Op een negatieve manier, iets positiefs brengen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwpn123

Op een negatieve manier, iets positiefs brengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 16:05

Op bokt en tevens andere fora of tijdens gesprekken, valt het mij op dat mensen over leuke en positieve dingen, sarcastisch negatief doen.

Wat naar hé, ik zit op een terrasje. Kijk mijn paard vind dit echt niet leuk en dan vervolgens een vrolijke foto. Aaah naar ik had een 8 op mijn toets en ga zo maar door.

Ik krijg hier vaak een: 'het glas is half leeg' idee bij.

Zelf ben ik positief ingesteld en geniet op en top van het leven en als ik geniet denk ik er niet aan om dit op een negatieve manier te beschrijven.

Lig het aan mij, of ben ik de enige die hier zo over denkt?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:08

Ik denk eerder dat je het sarcastische in deze opmerkingen verkeerd begrijpt als ik je post zo lees.. :)

xMyrth

Re: Op een negatieve manier, iets positiefs brengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:09

Soms merk ik het ook wel ja.

Of dat mensen je een foto laten zien met de beschrijving:
bah, ik sta hier echt lelijk op. ieeeeeeh in de hoop dat ik zeg: nee joh, je staat er hartstikke leuk op :+
Soms heb ik het daar echt mee gehad, hahaha

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:10

Het is bedoeld als grap. :P

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:10

Ik denk dat veel mensen op die manier proberen of leuk te zijn of aandacht te trekken, voor het topic of iets anders, en er totaal niet over nadenken dat het eigenlijk een negatief - positief iets is.
Het valt mij ook wel eens op en toch trekt het de aandacht en ik denk dat het vooral daar om gaat.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:11

xMyrth schreef:

bah, ik sta hier echt lelijk op. ieeeeeeh in de hoop dat ik zeg: nee joh, je staat er hartstikke leuk op :+

Precies, echt heel vervelend.

Of: 'Verwijderen?' 'Ik ben echt lelijk!'
Dat soort dingen, daar kan ik me echt aan ergeren. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:13

Ik denk dan inderdaad dat je het punt mist, als je werkelijk denkt dat zulke dingen negatief bedoeld zijn. Met jouw positieve instelling zou je misschien beter het zo kunnen zien als het waarschijnlijk ook bedoeld is: het is gewoon weer een andere manier om iets positiefs te brengen ;)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:16

xMyrth schreef:

Ik denk dat dat iets anders is dan TS bedoelt! Maar ook heel irritant, ja..

Verder bedoelde ik hetzelfde als WildWings. Mensen die dit zeggen bedoelen het juist niet negatief. ;)

kwpn123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 16:19

Ik snap heel goed, dat het positief bedoeld is. Maar ik vind het een vreemde manier om iets positiefs op een negatieve manier kenbaar te maken. Het lijkt net of je het dan eerst van een negatieve kant bekijkt, zoals ik bedoelde met het voorbeeld van het glas in half leeg. Net als mensen die dan zeggen: BAAAHH ik moet morgen weer werken.... dan denk ik: Geniet nu nog maar even van je vrije tijd! Daar heb je meer aan, dan die tijd opvullen met negativiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:22

Ach, ik zeg het ook als ik knol aan het werk heb gezet.. dan heeft mijn arme pony zo hard moeten werken dat ze héél zielig is..

Het is een vorm van humor :+

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:23

Hè? Dit is toch juist de hele bedoeling van sarcasme :+

Ik ben ook heel positief, maar ik zeg ook weleens als ik een andere ruiter tegen kom in het bos: ''Wat een straf he!''

Dan snappen we allebei dat we ontzettend geluk hebben dat we lekker paard kunnen rijden in het bos!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:24

Oh op die manier :+ Ik had het denk ik verkeerd begrepen haha.

