Het viel me vandaag op dat er op mijn lichte bank een blauwige waas zit (waarschijnlijk van een nieuwe spijkerbroek van een tijdje terug) Valt dit te reinigen met een stoomreiniger? Of moet ik professionelere maatregelen nemen?
je kunt het natuurlijk met een stoommachine proberen! als het dan niet lukt kun je altijd nog pro's inschakelen!
Mirjam79
Geplaatst: 11-04-14 13:13
O jee het is vrijdag... Verkeerd gelezen. Wij hebben een gebroken witte leren bank, die doe ik met gewoon huishoudelijk reinigingsmiddel, maar textiel? Geloof niet dat ik dat zou aandurven. Die vraag durf ik niet te beantwoorden Wel een mooie bank!
Kentaro
Geplaatst: 11-04-14 13:16
Toevallig net een nieuwe spijkerbroek gekocht met een kaartje eraan van pas op geverfde stof, kan afgeven...
Persoonlijk zou ik een telefoontje wagen naar de winkel waar je de bank gekocht hebt! In principe kun je niets fout doen met een stoomreiniger, maar zou het voor de zekerheid even vragen of ze een goede tip hebben!
Ik kan een stoomreiniger lenen van iemand, die wil ik dan op de achterkant even uitproberen. Als dat goed gaat trek ik hem er wel gewoon overheen, slechter zal het er dan niet van worden denk ik.
Verder nog mensen met ervaring met stoomreinigers op textiele banken?
Kentaro
Geplaatst: 11-04-14 13:21
Ik heb ervaring met een stoomreiniger op een stoffen bank en daar zou ik me ook zeker geen zorgen voor maken. Maar ik weet niet of het mogelijk is dat je deze vlek 'erger' maakt?!
inge81
Geplaatst: 11-04-14 13:32
Hier gaat de stoomreiniger 1x per week over een donkere textiel bank. Nooit problemen mee gehad.
Wel zorg ik altijd dat ik gelijk nadoe met een droge doek, anders zit je uren later nog dat je kont klam word.
Tapijtreiniger gebruiken met een extractor/shamponeermachine. Word als nieuw als je het goed doet... Blijft alleen een dag of wat klammig. Ik heb toevallig precies dezelfde bank opgeknapt voor iemand die hem eigenlijk weg wilde doen na jaren mishandeling van de kleinkinderen.