Beelscherm aan computer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Beelscherm aan computer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 11:09

Hoi,

Sinds vandaag heb ik mijn computer weer terug. Laptop moet de deur uit vanwege windows xp.

In de computer is een nieuw moederbord geplaatst. Ik wilde vandaag hem gaan testen maar alles doet het, behalve het scherm en de frutsels eromheen. Als ik het beeldscherm ontkoppel krijg ik een melding in de zin van 'no sync'. Stop ik hem weer terug, verdwijnt de melding. Toetsenbord soortgelijk verhaal. Bij aansluiten knippert het licht van capslock ed, daarna niks.

Welke engel kan deze leek heel blij maken met het antwoord.

Note: 3 a 4 jaar terug heeft het beeldscherm op de zelfde computer gezeten en deed t aan de laptop ook prima.

Quad

Re: Beelscherm aan computer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:13

Wat was de reden voor het vervangen van het moederbord?
De laptop hoeft niet persé de deur uit, je kan hem rustig blijven gebruiken als je belangrijke privé en geldzaken er maar niet op doet.

Sluit je de monitor wel op de goede aansluiting aan? Heeft je monitor geen instelling voor bijvoorbeeld VGA/DVI/HDMI?

Lijkt erop dat er meer speelt dan een monitor die niet aangaat.
Je PC gaat dus aan, je hoort dus 'gezoem'?

JessicaOlga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:21

Misschien kun je om het te testen de monitor eens op de laptop aansluiten. Als hij het dan gewoon doet ligt het niet aan het sccherm. Misschien is je resolutie op je pc te hoog? Ik heb dit een keer gehad. Toen kreeg ik geen beeld omdat ik de resolutie verkeerd had ingesteld.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:30

Pc's met XP erop hoef je zeker de deur niet uit te doen.
Het is niet zo dat XP ineens niet meer werkt... er vinden alleen geen updates meer plaats.
Dus je kunt er gewoon nog mee werken, beetje surfen enzo.

Ja hoe dat met je monitor zit :o?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 17:09

Rede voor vervanging was dat computer om de haverklap uitvloog en daardoor niet meer opstartte.
Monitor sluit prima aan. Deze heeft eerder aan de computer gehangen en deed het destijds ook prima.

Aan de laptop heb ik hem sowieso, ivm laptop een keer gevallen is en hierdoor scherm kapot is.

Er schijnt wel verbinding te zijn tussen scherm en computer. Hoe kan ik de resolutie aanpassen?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:40

Verbinding, tsja zodra de contactjes verbinden gaat die melding inderdaad weg, wil niet zeggen dat je computer werkt.
Als je geen beeld krijgt voordat Windows überhaupt opstart doet hij het dus niet, geeft hij ook geen beeld.
Dus zal er meer aan de hand zijn.