Eenzaam, liefdesverdriet, terleurstellingen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Eenzaam, liefdesverdriet, terleurstellingen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 13:40

Beste allemaal,

Nav onderstaand topic zet ik hierbij een update:
[LZP] Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Inmiddels ben ik dus verhuisd en woon ik heerlijk met mijn drie katten in de polder. Ik woon in een soort chalet wat van origine een grote stacaravan is, maar deze is zo groot uitgebouwd dat het woord stacaravan een vertekend beeld geeft. De katten hebben alle vrijheid en een kattenluik. Qia locatie en situatie dus ideaal.
Met mijn paard gaat het verder ook goed. Dus wat dat betreft helemaal geen klagen allemaal...
Heb zelfs leuke vakanties in het vooruitzicht.

Maar toch......
Ik ben na het beeindigen helemaal hoteldebotel geworden op een jongen die ik al wel kon en al gevoelens voor had, maar hadden beide relatie. Dat was dus beide over en we gingen het proberen. Ik deed alles voor die jongen. Hij was erg dominant en deed me fysiek ook pijn, voor de gein, en ik pikte t allemaal, terwijl ik niet zo in elkaar steek. Nu vond hij een andere vrouw toch interessanter... Ik heb toen al het contact stop gezet, maar oh wat voel ik me alleen. Gek genoeg mis ik hem ontzettend, terwijl hij echt niet goed voor me was en verre van ideaal. Dus het is beter zo.
Maar daarnaast kom je dan ook opeens je vrienden/vriendinnen tegen. Hulp vanuit onverwachte hoeken, maar ook terleurstellingen van hoeken die je niet zag aankomen. 1 vriendin die me bij de hand heeft genomen en me erop uit heeft meegenomen, verder niemand. Dat doet ook pijn en maakt de liefdesverdriet eigenlijk zelfs pijnlijker....
Ook kreeg ik precies die bewuste avond te horen dat mijn ex weer een nieuwe vriendin heeft. Het doet me niet heel veel, alleen die avond was het nog een schepje bovenop alles...

Maar goed, en nu... Dit is allemaal eind vorige week gebeurd en dus vrij vers. Dit van me afschrijven helpt gelukkig wel. Ik moet mijn leven weer vorm zien te geven. Evengoed druk met 40u werk en een kleine pensionstal en een paard, maar dan toch de avonden.... Ik wil zo graag lekker stappen of uit eten of wat voor leuke dingen doen, maar als er niemand mee wil of kan, daar zit je dan.... Ik baal ervan. Ik wil een soort van tweede leven gaan beginnen, maar heb daarvoor niet de juiste mensen om me heen. Meiden die net nieuwe vriendjes krijgen of meiden met kinderen en dan ik....

Nou ja, ik moest het even van me afschrijven... Ik hoop dat ik me snel weer stuk beter ga voelen, want dit is ook niet fijn. Misschien dat mensen nog tips hebben om leuke mensen te ontmoeten om leuke dingen mee te doen bijvoorbeeld. Ik wil er weer op uit, leuke dingen doen. Ik heb te lang als een dood vogeltje geleefd en wil weer leven.........

(en misschien herkennen mensen dit.)

LukieBradleyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:44

Wat een klote situatie!
Ik begrijp je maar al te goed op het gebied vriendjes.
Mijn exen waren stuk voor stuk ook degene die me lichamelijk en fysiek pijn deden en als je er eenmaal vanaf was deed het toch zeer en miste je ze.
Gewoon omdat je niemand meer Had ofzo.
Ik heb ook wel vrienden maar weinig inderdaad zoals jij het ook omschrijft.
Voel me ook vaak eenzaam want iedereen heeft een gelukkig leven met vriend en zelfs al kinderen en wat heb ik? Niets lijkt het wel.
Keer op keer gaan er dingen mis terwijl je de beste bedoelingen hebt.
Heel frustrerend

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:57

Misschien eens kijken op de site van stapmaatjes of nieuwe mensen leren kennen (nmlk)
zijn activiteiten verenigingen die niet als grondslag daten hebben maar gewoon gezellig dingen met elkaar ondernemen.....
Het is misschien een beginnetje om eens wat leuke dingen te kunnen gaan doen....