Toch heb ik zelf ook wel eens iets van: bahhhh, morgen weer werken.
Dan heb ik daar nú al geen zin in... xD
Ik zal er op letten dat ik het niet zeg als jij in de buurt bent hihi

kwpn123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 16:29

Het starten van dit topic brengt in ieder geval reacties los! ;-) Dankje xMyrth haha. ;-)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:30

kwpn123 schreef:
Ik snap heel goed, dat het positief bedoeld is. Maar ik vind het een vreemde manier om iets positiefs op een negatieve manier kenbaar te maken. Het lijkt net of je het dan eerst van een negatieve kant bekijkt, zoals ik bedoelde met het voorbeeld van het glas in half leeg. Net als mensen die dan zeggen: BAAAHH ik moet morgen weer werken.... dan denk ik: Geniet nu nog maar even van je vrije tijd! Daar heb je meer aan, dan die tijd opvullen met negativiteit.

Ja maar dát is gemeend. Als je zegt ''Hè bah, nu al weekend!'' :+ (Wat jij in je OP noemt dus) Dan is dat cynisch en dus helemaal niet negatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:34

Dit is gewoon een bepaalde manier van humor en dus ook heel positief, alleen op een andere manier.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:06

Ik denk dat de TS wel begrijpt dat dit een vorm van humor is?
En ze zich afvraagt waarom mensen dit eigenlijk gebruiken omdat het niet grappig is? ofzo?

Mij valt het niet echt op eigenlijk.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:17

xMyrth schreef:

Dát vind ik een ander verhaal. Sommige mensen (voornamelijk onzekere mensen) zeggen dit, omdat die vinden dat ze niet leuk op foto's staan

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:32

Ach smaken qua humor verschillen nou eenmaal. Ik snap geloof ik wel dat jij niet inziet waarom dit grappig is, dat heb ik namelijk bij een heleboel andere vormen van humor LOL.
Maar dit doe ik absoluut wel. Of ik het op Bokt doe weet ik niet, maar Real Life zeker.

"Vies hè, dit toetje, dat moesten we maar niet meer kopen?" Als ik juist bedoel dat het erg lekker is.
Andersom doe ik het ook trouwens. "Verrukkelijk weertje vind je niet?" als het echt tákkeweer is, hihi.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:40

Snap je dan wel het idee van sarcasme?

Ik doe het ook wel eens: bv: wat een ellende, op je vrije dag de hele dag in de zon moeten zitten :+

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:58

Schuldig :o .
Ik denk dat het schaapjesgedrag is.
Mensen houden nu eenmaal van spiegelen.
Maar zo valt er over heel veel dingen te struikelen.
Ik stoor me er niet aan en het viel me ook pas op door jou topic.

Ik hou wel van de humor. Vooral ook van het negatieve iets positiefs maken net als Alwiene zegt.

Edit:typefout

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:03

In een medium waar je het moet hebben van de geschreven tekst, heb je geen mimiek en geen intonatie die de boodschap kan aanpassen of verzachten. Dan dien je te werken met emoticons, en dat wordt helaas te weinig gedaan. Wat je wel bereikt door een negatieve titel in een topic te plaatsen, is dat je meer lezers trekt. Het kan ook een stukje bescheidenheid of onzekerheid zijn als iemand zichzelf niet mooi op de foto vindt staan. Persoonlijk vind ik berichten van mensen die zichzelf de wereld inprijzen irritanter dan een negatief getintte en soms ironisch bedoelde opmerkingen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:17

Zal het niet gewoon een persoonlijke voorkeur zijn? Ik spui de hele dag cynische, sarcastische en ironische opmerkingen. Is niet aan iedereen besteedt en wanneer ik dat weet, zal ik mezelf ook inhouden. Maar over het algemeen is dat mijn manier van reageren op situaties, hetzij positief, hetzij negatief.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:23

Het is ook een beetje de typisch Nederlandse Calvinistische inslag. Je moet/mag vooral dingen niet fijn vinden of je voor laten staan op 'geluk', of nog erger 'geld hebben'.
Ik moet voor mijn werk regelmatig naar het buitenland. Eén van mijn vaste klussen is een dag lesgeven op Sicilië. Dan heb ik ook de neiging om te zeggen: 'it's a dirty job, but somebody's got to do it.'

Natuurlijk is het hartstikke gaaf om naar Sicilië te mogen, maar je daarop voor laten staan klinkt arrogant, dus maak je er een grapje van dat het niet leuk is. (En het valt eigenlijk ook best wel tegen, na 5 jaar heb ik het dorp waar die cursus wordt gegeven wel gezien, en het kost je een dag reizen...:= )