weet het niet zo goed!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Radetski

weet het niet zo goed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 19:32

Hoi lieve mensjes,

Ik zal me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Ane, 24 jaar.
Ik rij al van mijn 9 jaar paard. Waarvan 9 jaar op een manege. Toen een eigen geweldig paard gehad, helaas 18 maart 2014 moeten laten inslapen op 20 jarige leeftijd (tumor aan de longen.)

Zo hier ben ik ook vanaf. Maar waarvoor ik eigenlijk een topic open is heel iets anders. Ik weet niet goed of ik jullie advies wil of gewoon het van me afschrijven.

Het begon 4 september 2012. Niet meer kunnen werken. Dag en nacht onbeschrijfelijke pijn! Al een hele tijd last van me linker schouder. 8 maanden aangemodderd. Na 8 maanden eindelijk geopereerd. Eindelijk! Mijn pijn werd minder, nu nog heeeeel soms last. Met de nodige fysio en krachttraining, 80% in orde gekomen, nu een 3 weken gestopt met fysio omdat ik niet achteruit ging maar ook niet meer vooruit.

Dan springen we naar 15 augustus 2013 ik had toen een relatie van een kleine 8 maanden,ging niet goed ik werd weer mezelf actiever en hij bleef de stille jongen. Netjes gesprek aan geknoopt dat ik er een punt achter zetten. Helaas kon hij het niet accepteren. Een week nadat het uit was. 4 mooie krassen op mijn auto, ik dacht zo hij heeft zijn frustratie kwijt geraakt. Helaas minder waar. Mijn paard stond toen al van half juni op een lekker volle wei (omdat ik niet mocht rijden met mijn schouder, waar de wei van was die heeft een dochter die er graag eens op reed) mijn ex wist dat hij het laatste weekend van augustus terug naar zijn eigen plekje kwam. Geluk bij een ongeluk de trailer was niet beschikbaar dat weekend (vriendin had wedstrijd) week uitgesteld, alles geregeld. Helaas werd ik donderdag nacht gebeld door mijn oma. Paardenstal in brand. Eerste wat ik dacht. Ik kom! Geen paniek, me ventje staat er niet in! Brandweer zei dat het zelfontbranding was. Heb het laten onderzoeken. Weer geluk bij ongeluk, onderzoeker zei ook ontbranding ( waarom geluk bij ongeluk, anders had ik geen schadevergoeding gekregen.) Helaas blijven mijn twijfels nog steeds toeslaan.

Toen op 6 oktober 2013 was het de verjaardag van mijn zus, mijn opa kwam in paniek binnen, Je moet naar ons oma gaan kijken! Oke, helemaal mis. Richting spoed! Een hersenbloeding. Toen we weggingen leek het prima te gaan de dag erna was het helemaal mis! Ze had een rugmerg bloeding gekregen. Verlamd vanaf haar middel tot aan haar tenen! Toen springen we naar half oktober. Oma gaat helemaal niet goed
Oke nu denk je nu houdt het wel op. Ik was al heel bang alleen. Ik ging nergens meer naartoe zonder iemand. Simpelweg naar de buren gaan deed ik niet meer. Maar weer helaas!

Eind september leerde ik iemand kennen. Relatie ontstaan half oktober. Hier is mijn ex ook achter gekomen. Jawel, je hoort het al aankomen. Een week nadat het bekent was. Op een ochtend roept mijn moeder, Ane kom aub! Ik dacht eerst mijn oma overleden want het ging helemaal niet goed. Helaas, mijn ex was weer opgedoken! Heel mijn auto onder gegooid met verf. Hoeveel liter hij heeft gebruikt weet ik niet! Hij bleef aandringen op een gesprek. Dan springen we naar 11 november. Mijn verjaardag! Een verjaardagskaart in de brievenbus, zonder adres, zonder postzegel. Hij is gewoon hier aan de deur geweest. Een week later had ik en mijn vader en mijn ex bij me thuis afgesproken om het nog maar eens af te sluiten! Gelukkig heeft dit geholpen! Al roep ik niet te hard. Helaas op 12 januari 2014 is mijn oma overleden (vredig gegaan, ze wou zelf niet meer, helaas nog een extra bloeding erbij gekregen.)