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:00

Wat je kan doen is meedoen aan clinic's met je paard. Kom je genoeg mensen tegen! Ga mee met een Enjoy the ride rit ontmoet je nieuwe mensen. Ga naar een lezing van paarden of andere dieren. Stel jezelf goed open! Want denk dat dat is wat mensen nu nog weerhoudt om je op te zoeken. Heel onbewust. Je bent nog zo vers met je zelf bezig. Natuurlijk zitten mensen in een andere levensfase dan jij. Maar dat betkenend in mijn ogen als het echte vrienden zijn niet dat het niet kan werken. Alleen als je weg wil is het minder handig want dan kunnen ze vaak niet. Plaats anders eens een advertentie op Bokt.nl om rijmaatje te vinden in de buurt en zo kom je ook weer nieuwe mensen tegen,.

Dat je je ex mist is logisch ondanks het niet goede wat hij deed. Je zoekt toch de liefde en bent gewend die zo te krijgen voor jou gevoel. Dat is niet zomaar weg. Dat is nog een stukje waar je zelf aan moet werken. Sterk zijn alleen! Dat heeft ook waarde als je dat kan! Want dan heb je vrede met jezelf hoe je bent en wie je bent. En dan komen er automatisch nieuwe dingen op je pad.

Ik ben ook 10 jaar alleen geweest (met afentoe een vriend,wetend dat het toch niet bleef omdat ik er niet 100% voor ging of andersom aan voelde dat de ander dat niet deed. En heb weleens eenzame momenten gehad dat ik dacht is dit het nu. Maar die horen erbij helaas. Nu is mijn leven ineens 8 jaar geleden gedraaid en heb ik een leuke man en 2 kleine kinderen en een weide vol met paarden aan huis. Nooit gedacht dat ik dat ooit kon bereiken. Maar dat moment kwam pas toen ik vrede had met wie ik was.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:38

God wat herken ik mezelf in dit verhaal. Relatie, relatie gedaan maar toch nog willen proberen en gisteren te horen gekregen dat hij op een ander verliefd is geworden waar het niet mee gaat werken. Maar toch wil hij niet meer met mij...
Ik voel me alleen, verlaten, eenzaam en net zoals jij wil ik dolgraag leuke dingen doen, uit eten en stappen maar niemand om mee te gaan.
Jammer dat je zo ver weg woont anders stond ik vanavond nog aan je deur voor een gezellige avond!
Het is een rot gevoel, en je leert er je vrienden door kennen...

Dannon

Re: Eenzaam, liefdesverdriet, terleurstellingen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:55

Hallo! Herkenbaar, herkenbaar... Voor de dames hier: het kan ook de andere kant op gebeuren hoor ;) Technisch nog getrouwd, maar ja, koop je ook weinig voor... Heb de helft van de tijd nog wel mijn kinderen, maar de andere helft van de tijd... dan mis je je partner heel erg, je mist je kinderen, ben ook nog een hoop van mijn vrienden kwijt. Kunnen avonden opeens lang zijn... (vooral als je ze altijd hebt opgevuld met partner, vrienden, spelletjes doen met z'n allen, etc.)

Maar; de paardenwereld doet dan goed :) Ik pols rond of mensen naar wedstrijden gaan, en ga dan gewoon mee voor de gezelligheid. Of gewoon op de bonnefooi naar wedstrijden en wel zien wat er gebeurd. Laatst ook een keer van Den Helder naar Amsterdam gereden... om iemand te helpen met tuig poetsen ;) Vult niet alle dagen, maar het geeft tenminste een start.

... of we moeten eens een huiskamer topic starten om met mensen in dezelfde situatie gewoon eens iets te gaan doen? We zijn in dit topic al met z'n drieen :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:34

Je vriendinnen kunnen je alleen teleurstellen als jij hoge verwachtingen van hen had ;)
Ze hoeven je niet op sleeptouw te nemen, misschien hebben ze er geen erg in. Bel ze zelf, spreek af, ga leuke dingen doen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:09

www.nieuwemensenlerenkennen.nl :-)

Het erge is dat je gewoon een maatje mist waar je even tegen aan kan zitten als het allemaal even niet meezit en iemand die na een lange dag op je wacht met een lekker prakkie voer....

