Hippische bedrijfskunde 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

noukie175

Hippische bedrijfskunde 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 14:26

Hallo allemaal,

Deze week aangemeld via studielink en het is Hippische bedrijfskunde in Dronten geworden!

Nu ben ik heel benieuwd, wie gaan er nog meer?! =)

1 probleem, eerst nog slagen voor mijn vwo diploma dit jaar. :+

xMalibu

Re: Hippische bedrijfskunde 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:05

Ik :D ga je ook op de campus wonen?

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 15:08

Leuk!!
Eerst nog niet, wil het reizen eerst aankijken en hoeveelheid les etc, en dan kan het altijd nog. :) Als het goed is heb ik dan namelijk weer een paard en dus ook tijd nodig om te trainen en wedstrijden en dan is thuis wonen en thuis paard makkelijkste. ;)

En jij?

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:15

Ik heb mij ook aangemeld!
En blijf ook lekker thuis wonen.
Als het goed is, kan ik zo via Zwolle reizen en is het maar een uurtje.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 15:20

Leuk dat jij je ook hebt aangemeld! Dan zijn we in ieder geval al met zijn 3en, haha. :+

Een uurtje is idd prima te doen DewiFoto. :j (Edit; in je profiel gespiekt, zag een foto van de manege in Mariënheem, daar had ik ook vaak wedstrijd! En zie dat jij Sunshine hebt gereden? Die pony kwam met andere ruiters bij ons op de ponyclub. ;) ken ook degene die haar nu heeft.)

Misschien leuk als iedereen zich even kort voorstelt? Wat je nu doet, waar je woont, leeftijd, misschien wat je met jaar paard gaat doen, of je op de campus gaat wonen etc...

Zal zelf wel even beginnen! =)
Ik ben Anouk, wordt in juni 18 en zit nu in 6vwo. Woon in Bathmen (dichtbij Deventer) en ben dus van plan eerst aan te kijken of het reizen te doen is! Momenteel opzoek naar een dressuurpaard, pony is alweer 4,5 maand geleden verkocht en nu dus paardloos. Als ik nog op de campus ga wonen blijft iig paard wel thuis op pension. ;)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:46

Ik ben Marieke, 16 jaar en doe dit jaar havo examen. Woon pittig verweg, in Sliedrecht. Dat zou elke dag 1,5 heen en 1,5 uur terug zijn dus ga op de campus wonen of in een studentenhuis. Ik heb een pony, weet alleen nog niet of hij mee gaat omdat de studie toch echt voor gaat...

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:50

He dat klopt. Ik heb een tijdje Sunshine gereden.
Helaas daar ook mee gestopt.

Oke ik zal me dan ook even kort voorstellen.
Ik ben Dewi dus. Net 17 geworden en doe 5 HAVO. Woon in Raalte en rij al iets van 12 jaar pony.
Ik heb op dit moment een nieuwe E pony waar ik als het goed is de rest van mijn pony-tijd nog mee kan doorbrengen.
Ik blijf thuis wonen omdat het anders niet te doen is met wedstrijden rijden.

Wel leuk om zo al een beetje kennis te maken voor volgend schooljaar.
Is niet alles helemaal onbekend.

Gaan jullie naar die introductie week?

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 15:52

Sliedrecht is idd wel ver ja! Juist als je daar woont heb je vast tijd voor je pony, tenminste als ik de studenten daar moest geloven. ;)

Ik zit ook aan 3u reizen op een dag. :=
Maar ga het proberen. ;) Anders heb ik nog een oma in Zwolle dat is eens 40min vanaf Dronten.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 15:55

Raalte is bekent!
Leuk dat je een nieuwe pony hebt, mag je dan nog een kleine 2 jaar mee toch? Of zit ik verkeerd.. Dacht dat je jaar dat je 18 wordt mocht uitrijden?

Vandaar dat ik dit topic heb geopend! Leek mij leuk al een beetje kennis te maken idd. :)
Wanneer is de introweek? Heb nog geen bericht gehad verder van school na de aanmelding.. Jaaa en mail met die studiekeuzetest, verder niets.

