Wat mag/mocht jij van je ouders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Wat mag/mocht jij van je ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 12:41

Naar aanleiding van het topic over wel/geen energy van kinderen [LZP] Geef jij je kind energie drankjes? ben ik benieuwd wat jullie van jullie ouders mogen / mochten qua drank, roken etc.
En wat de bokkers met kinderen verbieden of toestaan natuurlijk :).

Mijn zus en ik mochten best veel eigenlijk.. Roken mocht, jammer als je het deed, je koopt het zelf en zie maar hoe je eraan komt.
Drinken/ zat zijn? Ja, als we dag erna feest hadden jammer dan, je gaat maar mee.
Drugs heb ik nooit gedaan, ik rook niet, en nog nooit dronken geweest. Mijn zus 1 keer, met oud en nieuw, volgende dag een kater en naar visite. Dus dat heeft ze geweten :). Mijn zus rookt ook niet, niet spannend en vies.

Wij zijn uitgegroeid tot brave volwassen meiden :+.

Grapjasjes12

Re: Wat mag/mocht jij van je ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:43

Ik mocht alles en heb ook alles gedaan wat God verboden heeft :+ Toen ik ongeveer 21 was heb ik al mijn wilde haren verloren en rookte ik alleen nog maar. Ik ben vorig jaar januari ook daar mee gestopt.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:44

Ik mag alles, als ik het zelf maar betaal :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:45

Geen idee eigenlijk! Ik rookte sowieso al niet door luchtwegziektes dus daar hoefde ik niet eens uitleg over of iets te vragen en drinken tja, deed het eigenlijk niet. Mocht wel vanaf 16 uit; als ik dronken was, werd ik mooi op tijd gewerkt (8.00) :') dat wel. Is 1 keer gebeurt. Dat was de enige regel eigenlijk.

Mijn moeder vond bbq'en en mij dan weer niet samengaan :') dus ik mocht juist niet die dingen alleen doen haha
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-04-14 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:46

Ik heb zelf kinderen en volgens mij laten wij ze best vrij. We verbieden het roken niet, doen er niet krampachtig over, maar stimuleren het uiteraard niet. Drinken doen we ook niet moeilijk over, mits ze niet stomdronken worden en gekke, onverantwoordelijke dingen doen. De oudste is nu zeventien, ze rookt niet, is er zelfs fel op tegen en drinken doet ze minimaal.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:47

Wij mochten thuis ook heel erg veel... Drinken/alcohol, veel plezier. Roken, zonde, maar roken zelf ook dus kunnen t niet verbieden.

En inderdaad, dan is het niet spannend, dus ben je braaf.
Heb wel flink wat liters alcohol achter overgeslagen, ook aantal keer flink aangeschoten geweest. Maar die tijd is nu wel voorbij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:49

Ik mocht eigenlijk alles, mede daardoor was het ook niet spannend en heb ik nooit echt gekke dingen gedaan. Rookte wel, blowde soms ook en was één keer zo dronken als 16 jarige dat ik er 2 dagen ziek van was. Enige wat mijn vader toen zei was "mooi, doe je het ook niet snel weer" en daar heeft hij gelijk in gehad, ben sindsdien nooit meer echt dronken geweest :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:50

Wij hadden rook en alcohol regel. als ik voor m´n 18e niet rookte of dronk dan kreeg ik rijbewijs en auto.
verder altijd wel erg vrij gelaten in mijn opvoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:52

Toen mijn moeder er achter kwam dat ik op mijn 14e rookte, kreeg ik een pakje Belinda Menthol van haar _O-
verder mochten we gewoon drinken, als we maar op zondagochtend 10 uur aan het ontbijt zaten, wat af en toe vooral voor mijn broer zware maar hilarische momenten opleverde, mijn ouders lachte hem vierkant uit als ie weer eens niet kon eten van de misselijkheid _O-

Edit,. ik wel hé Liselot _O-

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:54

Joolien schreef:

Ja ik kan me nog een zekere oud en nieuw herinneren :P

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:55

Ik rookte en dronk mijn moeder vond het allemaal goed als ik het zelf maar betaalde. Mijn kinderen gaan het een stuk moeilijker krijgen:p ik weet natuurlijk ook wel dat ze het stiekem kunnen gaan doen. Maar dan wil ik er wel alles aan gedaan hebben om het tegen te houden.

Anoniem

Liselot schreef:
Joolien schreef:

Ja ik kan me nog een zekere oud en nieuw herinneren :P

We gaan nooit meer naar huis _O- (maar dat kwam door medicatie met drank dus dat telt eigenlijk niet)

Moon_light94

Alcohol vanaf mn 16e, mocht 1x de fout maken helemaal dronken thuis te komen, daarna mocht ik voor de deur slapen :+
(Nog niet gebeurd overigens, drink niet zoveel).
Energiedrankjes hield ik niet van, geen idee.
Roken, tsjaa ze verboden het niet, maar zouden wel teleurgesteld zijn + moest het zelf betalen.