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:07

Ik weet ook hoe je je voelt.. ook mijn relatie net gedaan en damn wat is het dan verleidelijk om iets nieuws te beginnen om niet alleen te zijn.. bovendien ben ik net verhuisd naar een nieuwe regio (maastricht) dus ken hier ook niemand..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:12

Wat vervelend dat je je zo voelt, ga ook eens werken aan je zelfbeeld, als je zelfvertrouwen uitstraalt en beter in je vel zit komen mensen sneller op je af . Als je mensen wilt leren kennen dan moet je er op uit of via de computer iemand zoeken(doen er heel veel) Maar anderen kunnen je eenzaamheid en poedersuiker natuurlijk niet wegnemen, daar zal je toch echt zelf aan moeten werken, succes, gaat vast lukken.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:51

Lieve Mara,
Het heeft enkel tijd nodig en het komt wel goed.
Je hebt de afgelopen tijd zoveel voor je kiezen gehad, relatie over, verhuizing, andere relatie enz.
Ik snap dat je je onzeker en vaak eenzaam voelt.
En helaas leer je op dit soort momenten je echte vrienden kennen.
Maar je staat op het punt om een nieuw leven te beginnen met nieuwe uitdagingen nieuwe vrienden en een nieuwe omgeving.
Het komt goed vrouwtje, geef het de tijd.
xxx

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 13:49

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Gelukkig gaat het op dit moment wel weer iets beter en het lijkt dan ook wel alsof de weekenden zichzelf vol plannen... Waar ik afgelopen weekend nog moest zoeken naar iets om te doen, is a.s. weekend al aardig vol.

Ik heb wel afgelopen zondag nog even contact gehad met die jongen. Ik kon het niet afsluiten en wilde dat hij wist hoe ik me voelde. Dus paar smsjes over en weer en heb gezegd dat ik hem niet meer hoef te zien of te spreken en dat hij nooit meer contact hoeft op te nemen. En eigenlijk vanaf die dag gaat het wel wat beter.

Ik heb me ook gewoon ingeschreven weer op tinder en badoo en heb ik wel leuke contacten mee nu met sommige jongens. Niet dat ik er echt aan toe ben, maar is wel een hele goede afleiding en het krikt je ego zeker wel op.

Maar sowieso is het wel belangrijk dat ik ga werken aan mijn zelfbeeld en dat heb ik me heel goed gerealiseert. Ik loop ook bij een coach en heb het er met haar ook over gehad. Punt om over na te denken...

Goof, natuurlijk heb je verwachtingen van je vriendinnen. Vooral als jij ook altijd voor hun klaar staat. Maar goed, blijkbaar zijn mijn tegenverwachtingen dan iets te hoog. Heb het ook wel aan iemand verteld en is wel uitgepraat verder.

Verder bedankt voor de lieve reacties en de opgenoemde websites. Ga er zeker eens naar kijken, want lijkt me idd gewoon leuk en fijn om eens lekker met iemand op stap te gaan en echt lachen en gieren zoals meiden dat samen kunnen doen haha...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:52

Weet je, het laatste dat je opnoemt, gewoon uitgaan en lachen,gieren,brullen komt vaak als je geen hooggespannen verwachtingen hebt maar gewoon denkt van ik zie wel. Word het leuk dan is het mooi meegenomen , zo niet, dan ga je weer naar huis.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:46

Ik heb nu ook soms dat ik naar het werk gaan liever heb dan weekend :+, maar het vult zich idd wel meestal. En anders slopen de paarden wel wat, wat ik dan weer moet maken.... ^)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:53

Leuk om te lezen dat jullie je weekenden zo vol krijgen.
Hoe doen jullie dat? Heb vandaag 4 mensen gesms't om iets te gaan drinken maar die hadden allemaal wel wat te doen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:39

_mexx_lady_ schreef:
Leuk om te lezen dat jullie je weekenden zo vol krijgen.
Hoe doen jullie dat? Heb vandaag 4 mensen gesms't om iets te gaan drinken maar die hadden allemaal wel wat te doen!

Paard(en).......

En anders die website nieuwemensenlerenkennen. Kun je gewoon intekenen op een activiteit in je eigen omgeving. :j

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:40

Yep, paarden... Paarden van anderen bekijken, helpen bij wedstrijden, etc... ;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 11:55

Ach en elke keer word er weer bewezen dat mannen varkens zijn, sorry dat ik het zeg.
Het bleek beide mannen toch weer om de sex te gaan na wat doorvragen van mijn kant. Dus ja dan krijg je wel weer een klein klapje... En plannen in het weekend ook weer ineens foetsie...
Maar goed, ik ga zeker wel op de websites kijken die me zijn aangeraden.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:11

Heel herkenbaar (zelf het verhaal "Chaletje met de poesjes" haha)

Qua mannen, tja krijg er gewoon geen hoogte van... Ze lijken allemaal even "vlak" te zijn en weinig diepgang in te zitten, met weinig gevoel... Ze doen maar, zonder in de gaten te hebben dat het andere pijn kan doen..

