Geef jij je kind energie drankjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Appelina

Geef jij je kind energie drankjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 17:25

Hoi,

Als ik in de supermarkt kom, zie ik ze regelmatig liggen, van die energiedrankjes zoals Red-Bull. Heel leuk voor de volwassene mensen die na een vermoeide periode graag nog even overeind willen staan. Maar ook zie ik kinderen langsfietsen met dat spul. Nu zal mijn vraag zijn, geven jullie je kind dat energiedrankje? En zal je het toestaan als ze het uit zichzelf zouden doen?

Groetjes

Set_Elkol

Re: Geef jij je kind energie drankjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:26

Ik zou het niet aan mijn kinderen geven. Wel zie ik hordes kinderen het in hun pauze kopen met hun zakgeld, ouders weten het vast niet. Ook ken ik ouders die het wel gewoon kopen..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:28

Ik heb zelf geen kinderen maar ik werd er altijds voor gewaarschuwd door mijn moeder en zal dit ook in de toekomst bij mijn eigen kinderen doen. helaas kan je dit niet altijd tegengaan als ze richting puberleeftijd gaan en het gewoon zelf kopen

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:29

Ik geef mezelf energiedrankjes :) Heb er een poosje elke dag van gedronken, nu nog heel af en toe.. Vind het erg lekker en het is echt een voordeel dat je even een energieboost krijgt :) (Kan niet zo goed plannen..)

Ik heb (gelukkig) nog geen kinderen, en ik denk dat ik het niet zou verbieden om het te drinken, maar wel uitleggen dat het niet verstandig is om er meer dan 1-2 blikjes van op een dag te drinken. En ik hoop dat ze er iig niet mee beginnen voordat ze 12-13 zijn..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:30

Nee, zeker niet. Heb het zelf wel echt een tijd gedronken (dagelijks). Gingen zeker wel 1-2 blikjes redbull op een dag doorheen :j Inmiddels er helemaal vanaf en ik vind t ook echt niet lekker meer :')

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:31

Nee

Mijn dochter is inmiddels 17 en zou het zelf kunnen kopen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:31

Nee, maar ik drink het zelf ook niet. Mijn oudste is bijna 7 trouwens. Ik drink wel sportdrank en daar mogen de oudste 3 wel eens een slokje van.

Appelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 17:32

Er is in Engeland volgens mij al zo'n regel van 16+ pas energiedrankjes. Zouden jullie dat hier ook gepast vinden?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:33

mag van mij zelfs 18 + worden.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:33

Een vrouw hier op stal gaf het haar dochtertje van 4/5 altijd .. ikzelf vind het persoonlijk smerig..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:37

Ik gaf het mijn kind... (ok, die was 28 maar gedroeg zich als een vervelende puber die alleen wilde gamen) gewoon :') (flauw sorry) zonder die dingen kreeg hij hoofdpijn en hij dronk ook bijna niets anders.. (Conclusie: het is verslavend, het sloopt je lichaam en ik ben pubers zat ;))

Weer even serieus: Het spul is volgens mij echt puur gif voor je tanden en echt niet gezond. Als je kijkt wat er aan zooi inzit... Tjah... Niet mijn ding (maar ik kan ook niet goed tegen cafeïne ;))

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:37

VivaByoux schreef:
Een vrouw hier op stal gaf het haar dochtertje van 4/5 altijd .. ikzelf vind het persoonlijk smerig..

Jeetje dat is ook maar gevaarlijk zeg, zo'n klein kind kan makkelijk een cafeïnevergiftiging oplopen. :=

Ik ben zelf veertien en ik drink regelmatig red bull light (af en toe andere zoals Nitro), ik mag het ook gewoon van mijn ouders aangezien zij het voor mij kopen. :') Maar ik drink het ook gewoon omdat ik het lekker vind. En inderdaad zoals hierboven, het is heel verslavend...:=

20Femke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:40

ik heb nog geen kinderen :D

maar een jogen in mijn groep die drinkt energie 2 of meer blikjes achter elkaar
ik heb een klein slokje een keer genomen maar voorderest niks

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:43

Ik zou het mijn kinderen niet geven voordat ze 16 zijn.
Ik drink alleen energydrank als ik op stap ga en soms na het werk, als ik doodop ben en geen tijd heb om te slapen :p. Ik lust ook geen koffie anders zou ik dat liever drinken.

