Nu al camperen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Nu al camperen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 12:16

Hallo!

Ik weet niet of het hier juist staat, maar dan hoor ik het wel!
Om mijn vriend te verrassen wou ik graag ergens een weekendje naartoe gaan, om de kosten wat te drukken dacht ik aan camperen (ook omdat we dit in de zomer ook gaan doen en het een leuke oefening is).

Nu vroeg ik mij af, is dat wel te doen met dit weer? Dit weekend was het in België daydream festival en die mensen campeerden ook gewoon in tenten dus..
Iemand ervaring hiermee? Ik zou sowieso mijn dikke donslaken van thuis meenemen in plaats van een slaapzak.

Alvast bedankt :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Nu al camperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:57

Dat hangt volledig van het weer gedurende die dagen af en of je een koukleum bent. Bij het weer dat wij hier gisteren hadden, ben ik blij dat ik niet in een tent zit. Maar anderhalve week terug had het zat gekund. Wat ook uitmaakt, is hoeveel je daadwerkelijk bij je tent bent. Als je daar de hele dag rondhangt is het al snel kouder dan als je overdag actief bent. Met eten net zo, kan je uit eten gaan of moet je bij je tent koken?
Als je dus geen koukleum bent en mogelijkheid hebt om regelmatig uit te wijken naar warmere oorden als een restaurant zou het, afhankelijk van de weersverwachting, wel moeten kunnen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 16:25

Hmm ja ik twijfel nog steeds!

Het plan is gewijzigd naar bbq'en met zijn vrienden, en daarna hier blijven slapen. Nu twijfel ik nog steeds of ik ze wel allemaal binnen wil :') liefst in tenten maar ga het er maar niet op wagen denk ik!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:18

Ik sta op een camping. Wel in een caravan maar het kan prima hoor!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:55

Ik kan het je zeggen, het was op daydream echt verrekte koud :+ Kamperen in tenten in april is echt nog te koud weet ik uit ervaring!

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:03

Zolang je rond 3-4-5 uur in slaap bent merk je het minste van de ergste kou, dan kan het wel met genoeg lekens (laagjes!) Rond die tijd is het meestal het koudste (kan best koud zijn) maar als je rond dat tijdstip slaapt is het gewoon te doen want dan merk je er natuurlijk niks van.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:06

Het ligt ook aan je materiaal. Als je goede kampeerspullen hebt dan kan het prima. Ik heb twee jaar geleden in april in de Ardennen gekampeerd. Het was snachts -4 en ik heb het hele weekend geen oog dichtgedaan door de kou. Maar ik had geen goede slaapzak. Mensen die een echte outdoorslaapzak hadden die hebben heerlijk geslapen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:08

Je kunt ook op de Noordpool in een tentje slapen. Ligt dus idd aan je materiaal. En of je een camping kunt vinden die nu open is waar je terecht kunt. Wild camperen zou ik zo snel niet doen.

Badeendje

Als je goede spullen hebt kan je zelfs bij -10 prima kamperen! Zorgen voor een lekkere warme slaapzak en het liefst een matje (luchtbed is kouder).

Bismarck

Ik kampeer ook met -10 :D Dus ja het kan, als je maar een goede slaapzak hebt. Ik heb het nooit koud.

En voordat je je tent in gaat even 10 keer springen, dan is je bloedsomloop op gang en blijf je warm.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 23:52

Bedankt iedereen! We gaan in de tuin slapen en als het te koud word kruipen we lekker binnen!