Dan is het allemaal in een sneltrein gegaan. Ik zat nog in de ziektewet. Ik en mijn vriend super leuk! Toen ging ik al op zoek naar ander werk. Toen stelde mijn vriend voor van waarom zoekje hier in de buurt geen werk. We wonen een halfuur van elkaar. Ik in belgie net over de grens en hij in Zwijndrecht (zuid-holland) ja leek me prima kon ik bij hem intrekken. Na een 2 maanden werk gevonden. Heerlijk dacht ik, lekker samen wonen.

Dan op 18 maart mijn steun en toeverlaat moeten laten inslapen, had er nog zoveel leuke plannen mee! Oke, op 8 april kon ik beginnen met werken. Heerlijk, alles were op een rijtje. Helaas is het best hard wennen! Heb er bijna niks. Al wel 1 vriendin. Ik mis gewoon mijn verzet denk ik. Toen ik thuis woonde zei ik. Oh rij even naar daar. Maar hier Nja heb ik dat niet. Dan mis ik mijn paardje super hard. Ik weet dat het beter zo is voor hem. Maar alles is weg gevallen voelt het wel. Ben super blij met mijn mannetje. Vrienden van hem zijn ook super leuk! Er is niks mis met deze omgeving maar mis wel mijnggezelschap. Mijn hobby maar dat had ik thuis ook niet meer. Mijn paardje. Wat mis ik hem en het rijden.
Het word allemaal even veel, heel het jaar 2013 dan deze verhuizing. Poeh! Kan ik nu gewoon niet genieten? Of zou ik het allemaal nog niet verwerkt hebben? Ik weet het niet meer!!

Bedankt dat je dit allemaal gelezen hebt, het is een beetje een raar verhaal. Maar moest het van me afschrijven!

Advies is altijd welkom!

Met vriendelijke groeten!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:30

Jeetje wat een verhaal. Ik weet alleen niet zo goed wat ik ermee moet. Ik denk dat je een hoop hebt wat je nog moet verwerken.

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 20:41

Suzanne F. schreef:
Jeetje wat een verhaal. Ik weet alleen niet zo goed wat ik ermee moet. Ik denk dat je een hoop hebt nog moet verwerken.

Ja ik ben er ook bang voor dat ik het nog allemaal niet verwerkt heb. Maar hoe verwerk je zoiets? Heb het gevoel dat ik binnenkort in elkaar zak. Wat ik niet meer wil! Ik wil dat voorkomen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:45

Ik zou naar een psychologe gaan. Die kan het beste aanvoelen hoe je dit kan verwerken. Die ziet vaak ook verbanden die je zelf niet ziet. En kan jou helpen om orde te scheppen in de chaos in je hoofd. Want die heb je duidelijk. Dit kan je niet alleen. En het is helemaal geen schande. Echt niet. :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:46

Van de week zegt dat pech in drievoud komt. Geluk daarentegen komt ook hard. Ik denk dat het vanaf nu langzamerhand beter zal gaan :)

Probeer, ondanks dat het moeilijk is, te genieten van de kleine dingen. Het zonnetje gaat vanzelf weer stralen meid :)

Maflinger_S

Re: weet het niet zo goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:49

Als je net zo leeft als je schrijft, mag het wel een tandje minder snel :D. Neem eens rustig de tijd om een en ander te verwerken voordat je je weer ergens instort. Je hebt twee verliezen voor je kiezen gehad, je zit in een rouwproces, dat heeft tijd en energie nodig.

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 21:02

Suzanne F.
Dat was ik dus ook aan het denken maar dan komt het. Ik zit in geldnood op het moment. Eind maart ben ik van de ziektedingen gegooid in België dus hebben ze mij in maart niet meer betaald. Dus als ik het financieel terug wat breder heb ga ik dat wel overwegen denk, maar dan komt het. Hoe ga ik dat in orde krijgen. Met werken en naar België naar de psygoloog gaan. Want in Nederland heb je toch een verwijsbrief nodig naar een psygoloog? In België bel je gewoon naar een psygoloog en maak je een afspraak.

eenitraM:
Ja wij zeiden het thuis ook al! Probeer inderdaad van de kleine dingen te genieten! Waar ik me ook dagelijks ook bewust van maak, van oh dat was nu leuk. Simpel wel mijn vriend die vanavond eten.klaar maakte terwijl ik net wou beginnen. Bracht hij mij een kopje koffie en zei erbij ik maak het wel klaar.

Maflinger_S
Ja klopt. Zo ben ik. Ik wil wil wil... En dan stort ik ineens. Vind het al flink van mezelf dat ik het nu voel.

Super bedankt al iedereen!