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:58

Ik ga geen hippische bedrijfskunde studeren, maar we zullen elkaar waarschijnlijk wel geregeld tegen gaan komen.
Ik ga namelijk dier- en gezondheidszorg doen.
Ook ga ik wonen op de campus

Voorstelrondje:
Ik ben Danielle, 17 jaar oud (bijna 18) en ik doe 5 havo.
Ik kom uit vwo 5, dus dit jaar is voor mij erg makkelijk en ik ga er dan ook zeker vanuit dat ik ga slagen.
Ik woon in 's-Gravenzande, wat dus 3 uur reizen is met de trein :=
Ik heb geen eigen paard, dus daar hoef ik jullie niks over te vertellen. :+

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:59

De studenten op de open dag zeiden idd dat je genoeg tijd hebt, maar ik weet niet zeker of ik dat geloof haha
Maar goed, zit daarover nog in discussie met mijn ouders aangezien mijn pony-tijd er eigenlijk bijna op zit omdat ik volgend jaar 18 wordt..

3 uur reizen vindt ik echt te veel, zeker als je een keer laat uit bent. Je hebt wel geluk met zo'n oma in de buurt :P

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:59

Dat klopt. Ik ben in maart 17 geworden.
Dus mag dit hele jaar, en komend jaar nog uitrijden.

Ik heb een brief gehad ( nog voordat ik de studiekeuze check had gedaan).
Met dat ik al was aangenomen en op welke dag ik moest beginnen.
Zal vanavond de brief even opzoeken.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:01

Ik heb een brief gehad dat ik tijdelijk ben aangenomen, heb zojuist de studiekeuze check gedaan dus hopelijk snel bericht terug :D

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 16:06

Zal vast wel gebeuren Danielle! Poeh ook al zo'n eind reizen.. Wel lekker dan zo'n relaxed jaartje na vwo, hoor van mijn vriendinnen die ook van vwo naar havo zijn gegaan dat het een wereld van verschil is..

Haha Marieke, ik vrees ook dat het veel is, maar heb gehoord dat er altijd wel ergens een kamer beschikbaar is, dus dan moet dat geen probleem zijn! Je zou met je pony natuurlijk ook kunnen aankijken, op de paardenplaats is blijkbaar ook vaak een box vrij. ;) (als ik de studenten kan geloven iig)

Oh dan heb je nog even Dewi! Handig! Ik zit in mijn laatste ponyjaar, maarja, zonder pony. :+
Een brief dus, ga maar eens bij de post kijken. ;) wel apart dat je dan al bent aangenomen, want in de mail stond toch dat ze op basis van die studiekeuzecheck advies zouden geven? Waarschijnlijk ben je altijd vrij te gaan zowel met negatief advies..

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:14

Als je een negatief advies hebt mag je alsnog gaan, maar of dat zo verstandig is :P

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:17

Hallo dames!

Ik ga dit jaar niet beginnen maar ben als jullie er zijn 3de jaars, wij als 3de jaars zijn vanaf volgende week opgeleid om jullie te begeleiden vanaf de inschrijving tot het einde van periode 1. Wellicht dat een aantal van jullie al bericht heeft gehad van 1 van mijn mede studenten en anders zal dat snel komen. Iedere nieuwe student word aan een derde jaars gekoppeld waaraan je alles kunt vragen om jullie wegwijs te maken op school.

Mochten jullie nu al vragen hebben, je kunt mij alles vragen en dan zal ik daar proberen op te antwoorden.

Ik ben Sanne, nu 19 jaar en woon in Ermelo
Voor ik naar Dronten kwam heb ik HAVO gedaan en 1 jaar PABO.
Ik heb ervoor gekozen om thuis te blijven wonen omdat de afstand voor mij prima bereisbaar is en ik het fijner vond mijn paard thuis te houden en ik mezelf goed genoeg ken dat ik weet dat er van schoolwerk niks komt op de campus :D

Ik zag al wat mensen die twijfelde aan de tijd voor je paard, ik red het prima en dan reis ik op een dag 2x een half uur van huis-school. Ik moet zeggen dat het eerste jaar mij gemakkelijk afging en ik daar niet al te veel voor heb hoeven doen, nu het tweede jaar is wat zwaarder maar ik kan nog steeds 5-6 dagen in de week 2 uur per dag aan mijn paard besteden.

Nou mochten er vragen zijn, ik hoor het wel!

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:19

Ik ga geen hippische bedrijfskunde doen maar dier en gezondheidszorg. Ga wel op de campus wonen en paard gaat mee en gaat op de stal van school staan. Ook ga ik bij de studentenverening :) nog meer van jullie ??

Vriendin van mij gaat wel hippische bedrijfskunde studeren

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 16:36

Haha idd Marieke, vond het nog best wel eng die test te maken met wat er uit gaat komen!

