Clusius alkmaar opleiding paardenhouderij wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chantaliiejj

Clusius alkmaar opleiding paardenhouderij wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 21:00

Hallo,

Volgend school jaar ga ik de opleiding Paardenhouderij op het clusius college volgen.

Zijn er nog meer bokkers die al op het clusius deze opleiding volgen of er komend school jaar heen gaan ?
Hoe bevalt de opleiding bij jullie ?

laat het weten! :)

Murthul

Re: Clusius alkmaar opleiding paardenhouderij wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:01

Ik ken iemand die deze opleiding heeft gedaan en er niet zo tevreden over was (geloof ik).
Ook is het zo dat er extreem weinig werk in te vinden is

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:07

Top school maar als de paardenopleiding nog net zo is als 8 jaar geleden dan is het meer voor de fun dan dat je er ook echt wat aan hebt. Veel studenten van deze opleiding zijn daarna toch andere richtingen uitgegaan om door te studeren. Ken zo niemand van die lichting die uiteindelijk ook in de paardensector is beland.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:10

Steek je geld beter in een opleiding met kans op werk.. Dit is namelijk echt een pretopleiding, die tijd kan je beter investeren in extra lessen nemen bij je instructeur.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:11

Ik ga er volgend jaar ook heen (niveau 4)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 19:42

Ik weet dat sommige mensen de opleiding paardenhouderij zonden vinden omdat ze zeggen dat er weinig werk in te vinden is.
Maar ik doe liever een opleiding waar ik echt wat mee wil doen en dat is paarden! dan dat ik een opleiding doe waar ik geen interesse in heb en waar ik spijt van ga krijgen!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 19:42

teiger150 schreef:
Ik ga er volgend jaar ook heen (niveau 4)

had je toevallig dinsdag ook intake gesprek ?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:49

Chantaliiejj schreef:
Ik weet dat sommige mensen de opleiding paardenhouderij zonden vinden omdat ze zeggen dat er weinig werk in te vinden is.
Maar ik doe liever een opleiding waar ik echt wat mee wil doen en dat is paarden! dan dat ik een opleiding doe waar ik geen interesse in heb en waar ik spijt van ga krijgen!

Natuurlijk moet je iets kiezen wat je leuk vindt! Echter weet ik wel zeker dat er betere opleidingen bestaan dan deze opleiding. Als jij wilt leren poetsen en uitmesten [ja dat ga je opnieuw leren -O- ] dan moet je het zeker niet laten.

Is een kanttekening en de mensen die de opleiding paardenhouderij in Alkmaar hebben gevolgd van 'mijn' leerjaar [ik volgde een andere opleiding maar deelde 2 jaar bepaalde lessen [nederlands, scheikunde etc.] met de studenten paardenhouderij] hebben niets aan de opleiding gehad en het was gewoon 'leuk' maar hebben nu wel spijt dat ze vier jaar verpest hebben. Veel zijn daarna doorgestroomd naar het HBO om er toch nog het beste van te maken.

De nieuwe opleiding in Barneveld klinkt mij dan al weer beter in de oren. Of ga Havo doen en zoek dan een leuke HBO waar je naast paard ook iets van management oid. volgt.

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:52

Ik zal eigenlijk dit vorig jaar heen gaan maar ben toch besloten om door de gaan leren omdat er bijna geen werk te vinden is met paarden :( .