Ik heb een tijd achter de kassa gezeten, vond het te gek voor woorden dat jongetjes van de basisschool energydrank kwamen kopen. Veel te veel caffeine en veel te veel suikers.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:43

Ik heb nog geen kinderen dus weet niet hoe het dan is.
Zou het zelf niet kopen voor ze, maar als ze het tijdens de pauze of op stap een keer drinken dan is dat hun probleem. Heb liever dat ze 10 RedBulls drinken en staan de stuiteren als een konijn als dat ze dronken zijn door 10 pinten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:46

Ik vind dat zoiets vanaf 16 jaar pas zou mogen.
Mijn zoon van 2 krijgt het nog zéééker niet.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:47

Ik heb geen kinderen, maar mijn kinderen zouden het niet krijgen. :n Wat een troep is dat zeg.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:48

LauraM schreef:
Ik zou het mijn kinderen niet geven voordat ze 16 zijn.
Ik drink alleen energydrank als ik op stap ga en soms na het werk, als ik doodop ben en geen tijd heb om te slapen :p. Ik lust ook geen koffie anders zou ik dat liever drinken.

Ik heb een tijd achter de kassa gezeten, vond het te gek voor woorden dat jongetjes van de basisschool energydrank kwamen kopen. Veel te veel caffeine en veel te veel suikers.

Zoveel caffeine zit daar niet in hoor. :) Zit zelfs minder in dan in koffie.xD Suiker natuurlijk wel, maar daarvoor bestaat er light.:))

_mexx_lady_; Nog niet gedacht aan een cafeïnevergiftiging? Daardoor zijn ook al mensen overleden...:=
En ik kan er zelf ook van meespreken, had samen met een vriendin zeven blikjes energy naar binnengewerkt (wel verdeeld over de dag), op dat moment voelde ik niks (word er niet hyper van :+) maar de dag erna lag ik al trillend op de bank en had ik het 'ijskoud'.x)
[EDIT] Overgeven moest ik ook nog, maar ik weet niet zeker of dat door de energy was want mijn bronchieën waren ontstoken.xD
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 16-04-14 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:49

Ik dacht dat 1 blikje red Bull gelijk stond aan 5 bakken koffie qua cafeïne?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:50

Haha nee, dat is helemaal niet waar. _O-

"Een blikje van 250 ml bevat 20 gram suiker, 1000 mg taurine, 600 mg glucuronolacton, B-complex vitamines en 80 mg cafeïne. De hoeveelheid cafeïne staat ongeveer gelijk aan één grote kop koffie (100 mg / 220 ml) of twee à drie blikjes cola (33 mg / 330 ml)."

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:51

Zelf heb ik het erg veel gedronken, vooral als ik nachten door ging halen in de kroeg waar ik werkte, maar dan gingen er 6 tot 8 blikjes per avond doorheen. Ik kan je vertellen dat hartkloppingen en een suikerkater het gevolg waren. De dag erna voelde ik me lamlendig en kon ik me bed niet meer uit komen.

Ik ben voorstander van een leeftijdsgrens voor deze drankjes. Ik durf te wedden dat het aantal onhandelbare kinderen op de middelbare school drastisch gaat dalen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:53

Het is ook niet alleen de cafeine die slecht voor je is. Ook de suikers zijn erg slecht. Vaak kopen de jongeren van die goedkope merken die hebben geen light versie (al betekend light niks meer dan dat er van een bepaalde stog 30% minder van in zit). Het is mega slecht voor je nieren en andere organen en er zijn gewoon kinderen aan doodgegaan.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:54

Ik koop het zelf max 1 keer per jaar, maar dan heb ik wel toestemming van mijn moeder. Ze weet ook dat ik het voor de rest niet drink, vind het niet lekker om meer dan 1 keer per jaar te drinken _O-
Meestal ook van die giga lange dagen dat ik geen puf meer heb en nog een halve dag te gaan heb... Ik word er ook niet druk van, maar kan wel de halve dag weer aan :')

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:56

Eh, nee. Ook geen bier, wijn, cola. Ze zijn nu 24, 22 en 16 en drinken, op 1 na, nog steeds geen cola, wijn of bier of energiedrankjes. Ze roken ook geen van allen. Nooit gedaan.
Ik bof maar met zulke jongens *\%/* :))

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:57

helena299 schreef:
Ik ben geen moeder :+
Maar ik vind het wel slecht en vind het lekker maar drink het nooit!
Van mij mag het verboden worden, bij ons op school drinken ze het gewoon als water

Waarom zou het verboden moeten worden?
Roken is nog vele malen schadelijker en zelfs dat is niet verboden. Alcohol is ook gevaarlijk als je er niet mee om kan gaan.