Wie heeft er ook een eigen plek op de bank.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Wie heeft er ook een eigen plek op de bank.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:32

Hallo Bokkers met kinderen.Net een meningsverschil gehad met mijn twee tienerdochters.Ik heb een eigen plek op de bank.Altijd al gehad,rechts in de hoek.Daar zit ik dus altijd savonds naar de tv te kijken.Onder een deken.En ik wil dan ook graag een kopje koffie gezet door 1 van de dochters.Maar daar is dus het probleem,ze willen ook in dat hoekje zitten.Maar dat kan niet,mijn vader heeft ook een eigen plek op de bank en daar mochten we vroeger ook niet zitten.Nu nog niet,ouders hebben nog steeds dezelfde bank maar ik wordt met 46 uit het hoekje gezet.Kleinkinderen weten dit ook en doen dat dus ook niet.Maar wel in mijn hoekje zitten.Koffie is ook onzin vinden ze.Ze vergeten dat ik poets,was en taxi voor ze bent.Dus mag ik wel een kopje koffie toch.Wat vinden jullie hier nu van?(geen groot probleem hoor).

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:33

Ik heb ook een eigen hoekje op de bank. :o

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:34

haha hilarisch, ik heb als wij allemaal thuis zijn ook een vaste plek, links in de hoek daar ligt ook al mijn zooi. Op diezelfde bank mijn moeder aan de andere kant, en mijn vader heeft een luxe luie stoel :P
maar als er visite is, dan niet hoor.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:35

Niet zo druk om maken en niet je plekje claimen. Af en toe omruilen van plek, waarom zou je meer recht hebben om daar te zitten dan zij?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:36

Hahahaha herkenbaar, mijn vader wil ook altijd in het hoekje onder een deken, toevallig ook nog rechts op de bank :') Maar hij is verder ook de enige die echt een eigen plek heeft. Of nee, de kat heeft zijn mandje die aan de voeten van m'n vader ligt. M'n moeder, broertje en ik gaan altijd maar zitten daar waar nog plek is :')

chanicha

Vrees niet, ik heb ook mijn eigen plek, altijd gehad en ik stuur ze er gewoon vanaf :+
Nu gaan mijn kinderen of kleinkinderen er al niet snel zitten hoor en dat bakkie koffie moet geen probleem zijn toch.

LieZ_Horses

En ik heb ook m'n eigen hoekje op de bank. :o Maar als er bezoek is sta ik het plekje af naar het bezoek.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:37

Ik ben 28 maar heb ook echt mijn eigen hoekje op de bank.
Niemand van de mensen die hier regelmatig op visite komt zal op mijn plekje gaan zitten _O-

Mijn schoonvader heeft ook een eigen plek op de bank. Zolang hij niet binnen is zitten er anderen "in de hoek", maar als hij binnen komt en alleen maar aanstalten maakt om naar de bank te lopen schuift iedereen uit zijn hoekje _O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:37

Haha ik moest hier even om lachen. Hier heeft m n vader ook z n eigen hoekje. M n zusje en ik maken ruzie over de overige plekken. Discussie is er niet mogelijk hebben we ook niet. Wij zijn waarschijnlijk wel wat ouder dan jou dochters

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:38

hier ook een eigen plek, maar ik ga me kinderen niet wegsturen van een plekkie. vind het nogal een rare gang van zaken. en dat bakkie koffie tja ik zou het wel vragen maar niet dwingen.

maar nee ik vind dat je nogal doorslaag in je eigen plekkie.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:39

Heb ook een eigen plekje, zusje en moeder ook! Dus dat komt goed uit. Geen last van elkaar

Pattypaard

Ik wil het liefst mijn plekje hebben maar moet hem af en toe afstaan aan vriendlief haha :P
Maar zo heb ik ook aan de eettafel 'mijn' plek en daar moet niemand anders gaan zitten }:) :D

Maar mijn vader had ook zijn vaste plek op de bank. En ik en mijn broer mochten er gerust zitten. Maar als mijn vader kwam dan moesten we toch echt schuiven. Geen discussie mogelijk. Vind daar ook helemaal niets raars aan.

