinkel zijn denk ik :+

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:39

Als je ruilt, hoef je geen extra verzendkosten te betalen bij bonprix, staat ook op de site, moet je even kijken bij retouneren ofzo. Bij mij doet die site het niet goed dus al een week contact met de klantenservice en die is echt top.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:46

Ik bestel vaak bij Bonprix, nog nooit problemen gehad. Kreeg zelfs na een telefoontje mijn verzendkosten terug, omdat ik net na mijn bestelling een code via mails kreeg voor gratis verzending!

Je kunt gewoon retour en een andere maar laten komen.Ze ruilen het gratis om!
Ik ben tot nu toe zeer tevreden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 23:02

@yessy, dankje voor je tip!
@Sammie, dat van het milieu is gewoon een smoesje dus haha :+
@dyan en bontesok, bedankt, dit is voor mij nieuw! Fijn om te weten.

Alleen vind ik het toch het fijnst om beide maten te hebben, kun je kijken welke lekkerder zit , iets strakker of iets losser zegmaar. :=

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:03

Ik heb sowieso geen geweldige ervaring met ze. Via een pakketpunt schoenen terug gestuurd maar nooit geld terug gehad.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:34

Ik laat ze het altijd thuis ophalen.Ideaal!

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:44

Mijn moeder had 2 push up bh's besteld en er was ook enorme heisa rond! Ze zeiden dat ze niet betaald had terwijl ze gelijk had betaald (ik denk met ideal) en ze heeft diverse printscreens van betaling gestuurd, maar ze wilde dat niet geloven etc. Gelukkig is het nu afgehandeld, maar weet niet of ik er nog ga bestellen. ik snap best dat ze misschien een betaling voer het hoofd zien, maar het was duidelijk betaald.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:46

Nog nooit problemen met Bonprix gehad.
Ook wel eens meerdere maten besteld,maar was nooit een probleem.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:35

Hier had ik het net ook. Wilde een jurk bestellen maar twijfelde tussen 2 maten. Ik wilde ze allebei bestellen en kreeg inderdaad de popup en kon niet doorgaan met bestellen.

Maar goed, het is nu gratis levering dus ik heb gewoon 2 aparte bestellingen geplaatst. Ze werken het zelf in de hand vind ik hoor.
Die vrijheid moet je gewoon kunnen hebben. Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 16:44

Gratis verzendkosten? Fijn ben ik dus net wat te vroeg...

Ik was ook altijd zeer te spreken over bonprix.nl, maar ik word er nu een beetje moe van...
Als je voor 22.00 besteld duurt het 2 dagen voor je het pakket binnen hebt. Dus dat zou zaterdag betekenen, kreeg ik al een mail dat het een dag langer zou duren. Nouja, geen probleem, heb het nog niet nodig. Dus dat zou dinsdag betekenen, aangezien er op zondag en maandag niks bezorgd word.
Gisteren nog niks, geprobeerd in te loggen op mijnbonprix, maar dit ging niet want mijn klantnummer klopte niet i.c.m. mijn postcode..? Uhm... dat staat toch echt in de mail.... Nog maar een dag afwachten dan maar... Nu inmiddels nog niks, wel kunnen inloggen op mijnbonprix, maar het enige wat daar staat is dat het is overhandigd aan onze partner...
Ja dus? Wanneer heb ik het dan? En sinds wanneer is het overhandigd aan de partner?

Dit was voor mij dus de laatste keer bestellen bij bonprix... Jammer, was altijd zeer tevreden over ze...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:11

Bonprix heeft heel veel gratis verzenden.
En als ik dus 2 maten wil passen dan plaats ik gewoon 2 aparte bestellingen.

Levering is meestal 2 of 3 werkdagen, soms langer. Maar dat vind ik niet erg. Daar houd ik gewoon rekening mee. Verder nooit problemen gehad.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:47

iirrssjjee schreef:
Gratis verzendkosten? Fijn ben ik dus net wat te vroeg...

Ik was ook altijd zeer te spreken over bonprix.nl, maar ik word er nu een beetje moe van...
Als je voor 22.00 besteld duurt het 2 dagen voor je het pakket binnen hebt. Dus dat zou zaterdag betekenen, kreeg ik al een mail dat het een dag langer zou duren. Nouja, geen probleem, heb het nog niet nodig. Dus dat zou dinsdag betekenen, aangezien er op zondag en maandag niks bezorgd word.
Gisteren nog niks, geprobeerd in te loggen op mijnbonprix, maar dit ging niet want mijn klantnummer klopte niet i.c.m. mijn postcode..? Uhm... dat staat toch echt in de mail.... Nog maar een dag afwachten dan maar... Nu inmiddels nog niks, wel kunnen inloggen op mijnbonprix, maar het enige wat daar staat is dat het is overhandigd aan onze partner...
Ja dus? Wanneer heb ik het dan? En sinds wanneer is het overhandigd aan de partner?

Dit was voor mij dus de laatste keer bestellen bij bonprix... Jammer, was altijd zeer tevreden over ze...

Heb nu hetzelfde probleem... wacht nu sinds afgelopen donderdag op een pakketje van bonprix...

Edit:
Pakketje kwam net binnen... maar kwaliteit van bonprix is ook heel slecht... had 2 maten kleiner besteld maar lijkt wel de zelfde maat... bah..