Uitgaan en legitimeren met studentenpas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LauraSaskia

Uitgaan en legitimeren met studentenpas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 12:38

Jaaa, ook ik ben dupe van de prettige nieuwe wet. Onder de 18 mag je letterlijk helemaal niks.
En als jongste van meerdere vriendengroepen, valt er voor mij weinig meer uit te gaan helaas -O-
( Extra zuur omdat ik niet drink, en dus de wet niet eens zou overtreden, maar heel veel kroegen/clubs kom ik niet in) Op m'n 16e wandelde ik rustig verschillende 18+ kroegen binnen, omdat ik m'n lengte meehad en van het vrouwelijke geslacht was. Maar nu wordt er overal streng gecontroleerd en mag ik buiten blijven terwijl de rest van m'n vriendengroep naar binnen loopt :Y)

Nu heb ik wel eens iets gehoord over uitgaan in grotere steden, bijvoorbeeld Utrecht, waar je alleen je studentenpas hoeft te laten zien om binnen te komen. Werkt dit nog steeds zo?

_Barbara_

Re: Uitgaan en legitimeren met studentenpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:50

Eerst wel inderdaad.. Maar die beveiligers zijn ook niet achterlijk dus ik denk dat zij wel écht naar legitimatie vragen en een studentenpas niet genoeg is, al verschilt dat wel per stad/cafe. Ik zou echter echt echt echt echt geen andere id/pas mee naar binnen nemen want als ze zo goed controleren en ze zijn in een slechte bui en zien het, kun je door naar Bureau Halt en ja, helaas spreek ik uit ervaring :')

Wanneer word je 18?

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 12:57

Dit jaar juli... Nog even geduld dus haha. Maar ik ben dat thuis zitten zo zat :Y)

Bureau halt klinkt niet heel erg aantrekkelijk inderdaad.. Misschien een beetje kliederen met typ-ex en van een 6 een 5 maken, maar ik denk dat ik maar gewoon even geduld heb.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:58

Je moet je altijd kunnen legitimeren met een geldig identiteitsbewijs, dus ik denk dat je helaas dikke vette pech hebt.

Wat betreft entree met een studentenpas durf ik geen uitspraken te doen, want om jou alcohol te mogen verkopen zul je je toch nog op een legitieme manier moeten kunnen verantwoorden. Een pasje met typ-ex is dan zachtgezegd niet geloofwaardig :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:37

het gaat niet om de alcohol maar om het binnenkomen.. TS drinkt niet staat in de OP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:01

Bij ons kan je ook binnen gelaten worden met persoonlijk OV, ligt denk ik idd aan de stad.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:25

Ligt aan de stad en beveiliging := Wij hadden in Delft laatst dat een vriendin voor de grap zei dat ze 15 was en met de id van d'r zus was gekomen en blabla. Beveiliging hoorde dit en heeft het tegen beveiligers van de tent ernaast gezegd :+ Die ene vriendin was inmiddels naar huis, ik en die andere vriendin waren in die tent ernaast. Toen we op de wc waren kwam de beveiliger binnen van die tent en die heeft ons letterlijk naar buiten gesleurd :') Ookal hadden we gewoon legitimatie dat we echt 19 waren _O- Uiteindelijk opgelost gekregen via die beveiliger die die onzin had doorverteld, maar jeetje wat was ik boos :') Hier is tegenwoordig ook echt álles legitimeren, ook echt met id of rijbewijs volgens mij..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:33

Polly schreef:
het gaat niet om de alcohol maar om het binnenkomen.. TS drinkt niet staat in de OP

Dat heb ik gelezen, maar we weten allemaal dat je vanaf je 14e een identificatieplicht hebt toch?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:40

Ligt eraan. Hier in den haag of rotterdam op studentenavond (donderdag) sowieso wel. Heb wel eens meegemaakt dat op andere avonden dit niet zo was :=

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 16:11

_Dominique schreef:
Bij ons kan je ook binnen gelaten worden met persoonlijk OV, ligt denk ik idd aan de stad.

Maar op je persoonlijk ov staat gewoon je wettige geboortedatum toch? Dan ben ik nog steeds geen 18 :+
Best wel strafbaar geloof ik, als beveiliging dat als geldig legitimatiebewijs ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:46

Ja jammer, toch nog een paar maanden wachten dus.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:50

Een OV mag idd niet als legitimatie gezien worden, omdat daar geen officiele pasfoto voor is vereist. Daarnaast staan er heel veel gegevens niet op, zoals een BSN.

Het is strafbaar om je te legitimeren met iets anders dan een Rijbewijs, ID of paspoort.
Daarnaast is de beveiliging strafbaar als ze je toch binnenlaten en ze krijgen controle.

Ik zou zelf het risico niet nemen, weinig zin in een boete o.i.d.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:10

Hier in Leeuwarden kun je bij sommige kroegen zo doorlopen en bij sommige moet je altijd legitimeren.
Als je als vrouw een rokje aandoet en een decolleté hebt van hier tot Tokio kom je al een heel eind