En dit is nu volgens mij de derde over mijn ouders, maar die andere twee waren al wat ouder.Mijn ouders, kunnen niet echt goed met elkaar opschieten. Dat weet ik. Mijn moeder werkt niet, die krijgt iets van 50 (!) euro in de week om eten te halen. Terwijl mijn vader gewoon super goed verdient. we hebben 4 auto's, 2 toer auto's van hem en 2 andere om naar de manege te gaan en werk van mijn pa etc. Geld problemen hebben we dus niet echt.. mijn vader heeft ook nog eens een vijfer vol met koikarpers, en die dingen zijn niet goedkoop!
Mijn vader heeft ook een ''andere''. Hier was een tijd terug heel veel spanning om.. Hij chatte veel met haar. T was als ik het goed begreep een oude school vriendin. Hij ging daar ook vaak heen, zonder dat mijn moeder het wist.. Toen begon het: Ze bekeken elkaar's whatsapp en lazen alles wat ze deden etc. Stalkten elkaars facebook.. ( Dit gaat over m'n ouders, voor mensen die 't verwarrend vinden ). Elke avond, vroeg mijn vader waarom ze online was op whatsapp. ''Ja, ik was met Romy aan het appen'' ( met mij dus ) Élke avond vroeg hij dat.
Ruzie bleef er. En daarna? Lekker een avondje uit eten om het ''goed'' te maken. Maar goed werd het niet, want mijn vader ging gewoon vreemd. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is, maar het controleren van elkaar is minder geworden, heb ik het idee.
Maar nu naar het punt waarvoor ik dit topic open:
Ik ben me gister toch echt kapot geschrokken van wat mijn tante zei, toen we op de manege waren ( Ga altijd mee met haar voor mijn nichtje )
Mijn vader heeft dus letterlijk gezegd: Vrouwen horen niet te werken en achter het aanrecht.
Mijn moeder kán lichamelijk slecht werken. Maar nu weet ik dus de échte reden waarom ze dus niet administratief werk etc doet. Mijn vader doet verder geen ene zak in huis. Hij zeikt alleen maar als het een rotzooi is, als hij iets niet kan vinden scheld hij haar uit voor paasei wijf, of andere dingen, terwijl ze er niet bij is..
Maar wat ik nog meer hoorde, was ''We blijven bij elkaar voor de kinderen''. Dit raakte me toch echt, want ik kan me nog goed herrineren dat ik als klein kind niet wilde dat ze dat deden. En dat heb ik ook vaak genoeg gezegd..
Het probleem is nu.. We zijn fanancieel afhankelijk van mijn vader. Zonder hem, zouden we sowieso niet veel geld hebben omdat één: Mijn moeder heeft geen fantastische opleiding gehad. Twee: Ze kan geen zwaar lichamelijk werk doen. Drie: ook geen mentaal, depressie, agressie etc. Hier heeft ze gelukkig medicijnen voor en dit werkt uitstekend! Heel af en toe merk je nog wel wat van deze twee punten.
Dus, als ze gaan scheiden, zullen we dik in de sh*t zitten.
Ik word het nu echt een beetje zat. Op school zitten dingen ook al niet zo mee (Zie topic in onderschrift) En dit er ook nog bij. De enige plek waar ik me nog een beetje fijn voel, is de manege. Zouden mijn ouders uit elkaar gaan, zou het ook betekenen dat ik daar waarschijnlijk niet eens meer heen kan gaan. (Kan wel, maar niet meer om te rijden.) Mentaal voel ik me nu dus echt sh*t. Beetje mentaal gesloopt. Maar zoals veel mensen hebben: Gewoon alles verbergen..
Gelukkig heeft mijn lieve tante aangeboden (gister ook, ze had wel in de gaten dat ik het moeilijk had met het onderwerp) als ik het écht niet meer aan kan, kan ik bij hun komen.
Helaas.. Nog een probleempje. Door mijn autisme hou ik niet van andere omgevingen, dus als ik ergens anders slaap heb ik heel snel last van maagklachten ( Echt meer dan een dag of twee lang overgeven.. Heb dit ook met vakanties, helaas) dus daardoor zie ik er ook tegen op. Desondanks, vind ik het wel heel lief van haar!Zo, ik moest dit even kwijt. Respect als je dit gelezen hebt