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:17

Tuurlijk heb je dat allemaal nog lang niet verwerkt. Na alle stappen die je hebt genomen én die wat je is overkomen, heb je nu een periode van rust nodig. Dat je jezelf dus juist nu minder happy voelt, is logisch. Neem je tijd. Ga op je gemak ontdekken wat er in je nieuwe woonplaats allemaal te doen is. Misschien is er in de buurt wel een stal te vinden waar je leuke contacten kan opdoen.
Succes!
(Wat betreft de psychologische hulp; informeer daar inderdaad goed naar bij je verzekering en huisarts.)

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 21:29

Ik ga mij inderdaad even rust geven. Even enkel werk, lieve vent en RUST! Eerst even terug een ritme krijgen. Zodra ik een uurrooster heb wat op alles op een rijtje heb gezet, was ook aan het denken om terug op een manege te gaan rijden ofzo. Zo kom ik ook onder de mensen + heb ik mijn hobby terug. Dus lieve mensen als iemand een goede manege weet in de omgeving Zwijndrecht (zuid-holland)

Ja voor de psygoloog ga ik eerst eens goed informeren voor ik ergens naartoe ga en me blauw betaal!

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:40

Ik heb je even een pb gestuurd, in ieder geval veel suc6 en sterkte

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:41

Mijn ervaring in Zwijndrecht was geweldig :') (Mijn ex en ik waren totaal verschillend, dus zijn vrienden met wie we daar om gingen waren mijn vrienden ook nooit geweest als ik ze zo had leren kennen ;)) 2 jaar gewoond en ik ben nu weer 2 maanden terug en ik spreek nog maar 1 iemand van daar. Ik kon er niet wennen, de mensen zijn heel anders als in Brabant wat ik gewend was... Ging wel met mensen om, maar elk weekend weer terug....

Je hebt wel een manege in Zwijndrecht (De hoge Devel) woonde ik super dicht bij, 1x geweest... Op zich wel een mooie manege, maar totaal anders dan wat ik gewend ben. Het scheelt wel dat paardenmensen altijd wat gemeen hebben... Maarja, ik reed dan liever weer een heel stuk terug... (Had de mogelijkheid en mijn paard is nooit meegegaan naar die kant. Heb ook een eigen paard ;) dus dat scheelt ook veel, dan ga je niet 20 euro betalen voor een uurtje in een les met een paar man, terwijl je een eind verder alle luxe en alles voor jezelf hebt ;) Anders was ik er misschien wel gaan rijden... Wel leuk daar gepraat, buurmeisje reed er ook.. Maar wel echt "manege" ))

Ik ben altijd heel makkelijk met verhuizen, gewoon sociaal doen en je leert zo wel mensen kennen :) Dat is nooit het probleem. Maar merkte wel dat het in Brabant makkelijker was ofzo.. Minder individualistisch... Misschien kun je je via je werk/hobby/sport wel bij wat mensen aansluiten :) Dan heb je er iig wat mensen om je heen, dat is altijd wel fijn...

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 21:47

Ja sociaal ben ik genoeg denk ik. Spreek makkelijk mensen aan. Dus dat is het probleem niet. Bedankt voor de manege! Als ik wat gesetteld ben zal ik eens gaan horen!
Ik geef je groot gelijk hoor, maar bij mij is het nu weg gevallen. Als ik mijn paardje nog had. Had ik ook nog wat om handen. Nu niks, voelt het!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:57

Dat had ik dus ook terwijl mijn paard dus een uur verder op stond :') Vandaar dat ik ook daar naar toe ging ipv in de buurt vrienden maken op de manege... Verzorgpaard daar vinden heb ik ook nog even gekeken, maar vond dat ook niet echt heel eerlijk.. Zocht zelf een verzorgster omdat ik niet vaak genoeg op en neer kon en dan zou ik het paard van iemand anders gaan rijden.. Maar die zijn er zeker wel wat te vinden... Als je binnendoor naar Barendrecht rijdt zijn er nog aardig wat stallen (ook vlak bij de manege...) Dat lijkt me iig leuker dan op een manege gaan rijden :p

Ik had mijn leven nog te veel in Brabant, dus kon er sowieso niet wennen en mijn relatie liep ook niet zo heel lekker... (Als ik een keer lekker ging paardrijden weer een telefoontje "je moet wel zo en zo laat thuis zijn" en al die zooi...) Op zich is het er niet verkeerd wonen... Maar minder "makkelijk" dan in Brabant... Loop je daar alleen een kroeg binnen, dan praten mensen tegen je... Daar vond ik dat dus niet zo :S (Was 2 jaar daarvoor ook verhuisd en super leuk ergens terecht gekomen, buren die langskwamen, veel contact daarmee... en echt dorps :p dus dan was het opeens omschakelen :P) Dus dat is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk :) En ik zat me gewoon altijd van hot naar her te jagen.. Maarja, het was nooit echt mijn thuis... Dus dan steek je er ook geen tijd in...

