opzeggen huur contract duitsland (spoed)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

opzeggen huur contract duitsland (spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 14:24

Hallo bokkers,

Omdat jullie vast informatie voor me hebben roep ik jullie hulp in.
In het bijzonder mensen die de duitse taal beheersen.

Ik ben kort geleden in het huis van mijn vader gaan wonen (hij verhuist)
Omdat ik de kosten niet meer alleen kan dragen voor het huren van mijn huis.
Sinds maart vorig jaar draag ik alle kosten zelf, dit is niet meer te doen voor mij helaas.

Nu wil ik mijn huur opzeggen van mijn huis in Duitsland.
Ik heb wel wat voorbeelden gevonden op internet maar ik kom er niet helemaal wijs uit helaas.
Het hoeft niet uitgebreid zolang het maar duidelijk is dat het opgezegd word per direct.

Ik weet dat ik vast zit aan 3 maanden opzeg termijn, alhoewel onlangs mondeling besproken is dat ik geen opzeg termijn heb als ik weg wil kon ik zonder problemen gaan.
Helaas verwacht ik als nog dat meneer even goed die 3 maanden gaat eisen. maar als het zo is is het zo.
Ik heb een grote hoeveelheid schimmel in huis door het verkeerd bouwen van het huis. hij wimpelt dit altijd weg.
Dit is sinds 1,5 jaar geleden. nu wil ik proberen het daar op te gooien mits dit mogelijk is natuurlijk.

Maar ik weet even niet hoe. ook heb ik hier totaal geen ervaring mee.
Mijn vader ook niet die heeft altijd koophuizen gehad.
Ik hoop dat iemand me kan helpen daar ik met mijn handen in het haar zit

Er zit enige spoed achter

Alvast bedankt!

xSwanHeart

Re: opzeggen huur contract duitsland (spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:08

Ik kan je niet direct helpen met het schrijven van een brief, maar mocht je verhuurder toch willen dat je betaalt, is het dan een mogelijkheid om zelf een Nachmieter te zoeken voor je woning? In veel gevallen mag je er dan al wat eerder uit. (Ivm geen leegstand woning)

Heb je misschien iets aan de voorbeeldbrieven op deze pagina? Lijken mij nette briefjes.
http://www.comparis.ch/immobilien/info/ ... rtrag.aspx

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 20:18

Nachmieter wilt hij niet
Hij wou enkel mij erin hebben en verder niemand
Aangezien dit gepaard ging met minimaal 10 boxen huren
Zoek daar maar eens iemand voor :=

Daarbij zou ik het niemand gunnen om van z'n man te huren ik wil dr niet voor niets weg

Ik ga je brieven even door lezen dankjewel

Heb ze even gelezen
Wat zijn grondige redenen om ze op Beruflichen of Familiare grunden te kundigen? zou iemand dat weten?
Ik heb ben inmiddels voorzien van een super baan 80km verder op maar of dat een geldige reden is

Hiermit kündige ich den oben genannten Mietvertrag vom Datum (inkl. Stellplatz) ausserterminlich zum Datum. Da ich aus beruflichen/familiären Gründen umziehen muss (Nennung von Gründen, freiwillig) ist es mir nicht möglich termingerecht zu kündigen.
Ich werde nach geeigneten Nachmietern suchen und Ihnen die entsprechenden Bewerbungsunterlagen weiterleiten.
Bitte informieren Sie mich frühestmöglich über den Wohnungsabgabetermin.
Ich bedanke mich für das stets angenehme Mietverhältnis.
Freundliche Grüsse

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:36

Een Berufliche reden is bvb: Ik moet verhuizen voor mijn baan; ik verdien minder dus kan de woning niet meer betalen

Familiäre reden zou kunnen zijn: Ik ga samenwonen;

Daarnaast zou je iets kunnen zeggen over de schimmel in de woning, maar dat raad ik je eerlijk gezegd af. Denk niet dat je huisbaas daar vrolijker van wordt.

Zou overigens de tekst over de Nachmieter dan uit de brief halen. Al kan je het natuurlijk altijd aanbieden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 20:41

Ip zou ik het daarop kunnen gooien
Ik heb minder geld te besteden en kan het echt net net betalen maar moet je daar van bewijs laten zien of dergelijke?

