goede keuze of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chivanah

goede keuze of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 17:00

Hoi

ik vraag me af of dit slim is om te doen:

Ik zit nu in 4 havo maar het lijkt erop dat ik dit jaar niet ga halen.
Ik wil echt niet dit jaar opnieuw doen dat is geen optie.
Maar ik kan hierna wel naar MBO opleiding gaan en mij lijkt de opleiding paardenhouderij echt super leuk en ik kan ook niet echt een andere opleiding vinden die me leuk lijkt..
Zou het slim zijn om hierheen te gaan? Ik weet dat je misschien geen baan vind en weinig betaald krijgt maar ik wil heel graag doen wat ik leuk vind..

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:01

Nee dit is niet slim. Omdat je dan 3 jaar betaald voor je opleiding en 3 jaar je tijd erin stopt en daarna weer een opleiding kan gaan doen omdat hier 0,0 werk in is.

Denk dat hier ook al genoeg topics van lopen van mensen die deze fout hebben gemaakt.
En als je mensen op zo'n open dag spreekt zeggen ze het zelf ook wel, dat ze spijt hebben van die opleiding. Iig zei dat meisje dat eerlijk tegen mij.

Edit
Even de zoekfunctie gebruiken :) Vind je vast genoeg ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:03

Haal je het niet omdat je een beetje lui bent geweest of omdat het te moeilijk is?

Paardenhouderij is heel leuk, maar zoals je overal zult horen is de kans op een baan erg klein. Je kan wel iets doen wat je leuk vind maar je moet enorm veel geluk hebben als je dan in een leuke baan wilt rollen.

Wat je wel zou kunnen doen is paardenhouderij gaan doen en daarna een HBO doen zoals hippische bedrijfskunde of misschien wil je dan wel heel wat anders!

Heb je havo sprint al overwogen?

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:04

Ik weet dat ik ook nog jong ben, maar ik krijg het ook vaak te horen, dat er 0,0 werk in is.
Heel jammer, maar later wil ik toch graag iets met paarden blijven doen, dat kan alleen met genoeg geld, en dus een baan. :)