Maar dat is ook met vrienden, sommige komen alleen wanneer het hun uitkomt, wanneer je ze nodig hebt zijn ze nergens te bekennen. Op zo'n momenten kom je er vaak achter wie er voor je klaar staat, en pijnlijk genoeg zijn dat er vaak maar heel weinig (of geen.....)
En toch vind ik het dan moeilijk om dat contact te verbreken, bang om niemand meer te hebben, terwijl je eigenlijk beter verdient toch...
Vaak heb ik ook momenten dat ik niet weet wat ik moet gaan doen, omdat er niemand is om iets te doen. Of de "koppeltjes" samen iets gaan doen.. Of al kinderen hebben...

Zoiets blijft altijd lastig...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:18

Jeetje Mara, wat balen allemaal :\
Ja, dat soort mannen moet je echt filteren. Ik heb mijn vriend trouwens leren kennen via relatieplanet. Er zitten ook echt kerels tussen die wel het leren kennen waard zijn hoor! Maar wees aub op je hoede.
En je bent -voor zover ik je ken, want het is alweer heel wat jaren geleden :P - verder een hartstikke aardige en leuke meid die echt wel de juiste persoon tegen het lijf gaat lopen. Dat verdien je hoor!
Maar eerst aan je eigen zelfbeeld werken. Eerst van jezelf houden voor je van een ander gaat houden. En heb niet te hoge verwachtingen van anderen, want dat stelt je uiteindelijk vaak alleen maar teleur.
Schouders eronder meid!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:01

Mara, wat rot nu weer allemaal zeg. Ik heb mijn man op meetic leren kennen, dus ze zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde hoor. Je hebt vast gewoon pech gehad.
Net zoals hier boven al gezegd wordt, lekker op stap gaan zonder al te veel verwachtingen, dat zijn meestal de leukste uitstapjes :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:17

Goh, kan me voorstellen dat je je eenzaam voelt... Waar woon je?

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:24

oeii erg balen, ik herken het heeel erg..

Toen het met m'n ex uit ging hoorde ik ineens van niemand wat.. Niemand vroeg hoe het ging en mensen met wie ik ooit contact heb, is nu allemaal verwatert. Zelfs nu ik tijdelijk voor stage ben verhuist vraagt niemand hoe het aan de andere kant van Nederland is..

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:31

Herken het volledig. Ook hetzelfde meegemaakt. Alleen deed hij me niet pijn "voor de gein", hij deed het om tal van andere redenen. Nu had ik ook contact met iemand die me opzich wel leuk leek, veel mee afgesproken, hij deed zijn uiterste best voor mij, het was allemaal bijna officieel en toen, gisterenavond een mailtje: "ik kan dit niet meer, ik kan mijn vriendin niet alleen laten, ik heb nog steeds gevoelens voor jou, maar ik kan niet leven zonder haar. Ik hoop dat je dit begrijpt en we normaal kunnen blijven doen tegen mekaar."

En dat doet pijn... Heb me er al deels over gezet, maar dan word je kwaad. En waarom zei hij niks van zijn zogenaamde vriendin? Leefde ik dan constant een leugen? Werd ik gebruikt? Ik ben vooral kwaad op mezelf nu, omdat ik WEER zo dom ben geweest. Een ezel stoot zich geen twee keer... Nuja, blijkbaar ben ik dan ook geen ezel, want dit was de zoveelste keer. Ik lijk het aan te trekken... Nu hoop ik dat ik mijn leven weer wat op orde krijg hierna. Ik heb al teveel tranen aan hem verspild en ik ben het gewoon moe. Helemaal klaar ermee.

Ik hoop dat jij je er ook wat over kan zetten en gewoon rustig de draad weer kan oppakken met iemand anders, echt, van harte!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:22

word nou gewoon lid van http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl
Ik heb vanmiddag een ontzettend leuke middag gehad :-) en het is gericht op gezellig leuke dingen doen met andere mensen die heel vaak óók in deze situatie zitten en er komen mannen en vrouwen op af, zonder dat het meteen zo'n veemarkt wordt :j

Best eng natuurlijk, maar als je jezelf gewoon voorhoudt dat het een boktmeeting is met mensen zonder paarden, dan is het wel te doen :D