Samenwonen is dat een grondige reden?
Zo lastig is het allemaal niet dan aangezien ik ga samenwonen

De schimmel weet hij ik zeg het al 1,5 jaar lang dat hij er wat aan moet doen
Ik word er ziek van en sinds ik hier woon nu 2 maanden ben ik niet meer ziek
Terwijl ik doodziek hier kwam en elke maand minimaal 2 keer per maand ziek was
Ja dat was ik ook aan het denken ik kan het op zn minst aanbieden

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:43

Ik heb geen idee of hij een bewijs wil zien van een lager inkomen. Maar in dat geval kan je toch gewoon een loongstrook laten zien? Als jij het echt niet kunt betalen, dan lijkt me dat dat genoeg is. :j

En ik denk dat samenwonen een geldige reden is. Maar zou vooral de financiële kant op gaan. Samenwonen is een keuze, iets niet kunnen betalen niet.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 20:44

Ga ik dat doen dan gooi ik het op beide

Qwa werk en samen wonen
Loonstrookje heb ik niet (eigen bedrijf) maar wel aanzienlijk minder inkomsten en dat weet hij ook
Ga niet mn hele administratie laten zien daar heeft hij niet veel mee te doen vind ik persoonlijk

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:14

Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je je moeten verantwoorden om je huur op te zeggen? Gewoon simpel: ik zeg hierbij mijn huur op, klaar! (natuurlijk in het Duits :+) evt in een aangetekende brief? Maar ik weet niet of dat je het in Dld ook via een aangetekende brief zou moeten doen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 21:21

Hij hoeft niet aangetekend
Zolang hij hem maar ondertekend ik heb hem nu in 2voud
In het Nedelands overigens ze spreken en lezen prima Nederlands
Maar bedacht me dat dat toch wel erg onprofessioneel over kon komen daar wij normaal communiceren in het Duits/Duits dialect

Waarom ik me zou moeten verantwoorden omdat ik eigenlijk geen 3 maanden wil en kan door betalen

Ausserordentliche Kündigung des Mietvertrags an der Nachbarheid 25 52538 Nachbarheid.

Sehr geehrte (naam weg gehaald) ,
Hiermit kündige ich den oben genannten Mietvertrag vom 15/06/2012 nachbarheid außer terminlich zum 1/05/2014.
Da ich aus beruflichen und familiären Gründen umziehen muss ist es mir nicht möglich termingerecht zu kündigen.
Ich werde nach geeigneten Nachmietern suchen und Ihnen die entsprechenden Bewerbungsunterlagen weiterleiten.
Bitte informieren Sie mich frühestmöglich über den Wohnungsabgabetermin.
Ich bedanke mich für das stets angenehme Mietverhältnis.
Freundliche Grüsse

Mijn naam en handtekening

Hier plek voor datum plaats en handtekening van beide partijen

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:30

Ik zou niet zeggen: 'Ich werde nach geeigneten Nachmietern suchen', maar, 'Wenn Sie möchten, werde ich nach geeignete Nachmietern suchen'. Aangezien je aangeeft dat de verhuurder het liever niet heeft.
Op die manier is de keuze nog aan hem.

(Of het grammaticaal correct is weet ik niet. Ik werk iedere dag met Duits, maar schrijven kan ik het nog steeds niet foutloos.)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 21:34

Oke dankjewel

Ga ik het zo doen

Ja dat is mijn probleem dus ook spreek het vloeiend
Schrijven is echt niet je van het whatsapp veel met mn duitse vrienden maar kan me voorstellen dat ze er soms niet wijs uit worden en krijg dus ook regelmatig de vraag wie meinst du? hahaha

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:11

Ik heb zelfs bijna geen Duitse vrienden. Ben hier alleen naartoe verhuisd, en werk in een volledig Nederlands team :') Dus mijn Duits wordt zeer slecht onderhouden, haha

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 17:52

T volgende probleem....

Hij is accoord gegaan met 1mei ivm familiaire en beruflichen grunde
Geen enkel probleem hij wou geen gezeur

Nu wilt jij toch 3 maanden opzeg termijn en wilt n advocaat inschakelen

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:58

En je hebt geen bewijs dat hij akkoord is gegaan met 1 mei? Heb je zelf rechtsbijstand?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 19:29

Ja en nee
Ik had t schriftelijk gedaan en hij zou het van de week terug geven getekend en wel
M'n broertje was er bij dat hij accoord ging met 1 mei omdat hij geen gezeur wou

Heb geen RB de partner van m'n vader is advocaat maar in nederland

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:59

Op zich schijnen huurders in Duitsland ook erg goed beschermt te zijn, misschien dat de schimmel een geldige reden is om zonder opzegtermijn weg te gaan. Weet alleen niet waar je dat kunt navragen. Misschien bij de gemeente waar je zit? Of huisarts? Daarom had een rb wel makkelijk geweest , want dan had je ook een advocaat in kunnen schakelen.
Denk trouwens dat je hem ook kunt overbluffen door de partner van je vader een brief te laten schrijven, waarschijnlijk gokt hij er op dat je overstag gaat door de dreiging van Rechtsanwalt.