Op deze manier wil ik eer betonen aan Frans "Pater Frans" van der Lugt.
Deze man heeft geweldige dingen gedaan op zoveel manieren. In een door religieuze strijd verscheurd land bracht hij eenheid, begrip en liefde.
Eventjes in Syrie een instelling starten waar geestelijk gehandicapten konden werken en waar jongeren heen kwamen voor vermaak en spirituele bezinning, ik doe het hem niet na.
Ik ben het helemaal met je eens. Een geweldige man!
_Summerly_
Geplaatst: 08-04-14 17:48
Jeetje, ik lees het nieuws net en zit hier gewoon met kippenvel. Pas geleden zag ik toevallig een reportage over hem, wat een dappere en liefhebbende man! Afschuwelijk dat hij op zo'n laffe manier gedood is.
Nutter
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-14 18:40
Nu is het schrikken, en droefenis voelen. Later zal daarvoor in de plaats het besef komen dat er echt zulke mensen bestaan als hij, en de dankbaarheid daarvoor. Dat is zoals ik het zie.
Dat klopt ongeveer, gisteren werd het bekend. Dat wil niet zeggen dat je het niet nu pas kunt horen
Janneke2
Geplaatst: 08-04-14 21:29
In Trouw stond vanmorgen een fiks verhaal over deze bijzondere man. Waaronder de zin 'dat christenen verdeeld zijn over de vraag of er heiligen bestaan - en dat als dat zo is, dat hij er wellicht een geweest zou zijn.' Nou - met alle respect voor de fijngevoeligheid van een protestants dagblad: van mij hoeft de twijfel deze keer niet. Van mij mag hij direct heilig worden verklaard.
Deze man verdient inderdaad een eerbetoon, ik ben van mening dat er maar weinig mensen van zijn soort zijn. Zelfs na meerdere aanboden de stad te verlaten is hij gebleven.
Ik ben zelf niet gelovig maar deze man is een geweldig mens en voorbeeld voor de mensheid geweest en zeker een heilige. Ik hoop dat hij zijn rust mag vinden en dat hij een plekje in de hemel mag krijgen.