Bedankt Sanne! Wist niet eens dat je als 1ste jaars gekoppeld zou worden. ;) handig ook dat je dichtbij woont, ideaal met combi sport en studie.

_FB, misschien je vriendin ook wijzen op dit topic? Leuk dat je ook naar Dronten gaat! Heb mij nog niet verdiept in studieverenigingen, dat zie ik volgend jaar wel. :p maar wel leuk dat je dat al gaat doen! En paard ook mee, spannend. :)

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:38

Ik heb wel iets gehoord van dat koppelen.
Heb alleen nog geen mail gehad ofzo :p

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:23

Hoi iedereen :)
Ik zal me ook maar even voorstellen, hoewel de kans misschien niet heel groot is dat je me op school tegen gaat komen.

Ik ben Iris, negentien jaar en zit momenteel in het derde jaar van Hippische Bedrijfskunde. Hiervoor heb ik 3 jaar VWO gedaan en daarna mijn school afgemaakt op de HAVO omdat ik geen zin meer had. (Hoe slecht.)

Ik kom uit de buurt van Haarlem en ik woon nu in Dronten en daar ben ik super blij mee. De aansluitingen van OV waren voor mij zo dat ik gerust ergens uren kon wachten tot de bus of trein kwam. In de weekenden ga ik naar huis en op zondagavond/maandagmorgen weer terug. Mochten zich hier mensen uit de buurt melden: Je bent altijd vrij om mee te rijden!

Drie jaar geleden ben ik begonnen in Dronten en de verwachting is dat ik niet komend schooljaar, maar het jaar daarna pas afstudeer. Volgend jaar heb ik dus een soort van tussenjaar. In dat jaar moet ik zoveel mogelijk tentamens gaan herkansen en zorgen dat ik met mijn minors mag gaan beginnen. Vandaar dat ik ook zeg dat jullie me misschien niet eens gaan tegen komen op school.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:25

U2andI schreef:
Hallo dames!

Ik ga dit jaar niet beginnen maar ben als jullie er zijn 3de jaars, wij als 3de jaars zijn vanaf volgende week opgeleid om jullie te begeleiden vanaf de inschrijving tot het einde van periode 1. Wellicht dat een aantal van jullie al bericht heeft gehad van 1 van mijn mede studenten en anders zal dat snel komen. Iedere nieuwe student word aan een derde jaars gekoppeld waaraan je alles kunt vragen om jullie wegwijs te maken op school.

Mochten jullie nu al vragen hebben, je kunt mij alles vragen en dan zal ik daar proberen op te antwoorden.

Ik heb ervoor gekozen om thuis te blijven wonen omdat de afstand voor mij prima bereisbaar is en ik het fijner vond mijn paard thuis te houden en ik mezelf goed genoeg ken dat ik weet dat er van schoolwerk niks komt op de campus :D

Ik zag al wat mensen die twijfelde aan de tijd voor je paard, ik red het prima en dan reis ik op een dag 2x een half uur van huis-school. Ik moet zeggen dat het eerste jaar mij gemakkelijk afging en ik daar niet al te veel voor heb hoeven doen, nu het tweede jaar is wat zwaarder maar ik kan nog steeds 5-6 dagen in de week 2 uur per dag aan mijn paard besteden.

Het tweede jaar is het zwaarste jaar wat er is. Zeker met die vakken van Ans ;)

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:58

_FD schreef:
Ik ga geen hippische bedrijfskunde doen maar dier en gezondheidszorg. Ga wel op de campus wonen en paard gaat mee en gaat op de stal van school staan. Ook ga ik bij de studentenverening :) nog meer van jullie ??

Hé leuk, ik ga ook dier en gezondheidszorg doen én op de campus wonen. :D

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:05

danienappy schreef:
_FD schreef:

Hé leuk, ik ga ook dier en gezondheidszorg doen én op de campus wonen. :D

Heb jij je al ingeschreven voor de campus?

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:43

xIirtJj schreef:
U2andI schreef:
Hallo dames!

Het tweede jaar is het zwaarste jaar wat er is. Zeker met die vakken van Ans ;)

Oh Ans ;( ze is nu al bijna 3 weken niet meer aanspreekbaar, en we hebben donderdag een dagje presentaties ala Ans...

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 18:48

Oke, vertel, wie is Ans. :+
Een docent die je absoluut niet moet hebben zo te lezen?