Zonnebril

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Zonnebril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 18:43

Ik ben bang dat dit niet goed staat maar goed :+

Ik ben opzoek naar een zonnebril het liefst een piloten bril. Maarr ik heb een heeel smal gezicht en de meeste zonnebrillen steken een heel eind buiten mijn gezicht.. Weten jullie misschien een merk/winkel met misschien smallere zonnebrillen? Of kun je die misschien krijgen bij een brillen winkel?
Alvast bedankt :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:48

MW -> LZP

Edit: Excuus, scherpe PB'er, ik verplaatste 'm van MW naar LZP en niet andersom :+

yanick29

Re: Zonnebril

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:50

Gwn even bij de brillenwinkel vragen, daar hebben ze meestal verschillende modellen en maten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:51

Het klinkt raar maar ook op de kinderbrillen afdeling hebben ze vaak ook leuke!

Ik heb niet een heeeel smal hoofd maar ik heb wel altijd een kinder 3D bril nodig in de bioscoop. Ik ruil altijd met mijn zusje van 10 die ook dezelfde capmaat heeft als ik. _O- _O-

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 18:59

Haha ja in principe passen die wel kwa breedte maar de glazen zijn ook een stuk kleiner en dat lijk nergens naar :')
ik denk dat ik maar een langs brillenwinkels ga!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:18

Ray ban heeft verschillende maten in de pilotenbrillen. Ik heb hetzelfde probleem en daarom ook een kleine maat en ook nog een model wat niet zover over mijn wangen gaat als het standaard model van Ray ban. Succes!

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 19:39

Fred_Kroket schreef:
Ray ban heeft verschillende maten in de pilotenbrillen. Ik heb hetzelfde probleem en daarom ook een kleine maat en ook nog een model wat niet zover over mijn wangen gaat als het standaard model van Ray ban. Succes!

Weet je mischien nog welk model het is? Op de site van ray ban staan zoveel modellen :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:57

R00s schreef:
Fred_Kroket schreef:

Weet je mischien nog welk model het is? Op de site van ray ban staan zoveel modellen :)

Het is deze:
http://www.raybancockpit.com/img/ray-ban-cockpit%20with%20case.jpg

Ray Ban cockpit is het!

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 20:15

Aah bedankt! :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:18

Voor mij zijn zonnebrillen vaak ook te groot, ik zelf heb er nu eentje van Tom Ford. Hij was wel wat prijzig, maar tot nu toe bevalt hij prima.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:22

Of de Ray Ban Aviator. Net een ander model, maar wel een echte pilotenbril. (Dit is ook degene die ik als dé pilotenbril zie).
Die hebben ze ook in verschillende maten :).

http://www.ray-ban.com/netherlands/products/sun/icons?vw=grid&sbf=aviator

Edit: Mijn advies, ga naar een brillenwinkel en pas er een hele hoop. Laat je goed adviseren en dan komt het wel goed. Ik weet dat je bij de Beijenkorf gewoon alles mag passen en pakken, zonder dat je je verplicht voelt om iets te kopen.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:27

Hier ook iemand die met gewone brillen meer bij de kindermaten zit dan bij de volwassen maten. Voor een zonnebril ben ik wel goed geslaagd met een Ray Ban aviator bril, maar dan wel maat small (52). Die past prima!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:47

Simbaa schreef:
Of de Ray Ban Aviator. Net een ander model, maar wel een echte pilotenbril. (Dit is ook degene die ik als dé pilotenbril zie).
Die hebben ze ook in verschillende maten :).

http://www.ray-ban.com/netherlands/products/sun/icons?vw=grid&sbf=aviator

Edit: Mijn advies, ga naar een brillenwinkel en pas er een hele hoop. Laat je goed adviseren en dan komt het wel goed. Ik weet dat je bij de Beijenkorf gewoon alles mag passen en pakken, zonder dat je je verplicht voelt om iets te kopen.

Dat is ook de pilotenbril, de mijne is niet een pilotenbril maar voor kleine snoetjes wel fijn maar heb je toch een pilotenbril idee!

En vraag of ze dan de juiste maat voor je kunnen bestellen! Bij de Bijenkorf kun je inderdaad fijn passen!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:58

Wat grappig dat ik dit topic nu tegen kom. Zei straks tegen een vriendin van me, kijk mijn nieuwe zonnebril!!

He?! Dat is een kinderbrilletje?!

Ik zet hem op, ow zo is die wel leuk!!

Oftewel, zoek werkelijk naar een kinderbrilletje ;) mijne is echt een kinderbrilletje maar grotere glazen staan gewoon echt niet bij mijn smalle gezicht.

Dit past verder vaak gewoon, ik heb zelf een brede neus en zocht juist daarom een bril met losse 'pootjes' op de neus. Deze heb ik zo ver mogelijk naar buiten geduwd en de bril staat echt prima nu!

Je kan dit zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt, van kruidvat tot rayban, vrijwel overal hebben ze ook kleinere maatjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:03

Rayban heeft kleine maatjes piloten brillen!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:58

Ga naar de pearl. Daar hebben ze nu een actie.
Een bril vanaf 100 zoveel euro, krijg je nog een bril erbij en nog een weggeef bril(dit mag ook een zonnebril zijn zonder sterkte..) dan krijg je een 'cadeaubon' voor 80 euro en kun je dus een bril uitzoeken - zul je wss wel wat bij moeten betalen.. ik betaalde toen 30 euro voor een rayban. (totaal dus 110).
Uiteindelijk heeft mn moeder(die een bril nodig had) haar bril terug gebracht omdat ze niet kon wennen aan de multifocaal (werd misselijk) en gelukkig mocht ik mn bril wil houden! Want ben er echt super blij mee!

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:20

Rayban heeft inderdaad een juniorlijn. Die zitten bij mij vaak ook goed, maar zijn wel prijzig natuurlijk.

Ik ben toevallig afgelopen zaterdag na lang zoeken op de kinderafdeling van de H&M geslaagd voor een pilotenbril. Met spiegelglazen en roze pootjes. En het erge is dat zelfs die nog maar net aan paste. Ik ben er helemaal gelukkig mee. En hij was maar 5,-! :D :):)
Ook bij de jongensafdeling van de We hadden ze mooie brillen, maar dat zijn geen pilotenbrillen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:25

Waarom probeer je geen kinder pilotenbril?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:11

Ik heb een smalle pilotenbril van Rayban. En een kunststof kindermontuur, ook van Rayban.

Gisteren nog een mooi montuur van Tom Ford opgehad. Die was ook mooi smal!

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 15:25

Oh zo wat een reacties! Er zijn dus veel meer mensen met dit probleem :)
Ik ga komend weekend maar eens langs een brillen winkel want vind rayban aviator toch echt wel heel mooi! En misschien dat ik goch eens bij dekinder brillen moet gaan kijken dan!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:26

Zo'n zonnebril heb ik gezien bij de Kruidvat van de Armani kosten slechts 50 euro.. :)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:30

Heb hetzelfde probleem, alleen een pilotenbril hoort ook een beetje uit te steken :+. Ik heb de kleinste versie van de V&D, met de minst lange glazen en die staat wel normaal.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:40

ZoZenn schreef:
Heb hetzelfde probleem, alleen een pilotenbril hoort ook een beetje uit te steken :+. Ik heb de kleinste versie van de V&D, met de minst lange glazen en die staat wel normaal.

Welnee, de zijkanten van de bril moeten niet als een soort oogkleppen uitsteken en de glazen zo ongeveer tot de onderkant van je neus komen.... Dan ben je een bril met een vrouw erin.

8-)