Bewegingstechnologie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Bewegingstechnologie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 13:36

Hi,

Straks in mei doe ik eindexamen havo met als doel om te slagen. Vorig jaar heb ik vwo examen gedaan, maar ik ben toen helaas gezakt. De reden waarom ik nu havo doe, doet er even niet toe (hier is vorig jaar goed overna gedacht en ik ben erg blij dat ik deze keuze heb gemaakt).

Maar nu, een vervolgopleiding.. Vorig jaar ben ik op universiteiten wezen kijken naar o.a bewegingswetenschappen en gezondheidswetenschappen, maar dit is nu natuurlijk niet meer mogelijk. Ik ben dus gaan zoeken naar HBO opleidingen en ben o.a naar SPH, ergotherapie, verpleegkunde en toegepaste psychologie geweest (de gezondheidskant is wel de richting waar ik heen wil). Op ergotherapie na, viel de rest allemaal tegen. Maar eigenlijk heb ik bij ergotherapie ook nog niet dat ik echt denk van 'ja, dat is wat ik echt wil' (nu vind ik dat ook een beetje eng, omdat studiekeuze in mijn ogen een behoorlijk definitieve keuze is). Ik 'moet' gewoon wat kiezen en dan trekt ergotherapie me het meeste aan.

Nadat ik eigenlijk had besloten ergotherapie te gaan doen, ben ik toch weer gaan zoeken. Toen ik de studie bewegingstechnologie tegenkwam, sprak deze mij gelijk onwijs aan! De uitdaging die ik mis bij ergotherapie, lijkt er hier in eerste instantie wel te zijn. Alleen ken ik dus echt niemand die deze studie doet, dus ook niemand waar ik aan kan vragen hoe zij de studie ervaren.

Morgen ga ik naar de opendag van de Haagse Hogeschool, de enige hogeschool waar deze opleiding gegeven wordt. Maar ook over deze hogeschool hoor ik vrij weinig en ook hier ken ik niemand die naar die hogeschool gaat.

Ik vroeg mij dus af of er mensen bewegingstechnologie doen, en wat jullie daar van vinden? En de Haagse Hogeschool, vergelijkbaar met de HvA?

Groetjes Dewi