Na een half jaar diergeneeskunde te hebben gestudeerd, ben ik met mijn studie gestopt. Ik heb met hakken over de sloot mijn VWO afgesloten na 8 jaar, dus dat ik op één van Nederlands moeilijkste medische studies niet de juiste resultaten kon halen was enigszins voorspelbaar.
Bij de studiekeuze-adviseur heb ik een aantal beroepskeuzetesten gedaan en daar kwam dan ook totaal een andere richting uit, waar ik niet heel erg van opkeek. Uit mijn beroepskeuzetest kwamen met name sociale studies. Inmiddels zitten we nog een krappe 3 weken voor de inschrijfdeadline, ik wil niet een jaar niets doen en mij een fulltime baan aanbieden doet geen enkele werknemer omdat ik toch binnen een paar maanden weer aan de studie ben. Ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt en gekozen voor iets dat me toch wel heel leuk lijkt, namelijk de HBO journalistiek. Zit ik echter nog met één ding in dubio, wordt het echt journalistiek, of wordt het de bachelor Media, informatie en communicatie.
Ik ben dan ook heel hard op zoek naar mensen die me van beide studies de plus- en minpunten willen geven. En voor de mensen die media, informatie en communicatie studeren, waarom hebben jullie juist die studie verkozen boven journalistiek? En ik zou het helemaal geweldig vinden als er mensen zouden zijn die voor mij last-minute een meeloopdagje zouden kunnen regelen.
Alvast bedankt voor de reacties!
Zou je mij kunnen vertellen welke vakken je ongeveer in de bachelor hebt, en of je over het algemeen tevreden bent over het onderwijs? Ik vind de informatie op de site van het Saxion erg beknopt, had ook helemaal niet zo begrepen dat er ook daadwerkelijk zo'n groot deel creatieve vakken bij zat, dat spreekt me wel heel erg aan.