Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
Vivian__ schreef:iirrssjjee schreef:Circus vind ik echt niks.
Verder heb ik met dierentuinen geen moeite, mits de verblijven groot genoeg zijn en ze op een natuurlijke manier worden gehouden.
Dit geld dus ook voor Wildlife reservaten.
Wanneer is een verblijf in een dierentuin 'groot genoeg'....
Citaat:Ik denk niet dat een leeuw er problemen mee heeft om in een ruim omheind gebied te leven als hij een paar mooie leeuwinnen en zijn dagelijkse stuk vlees krijgt.. maar wel als ie in een kooitje zit en kunstjes moet doen. Daar zit nogal een verschil tussen!
Telpeva schreef:Zolang mensen ook huisdieren houden op manieren die zeer onnatuurlijk zijn, vind ik het meten met twee maten om dan te zeggen dat overige dieren niet meer op onnatuurlijke manier gehouden mogen worden.Citaat:Ik denk niet dat een leeuw er problemen mee heeft om in een ruim omheind gebied te leven als hij een paar mooie leeuwinnen en zijn dagelijkse stuk vlees krijgt.. maar wel als ie in een kooitje zit en kunstjes moet doen. Daar zit nogal een verschil tussen!
Verander het woord leeuw naar het woord paard, en dan krijg je iets dat in NL zeer veel voorkomt.
Pearlx schreef:Waar ik me altijd aan erger is dat er (in alle gevallen, circussen, dierentuinen, reservaten) Over één kam wordt geschoren.
Er komen ieder jaar verschrikkelijke filmpjes naar buiten over wat er gebeurt in bepaalde circussen, dierentuinen, reservaten (denk aan stroperij waar de rangers soms zelfs corrupt zijn en aan meewerken, de lijken in de oostvaarderse plassen)
Men ziet die beelden, wordt daar emotioneel en verontwaardigd over, maar gaat er vervolgens vanuit dat dit OVERAL gebeurt in alle andere parken/circussen van dat type ter wereld.
Er zijn ook plaatsen met dieren in gevangenschap waar wel goed met ze wordt omgegaan en dan vind ik dat de vergelijking niet altijd op gaat. Tussen bijvoorbeeld de stadsdierentuin Artis en Beekse Bergen, die meer terrein heeft dan alle Nederlandse dierentuinen bij elkaar. en ga zo maar door.
Er worden ook overal ter wereld huisdieren mishandeld. Is iedere huisdier eigenaar dan ook meteen een dierenmishandelaar?