Nou was ik wel erg makkelijk hierin, houd er allemaal niet zo van, dus dat scheelde.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:56

ik mag absoluut niet roken, over drinken hebben we het nooit gehad en drugs mag ik ook niet. Daarnast mag ik ook niet naar de mc donalds en pringels eten, niet te veel cola en zeker geen light.. Mensen kijken me soms wel raar aan als ze horen dat ik niet naar de mac mag.
Energiedrankjes zijn ook echt not done bij ons

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:57

Ik mag alles als ik bepaalde dingen maar gewoon vraag.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:58

roooooss schreef:
ik mag absoluut niet roken, over drinken hebben we het nooit gehad en drugs mag ik ook niet. Daarnast mag ik ook niet naar de mc donalds en pringels eten, niet te veel cola en zeker geen light.. Mensen kijken me soms wel raar aan als ze horen dat ik niet naar de mac mag.

Vind je dat dan helemaal niet vervelend?

Ik mocht vrijwel alles :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:58

roooooss schreef:

Krijg je dan niet het gevoel om dat juist te doen? Of ben jij een brave puber? :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:01

Mij lijkt verbieden ook averechts werken, kinderen doen het dan gewoon stiekem en dan heb je er als ouder zijnde helemaal geen vat meer op.
Ook met uitgaan waren mijn ouders heel makkelijk, ik kreeg nooit een tijd mee dat ik thuis moest zijn, maar moest wel altijd met een groep mee fietsen. Een vriendin van mij kreeg wel altijd een tijd mee en dat resulteerde erin dat die altijd alleen naar huis moest op de fiets.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:03

mijn kids mogen best heel veel, maar roken is echt een no go, drinken is nu ook nog zeker niet aan de orde en ga mijn best doen dat iig tot hun 18e zo minimaal mogelijk te houden.
ze zijn nu bijna 12 en 14.
engeriedrankjes verbiedt ik niet, maar dat moet ook niet uit de hand lopen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:03

Mijn ouders hadden tegen mij gezegd: Als je tot je 18e niet rookt en niet drinkt krijg je geld (lees: paar honderd euro).
No probs! Inmiddels 18 en ik rook niet en drink niet (af en toe een slokje om te proeven, maar vind het niet lekker). Van het geld ben ik 4 dagen naar Disneyland Parijs geweest met mijn vriend :D

Energy mag ik wel gewoon, alleen heb ik het nooit lekker gevonden. Verder mag ik gewoon alles, geen probleem. Drugs mag niet uiteraard, maar daar zal ik ook echt niet aan beginnen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:04

Hier mag/mocht altijd veel, wel zeiden ze dat ze het liever thuis deden dan ergens buiten. Veel geprobeerd, sowieso wiet/hasj, alcohol en roken. Roken was maar heel kort op de middelbaren, alcohol nog steeds af en toe maar echt alleen omdat ik het lekker vindt en niet om zo nodig dronken te moeten worden. Af en toe blow ik maar dat is echt minimaal 4x in een half jaar ofzo.

Paar maanden geleden nog met ouders een spacecake gemaakt, die verkeerd viel, om vervolgens om 6 uur al in bed te liggen slapen tot de volgende dag 11..

Ik heb wel hippie ouders hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:05

fokfanaat schreef:
mijn kids mogen best heel veel, maar roken is echt een no go, drinken is nu ook nog zeker niet aan de orde en ga mijn best doen dat iig tot hun 18e zo minimaal mogelijk te houden.
ze zijn nu bijna 12 en 14.
engeriedrankjes verbiedt ik niet, maar dat moet ook niet uit de hand lopen.

Ik zou me als ouder denk ik net zo zorgen maken om energiedrank als om roken, het is immers net zo verslavend als roken en ook erg slecht voor het (jonge) lichaam.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:08

ik mocht ook alles eigenlijk wel.
Roken doe ik al heel lang en heb ook in een ver verleden alcohol gedronken.
Maar op een gegeven moment dronk ik voor mijn gevoel veel te veel als ik uit ging en heb ik gezegd ik kap er mee. dat is nu elf jaar geleden en sindsdien geen druppel alcohol meer aangeraakt, deze keus heb ik mede gemaakt omdat ik een alcohollist in de familie heb en ik niet zo wou worden als hem.
Natuurlijk had ik ook gewoon minder kunnen gaan drinken maar ik heb net zo veel plezier zonder drank als met drank en het is nog veel goedkoper ook, plus dat er altijd iemand nuchter is in geval met autorijden of als er iets gebeurd.
Drugs heb ik nooit gedan want daar heb ik een hele grote afkeer van (heb er ervaring mee in de zin van heb andere mensen letterlijk naar de klote zien gaan daardoor)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:10

Ik mocht niks, niet roken, niet drinken, niet uitgaan, logeren bij vriendinnen mocht eigenlijk ook niet, maar ik deed alles :=

Juist doordat ze zo streng waren ging ik me enorm afzetten tegen allle regels..

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:10

Mijn ouders hebben mij nooit gezegd dat ik dingen niet mocht. Wel gaven ze gewoon hun mening over hoe ze over dingen dachten, maar dat kwam meer omdat je bepaalde dingen in het dagelijks leven tegen kwam. Ik drink geen alcohol, rook niet en gebruik geen drugs. Heb hier ook nooit behoefte aan gehad. Was verder ook geen type die tegen mijn ouders in wilde gaan.