Health City is daar Basic fit geworden, als daar nog dezelfde mensen zitten, kun je daar ook nog wel leuke mensen tegen komen :p Daar in de buurt zitten ook nog wat stallen.. (Naast de Intratuin bijvoorbeeld) dus zou gewoon hier en daar wat informeren :)

Denk dat als je er echt wat mee wil, dat je er echt wel leuk en gezellig kan wonen... Ga iig nog wel vaak je oude vrienden opzoeken (niet dat je nu wat verder woont en uit het oog, uit het hart is ;)) maar investeer ook in nieuwe vrienden... Als ik dat wat meer had gedaan, had ik het misschien wat minder erg gevonden...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:26

Heftig verhaal, je hebt de afgelopen periode behoorlijk wat voor je kiezen gekregen...

Wat anderen ook al zeggen, zet even een stapje terug en doe het wat rustiger aan, om voor jezelf een plekje te vinden om alles te verwerken.

Wat ik direct denk: waarom ga je niet op zoek naar een verzorgpaardje? Geen idee of die in die buurt makkelijk te vinden zijn maar kan me voorstellen dat je dan meer je ei kwijt kunt, iets om handen hebt en onder de mensen komt. Manege kan natuurlijk ook, maar ben je natuurlijk niet direct aan 1 paard verbonden. Contact met paarden werkt ook therapeutisch.

En weet niet of je hier in Nederland al verzekerd bent? Zorgverzekering is in principe verplicht, en de psycholoog wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Moet je wel eerst je eigen risico ophoesten, maar daarna zit het dus in het pakket :)

Sterkte en rustig aan hoor!

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 15:46

Lianne86
Dank je voor de tips! Ga ik zeker wat mee doen!

Tamara
Ja ga even tijd vrij maken voor mezelf.
Eerst even mijn ritme terug op orde hebben met werk.

Dat had ik ook in mijn gedachten om een verzorgpaard te nemen, ben al een beetje aan het rondkijken. Het is inderdaad zo stil dat ik niets meer om handen heb. Voel mij een beetje nutteloos voor mezelf dan.

Ik ben inderdaad verzekerd in Nederland. Enkel het basispakket. Mijn adres staat nog in België. Dus moet even rondhoren hoe of wat.

Bedankt allemaal, doet mij al heel goed dat er personen zijn die meedenken met mij. Want ik wil wel maar zag door de bomen het bos niet meer.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:22

Jeetje wat een verhaal..

Ik kan je misschien wel helpen kwa maneges in de omgeving, ik woon een dorp naast zwijndrecht namelijk. In zwijndrecht zelf heb je de Hoge Devel, erg leuke manege. Dan heb je nog in ridderkerk (15min met auto vanaf zwijndrecht) manege Waalzicht, hier heb ik zelf altijd gereden, super leuke en gezellige manege! In dordrecht en verderop in Ridderkerk heb je ook nog maneges dus wat dat betreft zit er hier een hoop.

Je hebt hier verder in de omgeving nog aardig wat sportgelegenheden. Meerdere fitness, tennisclub Hiaten en Topsin, turn en beweging bij Souplesse en O&O, basketball vereniging, heel veel voetbalclubs oa. IFC, ASWH, en pelikaan. Hockeyclub derby, en je hebt nog volleyball, hanball, badminton en ook 2 zwembaden, binnen hoge devel en buiten de Louwert.

In zwijndrecht is verder ook nog wel wat te doen, kwa uitgaan heb je Veerplein en Wiqui en je hebt een leuk winkelcentrum Walburg. Dordrecht is ook erg dichtbij en een hele leuke stad!

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 17:58

Rossanne_
Dank je wel! Zo kom ik al een heel eind. Want ja vriendlief snapt het ook wel. Maar dan komt het man zijnde boven. Ja weet niet wat je zoekt juist. Typisch een mannen reactie. Vraag je iets over een auto zaak weet hij gelijk zijn bv. Hihi..

Super bedankt allemaal!