Vind daarbij vriend-vriendin wel een verschil dan moeder-dochter qua relatie/niveau.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 14-04-14 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jansje73

Yep ik heb mijn eigen plek op de bank. *\o/*

zoutenootjes

Tja, ze hebben hier om de beurt hun 'bank dag'. Dan mogen ze op het favoriete plekje op de bank zitten. Werkt heel goed hier.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:40

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:42

Ik heb ook mn eigen plekje en bij een vriend van me zelfs ook, whaha

Kirsha

Desty schreef:
Heb ook een eigen plekje, zusje en moeder ook! Dus dat komt goed uit. Geen last van elkaar

Zo is het bij mijn ouders thuis ook, iedereen zijn eigen hoekje, nooit gezeur. De enige die nog weleens plekken inpikt is de hond. Het voelt zelfs raar als ik een keer ergens anders ga zitten. Zelfs in mijn eigen 'huis' zit ik altijd aan dezelfde kant op de bank :')
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 14-04-14 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

moelly

Sterker nog... Ik heb een eigen bank. Zo ook mijn moeder (van wie de banken officieel natuurlijk zijn :D ).
Af en toe zit er wel iemand op de bank en dat is dan ook absoluut geen probleem, maar over het algemeen claim ik een en dezelfde bank.
En nee hoor... Zo raar is dat niet. Als ik in me heen kijk is dat bij veel meer gezinnen zo :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:44

Ik vind dat je je kinderen hopelijk uit liefde genomen hebt en dat je dus ook uit liefde kookt, de was en de plas doet en ze taxie'd en dat je dat niet "onder hun neus schuift" omdat ze geen kopje koffie voor je gaan halen. Dat je graag op dat plekje zit, prima, dat je ze zegt dat ze jou daar moeten laten zitten ook prima maar als jij niet zit zou ik niet weten waarom zij er niet mogen zitten. En die kop koffie kan je ook prima zelf pakken. Toen ik 15/16 was deed ik met liefde dingen uit mezelf voor mijn moeder (zoals een kopje koffie maken) maar zodra het geëist werd a la "ik breng je ook overal en doe je was" kon ze op haar kop gaan staan. Tuurlijk mag je een kopje koffie, ze verbieden je het toch niet? :+ Je hebt benen, sta op en pak het. Vind de post eigenlijk vrij kinderachtig overkomen voor een moeder.. :o
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-04-14 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Gewoon je eigen plek op de bank houden. Als ze dat niet accepteren dan zijn er gewoon maatregelen.

Kirsha

Wat ik wel altijd heel gek vind: gezinnen waar iedereen voor het eten maar ergens gaat zitten, steeds op een andere plek aan tafel dus. Vraag me niet waarom maar ik vind dat echt raar, het is maar wat je gewend bent denk ik :=

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:45

Hahaha hier inderdaad ook ieders zijn 'eigen' bank (mijn broertje & moeder delen hem), ik een eigen en als vriendlief er is deel ik hem met hem en mijn vader heeft zijn eigen grote stoel. :P Aan de keukentafel heeft iedereen hier ook een eigen plek, zelfs het bezoek.. :')

En het is bij ons zelfs al zo erg dat iedereen (ook vriendlief :') ) ook nog eens zijn eigen koffie / thee kopje heeft.. _O-
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 14-04-14 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Amyyy

Wij hebben hier allemaal een eigen plek op de bank! Ik heb een tweepersoons bank voor me eigen alleen, mijn zusje en moeder delen een 3 persoonsbank met de hondjes en mijn vader heeft zijn luie stoel:) Hier wordt ook nooit gewisseld en ik ben echt van slag als ik niet op mn eigen plekje kan zitten hoor. := Als er visite is maakt het me niet zo uit!

Fink

Maureen95 schreef:
Gewoon je eigen plek op de bank houden. Als ze dat niet accepteren dan zijn er gewoon maatregelen.

Waarom zou zij meer recht hebben op dat plekje dan d'r dochters?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:46

Geen vaste plek, maar vaak zit/lig ik op het rechterstuk van de bank en vriend tegen mijn benen aan op het gedeelte met de chaise longue. Ik zit het liefst wel op 'mijn' plek omdat het licht dan beter is en ik lekker een boek kan lezen.

Je kopje koffie komt wel erg vervelend dwingend over, vind ik...